isadres Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 Skal du først være pedantisk lønner det seg å skrive "én" med aksenttegn. FYI Takk. Siter
Tor Skrevet 8. mai 2013 Skrevet 8. mai 2013 Kan du være så vennlig å ikke skjære alle oss nordfra under en kniv? :cool: neei..! Jeg kjenner ikke en eneste person som er nordlening som det utsagnet ikke stermmer med Er du nordlening i trøndelag? Frustrertpike, isadres og _Ørjan_ 3 Siter
kamilligram Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 "Skjære over en kam" er det som er rett. Kan du være så vennlig å ikke korrigere meg når jeg prøver å poengtere noe ..men ok da, point taken. Det ordtaket er for øvrig en sånn greie jeg aldri klarer å huske, fordi det rett og slett ikke gir mening å skjære folk over en kam. Uttrykket burde vært "skjære alles hår over én kam", så slipper det å høres både ulogisk og barbarisk ut Er du nordlening i trøndelag? I am, and I like it. Aaaanyway.. Krembolle, Fing3rs, melis1988 og 2 andre 5 Siter
Frustrertpike Skrevet 9. mai 2013 Skrevet 9. mai 2013 Digger how to basic! Har lært meg alt jeg kan:D Parkert_fgmgkh og JMJ 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.