Gå til innhold

Hvor mye trener dere armene jenter?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har for ca tre måneder siden begynt å ta styrketreningen på alvor, og trener nå ganske mye styrke over hele kroppen.. Er ganske tynn (50 kg og 164 høy), så musklene har allerede begynt å bli ganske markert og synlige på grunn av den lave fettprosenten min..Bare lurte på hvor mye dere jenter trener armene? er ganske fornøyd med slik armene mine er nå, tynne men med godt markerte muskler, og vil ikke bli større..lurer på om jeg bør kutte ned litt på øvelser med armene, i og med at jeg trener de ganske mye :p

hvilken kroppsdeler ligger dere mest vekt på? vil liksom opprettholde, men ikke få mer muskler :p noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener aldri armene direkte. Det nærmeste blir vel dips i så fall. Vil ikke påstå jeg har pinglearmer heller - de får jo kjørt seg nok med de større øvelsene (chins, dips, militær- og benkpress, roing etc.)

okeey, tror jeg skal prøve å roe ned litt på øvelser med armene, å heller fouksere mer på mage, rumpe og bein :p har bare kjørt på med masse øvelser på armene i tillegg, føler jeg begynner å få ganske mye muskler i armene, å vil abselutt ikke ha sånne store armer (selvom jeg vet det skal gaaanske mye til) :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at armene får kjørt seg i baseøvelser og annet, trener jeg biceps curls, triceps pushdown, franskpress og pushups :)

Men er mer opptatt av preformance enn av utseende pga idrett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener armer 1-2 ganger i uken, sammen med bryst og skuldre. (skulle helst hatt en slags deling der men ikke kommet fram til noe bra enda). 2-3 øvelser på hver muskelgruppe. Biceps curl med stang har jeg alltid med (sittende), bruker også kabel både på triceps og biceps, samt franskpress og forskjellig annet snacks :) Hvor mye tar dere andre jenter i øvelser som f.eks biceps curl, franskpress, benkpress og skråbenk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener armene ved hjelp av statiske øvelser (når jeg trener magemusklene med slynge), push-ups, en brystpressmaskin på treningssenteret og med 5-kilosvekter :) Dette trener jeg som regel hver gang. Mine er også tynne, men jeg vil ikke føle meg som en pusling når jeg går rundt på Sats ;) Dessuten er det så deilig å trene armene. Stramme armer er pent, og de trenger ikke være store for å se veltrente ut! :)

Fokuserer generelt på styrke over hele kroppen, men aller mest på mage, rygg og ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

etter ryggtreningen min trener jeg 2 til 3 sett med biceps øvelser.

etter bryst treningen trener jeg 2-3 sett på triceps.

Mer enn det er unødvendig og vil ikke føre til økning av volum. jeg trener IKKE egene dager med armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente en del isolasjonsøvelser på PHAT men blei lei alle de småøvelsene.

Har bytta program nå og kjører en øvelse på biceps og triceps på slutten av den første overkroppsdagen. Kanskje jeg gidder å kjøre på den andre dagen også.

Armene får kjørt seg mye indirekte ved roing, pullups o.l Tror ikke framgangen min på armene kommer til å bli noe mindre av å ikke kjøre en egen armdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener som oftest biceps og triceps en gang i uken, men er ikke alltid det skjer heller. Roing, benkpress og skulderpress er fine øvelser synes jeg som tar litt "her og litt der" :o. Konsentrasjonscurl for biceps er ikke helt min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...