Gå til innhold

Cottage cheese


Dreamtobefit

Anbefalte innlegg

Ok, greit jeg ikke burde skrevet "haha". Meeen, jeg trodde virkelig vi var over det i dagen lavkarbo samfund at fett var usunt.. Og når du prestere å si "For å få ned fettprosenten sier det seg seg vel selv at man ikke skal dytte i seg fett." så synes jeg det var litt morsomt.

For å gå ned i vekt må man ligge i kalori underskudd, og det å gi kroppen fett er viktig for at kroppen skal brenne fett. Samme som det er greit å få i seg karbohydrater og du er aktiv, selvom det ikke er noe kroppen MÅ ha. Og proteiner er det viktigste næringsemnet da det hjelper + styrketrening, kroppen å bygge/vedlikeholde muskulaturen i kaloriunderskudd..

Ok, så nøkkelordet for å gå ned i fettprosent er i tillegg til trening kaloriunderskudd? Jeg har aldri satt meg inn i lavkarbogreiene for det første fordi jeg liker mat med karbohydrater og kunne aldri klart å droppe/minke det, i tillegg til at jeg, som jeg nevnte tidligere, ikke tenker på fett som spesielt sunt.

Dette er et forum og da må det være greit å stille spørsmål/påstander uten å bli latterliggjort. Jeg har bare trent styrketrening aktivt i ett års tid og det er det som har vært fokuset mitt. Har aldri spist spesielt usunt eller mye, så jeg har jeg latt kostholdet være og begynner så smått og lære om fettprosenter, fett og proteiner og karbs nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så nøkkelordet for å gå ned i fettprosent er i tillegg til trening kaloriunderskudd? Jeg har aldri satt meg inn i lavkarbogreiene for det første fordi jeg liker mat med karbohydrater og kunne aldri klart å droppe/minke det, i tillegg til at jeg, som jeg nevnte tidligere, ikke tenker på fett som spesielt sunt.

Dette er et forum og da må det være greit å stille spørsmål/påstander uten å bli latterliggjort. Jeg har bare trent styrketrening aktivt i ett års tid og det er det som har vært fokuset mitt. Har aldri spist spesielt usunt eller mye, så jeg har jeg latt kostholdet være og begynner så smått og lære om fettprosenter, fett og proteiner og karbs nå. :)

Du må trø litt utenfor komfortsonene dine skal du ha suksess. Karbohydratrike varer er uheldigvis veldig gode, men også ikke bra for oss i store mengder. Du trenger ikke frykte CCen, eller fløten. Om du vil ha en innføring i gode og dårlige næringskilder, start en egen tråd eller les deg opp - spør i tråder hvor tema gjelder :)

(sier det bare for å ikke gå helt banalt off topic her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppskrifter (mer enn bruksområde altså) m/cottage cheese? Synes jeg har sett noen blandet det inn i noe bakevarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trø litt utenfor komfortsonene dine skal du ha suksess. Karbohydratrike varer er uheldigvis veldig gode, men også ikke bra for oss i store mengder. Du trenger ikke frykte CCen, eller fløten. Om du vil ha en innføring i gode og dårlige næringskilder, start en egen tråd eller les deg opp - spør i tråder hvor tema gjelder :)

(sier det bare for å ikke gå helt banalt off topic her)

Akkurat det samme kan sies om mettet fett...........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barn, fikk jeg cottage cheese blandet med yoghurt som erstatning for godteri, som pappa ikke ville at jeg skulle ha. Funket som bare det, og jeg elsker det den dag i dag! Men akkurat nå er det litt for mye sukker og fett i yoghurt i forhold til hva jeg vil ha i meg om dagen, så det går lenge mellom hver gang jeg bruker den blandinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

rema, meny, spar, coop obs og kiwi er de butikkene jeg har sett den. store prisforskjeller der meny er dyrest med sine 28 kr og coop obs billigst med 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magerversjonen har typ 19 kcal mindre.. og bittelitt mer karb.. surere og tørrere syns jeg også den var :p Ble skuffa jeg, trudde det skulle være stooor forskjell :D Fortsetter med den vanlige boksen om dagen ,med 1 SS magerkesam, sukrin, kanel og hakkede valnøtter :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...