Gå til innhold

Beste øvelse for "innside" bryst !


Gjest SooSHOWoff

Anbefalte innlegg

Ja, men da kan vi ikke trekke genetikk inn i bildet når noen prøver å manipulere kroppen sin. Det blir som når folk spør hvordan de kan forandre nedre del av brystet fordi de vil at den skal være rundere eller mer firkantet...

Genetikk igjen. Jeg har lett for å få masse på utsiden - antakelig vis på grunn av formen på brystkassen :)

genetikk spiller mye inn, men man kan mer eller mindre "forme" kroppen som man vil om man bruker lang nok tid og kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dere snakker om å belaste en strikk på forskjellige steder ved å prøve å dra i den på forskjellige måter. Det er ikke mulig.

Og hammer curl og biceps curl tar ikke samme muskel. Den ene (biceps curl) har hovedvekt på biceps brachii mens den andre (hammer) har hovedvekt på biceps brachialis.

poenget er at det er biceps:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

genetikk spiller mye inn, men man kan mer eller mindre "forme" kroppen som man vil om man bruker lang nok tid og kunnskap.

Ja, du kan forme kroppen ved å bygge en muskel. Du kan ikke endre fasongen på en muskel uten kirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen har snakket om punktisolering. Vi snakker om øvelser som gjør at man tar musklen litt forskjellig- ta feks bicepscurl og hammer curl. samme muskel, men man isolerer den litt annerledes

Meh, curl med supinert hånd tar mest på m. biceps brachii. Pronert hånd tar på m. brachialis, mens nøytral hånd tar mest på m. brachioradialis. Mulig jeg bytta om på de to siste, men poenget er at det er flere muskler enn bare m. biceps brachii som er med på fleksjon av albuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brachii og brachialis. To forskjellige muskler. En foran på armen og en på siden.

jesus da, poenget mitt er bare så enkelt som at man kan forme kroppen nesten som man vil i iht kroppens harmoni og symetri. Hvordan musklen er gentisk kan man klart ikke gjøre mye med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jesus da, poenget mitt er bare så enkelt som at man kan forme kroppen nesten som man vil i iht kroppens harmoni og symetri. Hvordan musklen er gentisk kan man klart ikke gjøre mye med

Nei, men det er jo det OP spør om. Han spør hvordan han kan endre fasongen på en muskel, ikke hvordan man kan bygge de forskjellige musklene for å få en bedre fasong totalt sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er jo det OP spør om. Han spør hvordan han kan endre fasongen på en muskel, ikke hvordan man kan bygge de forskjellige musklene for å få en bedre fasong totalt sett :)

muskelens fasong forblir jo, men jg vil påsta at man kan gjøre musklene mye mer fyldigere og hardere og dermed få ett bryst man ser på tv hehe. Så spørsmålet å si nei, man kan ikke forme en muskel er etter mitt skjønn både ja og nei. Og med dette vil musklene se helt annerledes ut enn hva de var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muskelens fasong forblir jo, men jg vil påsta at man kan gjøre musklene mye mer fyldigere og hardere og dermed få ett bryst man ser på tv hehe. Så spørsmålet å si nei, men kan ikke forme en muskel er etter mitt skjønn både ja og nei. Og med dette vil musklene se helt annerledes ut enn hva de var...

Jo, da er vi enige. Muskelen beholder formen, men siden muskelen som en helhet har blitt større vil den også få et kraftigere sternum-feste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo egentlig bare snakk om musklenfester?

Jo, men han ville utvikle den ene enden av muskelen uten å utvikle den andre like mye. Og det er jeg 99.9% sikker på at ikke er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har vært inne på tror jeg det vil være tilnærmet umulig å isolere mediale del av pectoralis major. Det er riktignok mange som mener/tror/hevder at dette er mulig, og de fleste trekker da frem ulike flies varianter som argument. Jeg er helt enig i at disse øvelsene gir en følelse av en økt isolering av mediale del av pectoralis, men rent logisk kan jeg ikke forstå at dette er riktig.

Som flere har vært inne på et muskelen som en strikk som er festet mellom to punkter, og det er ikke mulig å stimulere den ene enden mer enn den andre. Min hypotese på at denne ”myten” likevel lever i beste velgående henger sammen med at man i siste del av ulike flies varianter oppnår en maksimal kontraksjon i muskelen. MAO er det ikke lenger mulig å kontrahere ytterligere, men ved å ”forsøke” får man en følelse av isolasjon i området rundt muskelfeste. I øvelser som benkpress, brystpress og lignende, vil man aldri oppnå samme grad av kontraksjon og man vil dermed ikke få den samme følelsen.

Eller?

Mvh PTpro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere har vært inne på tror jeg det vil være tilnærmet umulig å isolere mediale del av pectoralis major. Det er riktignok mange som mener/tror/hevder at dette er mulig, og de fleste trekker da frem ulike flies varianter som argument. Jeg er helt enig i at disse øvelsene gir en følelse av en økt isolering av mediale del av pectoralis, men rent logisk kan jeg ikke forstå at dette er riktig.

Som flere har vært inne på et muskelen som en strikk som er festet mellom to punkter, og det er ikke mulig å stimulere den ene enden mer enn den andre. Min hypotese på at denne ”myten” likevel lever i beste velgående henger sammen med at man i siste del av ulike flies varianter oppnår en maksimal kontraksjon i muskelen. MAO er det ikke lenger mulig å kontrahere ytterligere, men ved å ”forsøke” får man en følelse av isolasjon i området rundt muskelfeste. I øvelser som benkpress, brystpress og lignende, vil man aldri oppnå samme grad av kontraksjon og man vil dermed ikke få den samme følelsen.

Eller?

Mvh PTpro

stemmer helt sikkert, men jg "føler" at yttersiden vokser fortere enn resten. Det ser jg også. Hva tror du dette kommer av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer helt sikkert, men jg "føler" at yttersiden vokser fortere enn resten. Det ser jg også. Hva tror du dette kommer av da?

Om din gentiske kode tilsier at brystmuskelen er dobbelt så stor på utsiden som på innsiden vil det ha mye å si. Som utrent vil du ikke se det, men når du har lagt til 2mm i tykkelsen på innsiden vil du ha lagt til 4mm på utsiden. Etter hver vil forskjellen være ganske stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv ettbeins kabelcross med øya i kryss på bosuball eller cyber-dobbel flyes med omvendt grep og fiffi kneshufflemove. De tar både på innsiden og litt på utsiden. Sistnevnte tar litt mer på indre nedside til høyre da.

Men sånn seriøst, hvilket nivå er man på når treninga skal detaljstyres så ekstremt? Er man bodybuilder som jobber med å perfeksjonere seg mot sceneform, eller hobbymosjonist? Hva er det egentlig man ønsker å oppnå med det? Jeg har ikke noe gode fakta på det, men i likhet med flere her så tror jeg ikke det er mulig å trene brystmuskelen fra flere vinkler. Om man har mer masse på den ene siden av muskelen eller den andre, tror jeg er mer genetisk bestemt med muskelens form (eller kanskje også fettplasseringer?) enn ett resultat av trening.

Kan sitere Børge Fagerli:

Som en vis mann sa: ikke la psykologiske behov overstyre den fysiske virkelighet. Faktum er at du vil få bedre resultater av å fokusere på de viktigste prinsippene og baseløft enn du noengang vil klare å få med X antall øvelser og fancy greier ala de som er nevt i toppen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle cabelcross øvelser isolerer mer over hele brystet om man krysser over på midten.

ellers er det som flere andre her sier, brystet er som det er og man får generelt sett trent innside og utside uansett, men uansett hvilken muskel man trener kan man isolere på forskjellige måter som jeg erfaringsmessig ser på som effektivt i dette tilfellet med å benytte meg av å krysse over på cabelcross.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 3 måneder senere...

And now, research is clearly showing that some coaches and scientists owe those bodybuilders an apology. In a review paper written in 2000, Dr. Jose Antonio began to dispel the misconceptions, and demonstrated clearly that you could target areas of specific muscles.

In the time since that paper was published, significantly more research substantiating Antonio's position has emerged. This information is finally working it’s way into the public eye of the fitness industry, thanks in no small part of a group of fantastic coaches who are doing their best to get the information out there.

One such coach is Bret Contreras, who regularly contributes to the largest bodybuilding magazines in the world. In a recent presentation, Bret said,

“It is now readily apparent in the literature that all muscle groups…contain functional subdivisions which are preferentially activated during different movements…recent research has showed that altering body position such as foot placement …can target different areas of muscles. Bodybuilders were right all along; it just took research some time to catch up to their wisdom. “

Contreras’ assertion makes clear the fact that it’s time to revisit a lot of what we consider myths, and, with a critical but open mind, evaluate if we were not wrong in dismissing them for lack of evidence.

"An individual muscle cannot be simplistically described as a compilation of muscle fibers that span from origin to insertion. In fact, there are unique differences within a single muscle and within single muscle fibers with respect to fiber size and protein composition. Electromyographic data indicate that there is selective recruitment of different regions of a muscle that can be altered, depending on the type of exercise performed."

Nonuniform Response of Skeletal Muscle to Heavy Resistance T... : The Journal of Strength & Conditioning Research

Nå har jeg ikke lest mer enn abstracten, men det har vel du Asle Bøe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...