Gå til innhold

Spise fisk hver dag


monica

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Man kan ikke sette en enkelt matvare i bås og si at den er bra, dårlig, sunn eller usunn - det må stilles ift målsetning og hva en spiser og gjør av aktivitet resten av døgnet :)

eks)

Laks er en god kilde til protein og omega-3, men å spise kun laks og f eks 2kg om dagen er jo ikke helt bra om målet er ned i vekt - om du skjønner hvor jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg spiser et måltid med laks hver dag, da ca. 150g. Vi blir jo anbefalt å spise fisk 2-3 ganger i uken, det er derfor jeg er litt usikker. Siden jeg ikke kan spise kjøtt og kylling og begynner å bli litt lei av egg så håper jeg at det er sunt å spise fisk hver dag. Da har jeg iallefall litt variasjon i matveien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg spiser et måltid med laks hver dag, da ca. 150g. Vi blir jo anbefalt å spise fisk 2-3 ganger i uken, det er derfor jeg er litt usikker. Siden jeg ikke kan spise kjøtt og kylling og begynner å bli litt lei av egg så håper jeg at det er sunt å spise fisk hver dag. Da har jeg iallefall litt variasjon i matveien. :)

Du spiser kun ett måltid med 150g laks hver dag? ;) Ingen annen mat altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjører fisk omtrent en gang om dagen sjøl. Men måtte gå fra laks tel torsk etter en stund. Du burde riktig nok huske at du må være forsiktig med å holde inntaket av laks og tunfisk like høyt hvis du har planer om i være gravid. Gjelder strengt tatt bare for gravide, så ikke akkurat noe stress hvis det ikke er et tema haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er ikke å gå ned i vekt. Er 163 høy og veier 53kg. Trener styrke 3 ganger i uken og prøver å gå litt opp i vekt. Spiser også lavkarbo. Pleier å spise 3 egg med masse grønnsaker til frokost, et måltid med fisk/laks og grønnsaker og to måltider til med egg/grønnsaker. Noen fortalte meg at det kan være farlig å spise laks hver dag og at jeg burde bare spise det 2-3 ganger i uken. Blir trist bare av tanken! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører fisk omtrent en gang om dagen sjøl. Men måtte gå fra laks tel torsk etter en stund. Du burde riktig nok huske at du må være forsiktig med å holde inntaket av laks og tunfisk like høyt hvis du har planer om i være gravid. Gjelder strengt tatt bare for gravide, så ikke akkurat noe stress hvis det ikke er et tema haha

Nei, har ingen planer om det, haha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...