Gå til innhold

fyllogfanteri


sarkip

Anbefalte innlegg

Gjest Jester

Som det er sagt, trening er ikke hele livet. Unn deg 17 dager med morro, kommer mange dager å være "flink" på resten av livet etter ;) Så nyt russetiden din du, og ta med flere av de gode tipsene herfra for litt "skadebegrensende tiltak" om du ikke vil skeie helt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som det er sagt, trening er ikke hele livet. Unn deg 17 dager med morro, kommer mange dager å være "flink" på resten av livet etter ;) Så nyt russetiden din du, og ta med flere av de gode tipsene herfra for litt "skadebegrensende tiltak" om du ikke vil skeie helt ut :)

17 dager var back in the old days ;) Nå er det vel 27 ca!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
17 dager var back in the old days ;) Nå er det vel 27 ca!

Mye mulig, her Nord er det 1.mai som er første dag en har lov å ha på russeklærne, det var i allefall det da jeg var russ, men det nærmer seg 10 år siden alt for fort.

Pointet mitt var, "lev livet" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lot trening og hverdagsrutine ligge på vent de usle 17 dagene jeg var russ, og det er jeg så evig glad for! Det er noe man skal oppleve bare èn gang i løpet av et langt liv, og 17 dager av 365 er vel strengt tatt ikke noe å stresse over :)

Jeg gikk faktisk ned i vekt i russetiden, spiste det jeg hadde lyst på når jeg var sulten (nå skal det sies at jeg ikke kan fordra junk fra gatekjøkken o.l..) og var på treningssenteret 1 gang i løpet av 3 uker.. Vi var i mye mer aktivitet under russetiden enn ellers, mye vi skulle være med på og vi var stadig ute å løp for å utføre russeknuter :p

Og ja, det var litt ekstra tungt å komme igang igjen etter 3 uker, men det er verdt det!

Nyt russetiden for alt den er verdt, hverdagen kommer tidsnok tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var russ kom all næringen jeg fikk i meg fra Burger King og Ringnes :wub: Men det gikk bra det. Klart at formen er litt slapp en tid etter russetida, veldig mange på min skole fikk lungebetennelse, kikhoste, bronkitt (undertegnede) eller liknende. Men jeg la ikke merke til at noen la på seg nevneverdig med fett ;) Måltidsfrekvensen går fort ned, og man er i aktivitet hele tida. Min kompis som levde akkurat som meg og hadde trent seriøst i et par år på forhånd, la treningen helt på hylla hele russetiden. 17. mai hadde han for første gang skikkelig sixpack :p

Bare fest og tøys og løp og tull og lev det ut til fulle. Fest så mye du kan! Man orker mer enn man tror :p Hvis du likner på meg og mine venner orker du ikke å drikke igjen før langt uti juli, så da har du en perfekt anledning til å fokusere på trening etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tips for å øke sannsynligheten for å overleve russetiden:

1. Ikke sitt på i biler med en sjåfør som har drukket.

2. Ikke sitt på i en bil hvor sjåføren har vært våken hele natta.

3. Ikke drikk så mye at du kan få alkoholforgiftning.

4. Ikke gå alene og full.

5. Ikke ta russeknuter som innebærer stor risiko.

6. Ikke ta narkotika.

7. Ikke drikk hjemmebrent. Det kan være metanol.

Om du skulle legge på deg noen kilo, så er ikke det så vanskelig å gjøre noe med i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plingen

Er selv russ og har tenkt på det samme! Men med eksamen 10. mai og flere avgjørende prøver kommer jeg til å sette skolen foran selve drikkinga, så jeg må prøve å finne en gylden middelvei der ;) Er smålei maset om at "man bare er russ en gang - slapp av litt da!" Men jeg tror jeg heller vil angre på at jeg ikke brydde meg om skolekarakterer, men heller å leve russetida fullt ut når jeg ikke kommer inn på den skolen jeg vil senere, f. eks. Det handler i bunn og grunn om prioriteringer!

Trenings- og kostholdsmessig kommer du garantert til å hente deg inn igjen etter et par uker - DET er null stress :-) Lykke til, og god russetid! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv russ og har tenkt på det samme! Men med eksamen 10. mai og flere avgjørende prøver kommer jeg til å sette skolen foran selve drikkinga, så jeg må prøve å finne en gylden middelvei der ;) Er smålei maset om at "man bare er russ en gang - slapp av litt da!" Men jeg tror jeg heller vil angre på at jeg ikke brydde meg om skolekarakterer, men heller å leve russetida fullt ut når jeg ikke kommer inn på den skolen jeg vil senere, f. eks. Det handler i bunn og grunn om prioriteringer!

Trenings- og kostholdsmessig kommer du garantert til å hente deg inn igjen etter et par uker - DET er null stress :) Lykke til, og god russetid! :thumbsup:

Det er vesentlig forskjell på å prioritere karakterer man skal leve med resten av livet og det å legge "sunne vaner og trening" litt til sides i noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips for å øke sannsynligheten for å overleve russetiden:

1. Ikke sitt på i biler med en sjåfør som har drukket.

2. Ikke sitt på i en bil hvor sjåføren har vært våken hele natta.

3. Ikke drikk så mye at du kan få alkoholforgiftning.

4. Ikke gå alene og full.

5. Ikke ta russeknuter som innebærer stor risiko.

6. Ikke ta narkotika.

7. Ikke drikk hjemmebrent. Det kan være metanol.

Om du skulle legge på deg noen kilo, så er ikke det så vanskelig å gjøre noe med i etterkant.

Skal du følge alt det der kan russetiden umulig bli morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I april i fjor, rett før russetiden, var jeg endelig blitt frisk, og på tur å gå ned 30 kilo. Men jeg fant ut at russetiden kom jeg bare til å oppleve en gang, og ferdig obligatorisk skolegang måtte feires. Så jeg ga faen i alt som het diett. Jeg tenkte fornuftig og drakk med måte. Hadde en helt fantastisk russetid med masse aktivitet og gikk ikke opp så alt for mye.

Rutinene kan du få tilbake igjen når russetiden er ferdig, men jeg oppfordrer deg til å gjøre det beste ut av det nå når du har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det gøy, det er ikke snakk om så alt for lenge. Jeg var ganske tilbakeholden i russetiden av andre grunner, angrer meg bittert. Har du kunnskapen, er det ikke noe problem å komme tilbake i samme form igjen. For guds skyld, russetiden er bare 1 gang : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det høres flott ut :) ..hadde selv planer om å være litt streng med meg selv nå i russetiden, men valgte å droppe det og spise som jeg ville. Og jeg angrer heller ikke. 3 uker med junk food har vært deilig, og gjør meg bare enda mer motivert til å spise sunt fremover :) så nå blir det psmf en uke. det vil sikkert gi litt sukkerabstinenser, men kroppen min har ihvertfall godt av en detox!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...