Gå til innhold

Kcal underskudd. HJELP!!


Anbefalte innlegg

Har begynt med loggbok (http://forum.fitnessbloggen.no/threads/fra-slapp-til-stram-ihaa.6948/) Bare å følge med forresten!

Og da prøver jeg å gå i kcal underskudd for å minske fettet mitt. ;) Gikk inn på tn.no (https://www.tn.no/app_assets/calculator/kosthold.aspx) også fikk jeg at jeg skulle ha et daglig kcalinntak på 1960 kcal, og vil det si at jeg skal ligge 500 kcal under dette igjen? :)

Håper på svar! Vil jo gjøre dette mest korrekt da vettu, kropp får man ikke kjøpt :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte vektreduksjon. Klarer aldri i verden å få i meg nesten 2 000 kcal om dagen...

Man kommer ingen vei med den innstillingen ;)

Å få i seg 2000kcals om dagen er ikke noe problem. Bare spis bevisst og pass på å få i deg 2 g protein per kg kropp. Om du ser nederst i dette innlegget finner du en eksempeloversikt som gir ca 1800kcals. I tillegg kan man tilsette 2-300kcals med f.eks ost, soltørket tomat, fetaost, frukt, yoghurt etc. Om måltidene blir for store kan du jo bare fordele dem utover i 4 fremfor 3 måltider. http://mauribuksa.com/2012/04/09/run-this-town/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer ingen vei med den innstillingen ;)

Å få i seg 2000kcals om dagen er ikke noe problem. Bare spis bevisst og pass på å få i deg 2 g protein per kg kropp. Om du ser nederst i dette innlegget finner du en eksempeloversikt som gir ca 1800kcals. I tillegg kan man tilsette 2-300kcals med f.eks ost, soltørket tomat, fetaost, frukt, yoghurt etc. Om måltidene blir for store kan du jo bare fordele dem utover i 4 fremfor 3 måltider. http://mauribuksa.com/2012/04/09/run-this-town/

Jeg ligger på mellom 1300 - 1400 kcal i løpet av dagen nå, og det funker fint. Kroppen må bare omstille seg til det. Trives med den kcal innskuddet jeg går på nå, enn så lenge! men om det ikke går så kommer jeg til å øke. Bare virket litt mye med nærmere 2 000 kcal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker du råd eller bekreftelse på det du allerede gjør?

Dersom du absolutt skal ligge så lavt på kcal hadde jeg heller prøvd PSMF - http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Samt en egen forumtråd dersom du skulle lure på noe utover det som står i artikkelen http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du råd eller bekreftelse på det du allerede gjør?

Dersom du absolutt skal ligge så lavt på kcal hadde jeg heller prøvd PSMF - http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Samt en egen forumtråd dersom du skulle lure på noe utover det som står i artikkelen http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/

Takk. Skal lese igjennom linkene når jeg kommer hjem fra jobb jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du heller bør satse på å øke forbrenningen ved å bygge muskler. Da får du en hinsides appetitt!

Har startet opp styrketreningen igjen nå! :) Så merker at forbrenningen allerede har smyget seg på. Appetitten skal ikke stå på, er ikke kresen så tror kanskje jeg skal by meg ut på PSMF når jeg har fått ordentlig innblikk i hva det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så kjent med PSMF selv, men inntil videre bør du spise det du orker, ikke presse i deg mat, da blir du i hvert fall motløs. Heller fokusere på å få i deg nok proteiner. Tror folk flest har svinginger i appetitt. Noen dager kan jeg spise ekstremt mye, mens andre dager går det trått. Flott at du har begynt med styrketrening! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så kjent med PSMF selv, men inntil videre bør du spise det du orker, ikke presse i deg mat, da blir du i hvert fall motløs. Heller fokusere på å få i deg nok proteiner. Tror folk flest har svinginger i appetitt. Noen dager kan jeg spise ekstremt mye, mens andre dager går det trått. Flott at du har begynt med styrketrening! :)

Jeg veier maten jeg spiser så jeg får kontroll over hva jeg får i meg. Har godtestopp med mamma i 70 dager nå (ikke søren om jeg gir meg) og jeg spiser helt ok syntes jeg da. Blir da mett, men merker at kroppen ikke er vandt til omstillingen fra litt slaskere forhold til mat til og bli veldig sunn, så merker det at jeg får fortere vondt i hode. Mamma har vært igjennom det samme, og det er visst en prosess man skal igjennom, bare og ikke gi seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder bare å stå på det! Har selv hatt et dårlig forhold til mat, vært underernært. Det er først etter at jeg ble 19 år at jeg skjønte at jeg måtte skjerpe meg. Det er en livsstil å leve sunt, ikke en diett.

Om hodepinen vedvarer, får du i deg for lite mat. Et forslag til mellommåltid er valnøtter (eller alle slags nøtter, egentlig), man kan spise dem til ost. Smoothie er et godt alternativ om du sliter med lavt blodsukker. Hjelper å holde det jevnt og trutt. Vaniljekesam (mager) med frosne jordbær er kjempedigg! Å ha fullt godtestopp trenger ikke alltid å være en bra ting. Se etter alternativer sånn at du ikke går på en smell. Selv har jeg holdt meg unna alkohol siden første januar. Redd for å gå på en smell, egentlig :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder bare å stå på det! Har selv hatt et dårlig forhold til mat, vært underernært. Det er først etter at jeg ble 19 år at jeg skjønte at jeg måtte skjerpe meg. Det er en livsstil å leve sunt, ikke en diett.

Om hodepinen vedvarer, får du i deg for lite mat. Et forslag til mellommåltid er valnøtter (eller alle slags nøtter, egentlig), man kan spise dem til ost. Smoothie er et godt alternativ om du sliter med lavt blodsukker. Hjelper å holde det jevnt og trutt. Vaniljekesam (mager) med frosne jordbær er kjempedigg! Å ha fullt godtestopp trenger ikke alltid å være en bra ting. Se etter alternativer sånn at du ikke går på en smell. Selv har jeg holdt meg unna alkohol siden første januar. Redd for å gå på en smell, egentlig :-P

Så flink du har vært da! :D

Får la det gå en uke så får man se hvor jeg er hen da, om ikke så må jeg øke.. Spiser mandler, kesam vanilje mager, cottage cheese, mager kesam og fryste bær som jeg varmer i mikroen. :) Kjempe godt!

Tror faktisk det ikke kommer til å bli så ille, har jeg må å gjøre tenker jeg ikke på godis! hehe.

Det er jo kjempe bra! Har ikke vært på en fest siden september i fjor. :p Bare hver streng med deg selv så går det nok bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortelle om hvordan det går. Iblant hjelper motivasjon man finner utenfra om det går litt trått! :-)

Har egentlig forstått at jeg ikke trenger alkohol. Jeg føler meg mye bedre uten alkohol. Selv om jeg har vært på fester og sånn, har det vært såre lett å ikke røre flaska :-P

Husk: Forbudt mat skaper fristelser. Å tillate seg litt godis iblant gjør at man ikke får så anstrengt forhold til mat. Tror i hvert fall jeg da. Så lenge du ikke er sulten, har du egentlig ikke lyst på seigmenn og sjokolade :-P

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fortelle om hvordan det går. Iblant hjelper motivasjon man finner utenfra om det går litt trått! :)

Har egentlig forstått at jeg ikke trenger alkohol. Jeg føler meg mye bedre uten alkohol. Selv om jeg har vært på fester og sånn, har det vært såre lett å ikke røre flaska :-P

Husk: Forbudt mat skaper fristelser. Å tillate seg litt godis iblant gjør at man ikke får så anstrengt forhold til mat. Tror i hvert fall jeg da. Så lenge du ikke er sulten, har du egentlig ikke lyst på seigmenn og sjokolade :-P

Lykke til! :)

Om du følger med på loggingen min (se link øverst her) så loggfører jeg hver dag hva jeg gjør, trener og spiser :)

Tror det er ingen som trenger alkohol, men det er sosialt :p hehe

Sant det du sier, men får kjøpe sukrin osv, da er det lov for det inneholder jo ikke kcal :D

Takk, du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ligge på 13-1400 kalorier om dagen og klarer det uten hodepine, slapphet eller annen mistrivsel, så er det jo ikke noe problem, men om det er bra for kroppen din over lengre periode..? Det er et annet spørsmål..

Jeg kan tenke meg at basalforbrenningen din (antall kalorier kroppen din trenger for å holde i gang vitale organer) er på rundt 1500 kalorier, og du ligger under det..

I tillegg er jo spørsmålet hva du ønsker å oppnå. De fleste ønsker å gå ned i vekt og "bli strammere", dvs gå ned i fettprosent. Mest effektive for å gå ned i fettprosent er å trene tung styrketrening 3 ganger i uken og trene kondisjon (gjerne intervall) 2 ganger i uken. Du kan gå ned i vekt ved å gå med så stort kaloriunderskudd som du gjør i dag, men du vil ikke klare å bygge muskler. (som gir deg finere kropp)

Å gå ned i vekt samtidig som man bygger muskler, krever at du får i deg nok kalorier og nok proteiner (ca 2,5 g X kroppsvekt).

Hvis jeg var deg så ville jeg ha gått opp til 1960 kcal som ble utregnet, og heller justere derfra.

Men noe sier meg at du egentlig ikke vil høre noe av det jeg har skrevet :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ligge på 13-1400 kalorier om dagen og klarer det uten hodepine, slapphet eller annen mistrivsel, så er det jo ikke noe problem, men om det er bra for kroppen din over lengre periode..? Det er et annet spørsmål..

Jeg kan tenke meg at basalforbrenningen din (antall kalorier kroppen din trenger for å holde i gang vitale organer) er på rundt 1500 kalorier, og du ligger under det..

I tillegg er jo spørsmålet hva du ønsker å oppnå. De fleste ønsker å gå ned i vekt og "bli strammere", dvs gå ned i fettprosent. Mest effektive for å gå ned i fettprosent er å trene tung styrketrening 3 ganger i uken og trene kondisjon (gjerne intervall) 2 ganger i uken. Du kan gå ned i vekt ved å gå med så stort kaloriunderskudd som du gjør i dag, men du vil ikke klare å bygge muskler. (som gir deg finere kropp)

Å gå ned i vekt samtidig som man bygger muskler, krever at du får i deg nok kalorier og nok proteiner (ca 2,5 g X kroppsvekt).

Hvis jeg var deg så ville jeg ha gått opp til 1960 kcal som ble utregnet, og heller justere derfra.

Men noe sier meg at du egentlig ikke vil høre noe av det jeg har skrevet :unsure:

Skjønner poenget, nå ;)

Det eneste jeg faktisk er redd for om jeg kommer opp i 1960 kcal at jeg ikke klarer å forbrenne de? Der problemet mitt ligger tror jeg.

Skal lese grundig gjennom PSMF linken jeg fikk og sjekke om jeg vil prøve det :)

Takk for svarene! Joda, vil høre på det dere sier :D DA har jeg uttrykt meg feil.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...