henrichsen Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg har lyst til å bytte ut ris med søtpoteter. Jeg er imidlertid ikke helt stø når det kommer til å erstatte en matvare med en annen, med tanke på næringsinnhold og kalorier. Min middag består av én porsjon ris (65 g tørr ris). Hvor mange gram søtpoteter bør jeg da tilberede for å få nogenlunde samme inntak av karbohydrater og kalorier...? Og hva er viktigst, å komme nærmest mulig karbohydratmengde, eller kalorimengde? Noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linek86 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg varierer med potet, søtpotet, ris, bulgur og quinoa Min favoritt er uten tvil: bulgur m. ajvar!!! Kjempe godt!! Bulgur skal også være sunnere enn ris, sies det! Vises vel også på næringsinnhold, men smak og behag. Danny S 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 65g hvit ris tilsvarer omtrent 230kcal. Du må spise Rundt 260g søtpotet for å komme opp i samme kalorimengde. 65g hvit ris inneholder 50g karbo. Du må spise 250g søtpotet for å komme opp i samme karbomengde. Thess, henrichsen og Velvet 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrichsen Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Strålende! Men, et lite spm i tillegg; er det 250g kokte poteter det vil si? Ikke rå mengde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Strålende! Men, et lite spm i tillegg; er det 250g kokte poteter det vil si? Ikke rå mengde? Rå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas HardyBoy Rossland Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Det er rå mengde Dessuten inneholder søtpoteten utrooolig mange næringsstoffer, betakaroten, vitaminer og mineraler samt masse fiber! så her får du valuta for penga! TIPS: Stikk masse små hull i poteten, putt inn i mikroen på full guff i 5 min! VIPS ferdiiiii!! Marte H og VegarL 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wheysted Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Jeg synes det er så sprøtt at søtpoteten er så sunn, så god som den er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrichsen Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Gleder meg vilt til å hamstre søtpoteter på Meny i dag Takk for flotte svar, alle sammen. Kristin Charm 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiftOff Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Eller du kan lage søtpotet fries. Det er utrolig godt! LasseE og Vegard L 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LasseE Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Søtpotet fries hørtes sykt digg ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiftOff Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg lager det ganske ofte og det er nammenam. Angrer alltid på at jeg ikke lagde mer!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Søtpotet is king! Stekte søtpotetbåter eller søtpotetmos (med smør og fløte) er favorittene, passer til alt. Tror jeg skal lage det i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VegarL Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Mmmmmmm..nå må jeg nesten prøve søtpotet i morgen:D Spiser man foresten skallet også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Jeg skreller den, men tror ikke det er noe problem å spise skallet heller, hvertfall ikke om det er stekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirill W. Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Søtpotet is king! Stekte søtpotetbåter eller søtpotetmos (med smør og fløte) er favorittene, passer til alt. Tror jeg skal lage det i morgen! Potetbåter stekt i ovn er bare latterlig digg. Må lage. JohannesL 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeee Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Må si jeg blir fristet til å kjøpe søtpoteter nå ja! Noen som kan forklare hva det smaker? Har hørt at det smaker som en blanding av potet og gulrot, kan det stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Det stemmer veldig bra, har kjøpt inn søtpoteter i dag jeg og, så da blir det søtpotetmos! eeee 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeee Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Da blir det søtpotet på meg også! :thumbsup: Typisk nok stod jeg og så på søtpoteter på butikken i dag, men gidda ikke kjøpe med.. Er det forresten som har prøvd denne oppskriften (eller lignende): http://www.frukt.no/kokeboka/desserter/sotpotetpannekaker-med-kanelkokte-epler/ ? Det så i alle fall veeldig godt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohannesL Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Er dette godt eller er det ungkarsmiddag som er enkel og ikke fult så god? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.