Gå til innhold

Cottage cheese


Dreamtobefit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I boka: " Bedre uten brød" Står det : " Personer med laktoseintoleranse bør velge melkeprodukter som ikke inneholder laktose ( melkesukker) , for eksempel ost og cottage Cheese." Er det tilfelle? at det ikke er Laktose i CC??!?!! :eek:

Nei, det er laktose i hytteost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men for å krydre debatten med litt konkrete fakta, ikke alle melkeprodukter inneholder laktose. Jeg er laktoseintolerant, og cluet er å gå etter gram med karbohydrat i de ulike melkeproduktene. Jo mer karb, jo mer laktose. I CC er det 1,5 gram pr 100 gram vare, som er nesten ingenting, og lite nok til at jeg ikke reagerer på det i hvertfall. Reagerer man veldig sterkt kan det være nok, men absolutt verdt å prøve for det er en fin meieriproduktkilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men for å krydre debatten med litt konkrete fakta, ikke alle melkeprodukter inneholder laktose. Jeg er laktoseintolerant, og cluet er å gå etter gram med karbohydrat i de ulike melkeproduktene. Jo mer karb, jo mer laktose. I CC er det 1,5 gram pr 100 gram vare, som er nesten ingenting, og lite nok til at jeg ikke reagerer på det i hvertfall. Reagerer man veldig sterkt kan det være nok, men absolutt verdt å prøve for det er en fin meieriproduktkilde :)

Hehe, ringte netopp Tine for å høre, der sa de at det var laktose i cc, men Veeeeldig lite, nettopp 1,5 g per 100 g vare.

Må nesten bare prøve da!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ca 1.5 boks om dagen.150 gram 3 ganger om dagen som mellommåltid og kvelds:) Namnamnam.

Tips til bruksområder:

CC blandet med skyr/magerkesam+funlight

CC i proteinpannekake-røre

CC i havregrøt

CC sammen med oppdelt eple+mandler+kandel

Jeg bruker cc i søte ting, men funker absolutt sammen med mer middagsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant, men det var mest setningen jeg refererte til;

I boka: " Bedre uten brød" Står det : " Personer med laktoseintoleranse bør velge melkeprodukter som ikke inneholder laktose ( melkesukker) , for eksempel ost og cottage Cheese."

Det får det til å høres ut som at generelt ost og cottage cheese er uten laktose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen på lur her og nå, men har sett det ligger mange på forumet + de fleste "fitnessjentene" har jo blogger med tilsvarende oppskrifter. Cottagecheesen kan du velge å blande i, eller strø over når den steker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...