Gå til innhold

Er det bedre å trene og spise usunt, enn å ikke trene i det hele tatt?


Helene Drage

Anbefalte innlegg

Forleden dag snakket jeg med en venninne som endelig har begynt å trene etter å ha klaget over vekten kjempelenge, noe jeg synes er kjempebra! Da vi snakket sammen forleden på vei til trening kom det frem at hun egentlig spiste akkurat som før, og hun gledet seg til å bli ferdig med trening og i helgen ble det jo kake for da hadde hunden hennes bursdag! Nå mener vel de fleste her inne at man skal kose seg litt av og til, men dette er noe som gjentar seg hver helg, kort sagt har vel ikke kostholdet hennes endret seg selv om hun begynte å trene.

Hva mener dere? Er det bedre å trene, men fortsette å spise usunt enn å ikke trene i det hele tatt? Personlig så føler jeg det blir litt som å måke mens det snør, hva er vitsen med å trene om du skal spise opp hele underskuddet, og så ender man opp med å bli frustrert fordi man ikke får resultater! Hvor mye helsegevinst får man egentlig av å trene 4 timer i uka dersom man rett etter trening går på McDonalds eller dytter i seg ferdig pizza?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel litt ann på hvilke mål hun har? Jeg vil si at det er bedre å trene å spise usunt, enn ikke å trene i det hele tatt! Jeg mener trening fører med seg mye positivt, som ikke nødvendigvis har med vektnedgang å gjøre også :)

Kan jo legge til da at målet faktisk er vektnedgang og at hun ønsker å se bra ut i bikini til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så absolutt bedre å trene og spise crap, enn omvendt. (Med litt forbehold for hva crap er, og kanskje enda viktigere, hvordan man trener)

Personlig har jeg vanskelig for å se hvilken helsemessig gevinst man får av det, bortsett fra at man kanskje bøter litt på sin dårlige samvittighet. Nå er jeg selvsagt ingen ekspert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode gevinster der ja, men personlig mener jeg noen av de henger sammen med riktig kosthold også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned i vekt, må du spise sunt, variert og trene. Får du i deg mindre energi enn det kroppen må ha for å fungere over tid, vil resultatet være at den henter energi der den finnes lett tilgjengelig på kroppen. Thats a fact. De færreste ser ut til å orke det, fordi de tror de vil sulte. Noen vil heller ikke slippe "kosen". De forstår ikke hvor "kos" det er å ha en kropp du liker å møte i speilet hver morgen - vel, kanskje etter morgenkaffen da, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange kan det bli veldig mye å skulle forandre alt på en gang. Å legge om hele livet fra det man er vant til, er ikke enkelt, men å starte i en ende og nøste seg videre derifra, er ikke så dumt. :)

Kanskje hun ender med å endre kostholdet over tid. Trening er jo uansett bra, om hun velger å gjøre det eller ikke :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Men for å svare på spørsmålet så ja, er bedre å trene og spise usunt en å sitte på ræva og spise usunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på spørsmålet så ja, er bedre å trene og spise usunt en å sitte på ræva og spise usunt :)

Jeg tror jeg ville følt at treningen ikke hadde noe for seg så lenge jeg ikke spiste sunt (det føler jeg jo forsåvidt enda), men dette er selvsagt individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville følt at treningen ikke hadde noe for seg så lenge jeg ikke spiste sunt (det føler jeg jo forsåvidt enda), men dette er selvsagt individuelt :)

Det er ikke individuelt, det er faktisk meget generelt for alle, akkurat nå virker det bare som om du vil kverulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke individuelt, det er faktisk meget generelt for alle, akkurat nå virker det bare som om du vil kverulere.

Eh... javel? Kan ikke forstå hvorfor du mener det er å kverulerer. Det er jo tydelig at ikke alle synes dette siden de trener 4 ganger i uken, men fortsetter å ha et ræva kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... javel? Kan ikke forstå hvorfor du mener det er å kverulerer. Det er jo tydelig at ikke alle synes dette siden de trener 4 ganger i uken, men fortsetter å ha et ræva kosthold?

Selv om de ikke oppnår optimale resultater, så viser de 3 linkene jeg gav deg, relativt mange positive sider ved å trene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de ikke oppnår optimale resultater, så viser de 3 linkene jeg gav deg, relativt mange positive sider ved å trene?

Det gjorde de absolutt :) Det er jo ikke alle som trener for optimale resultater heller som sikkert er fornøyd med slikt det er, men i eksempelet jeg gav er det jo en jente som tydeligvis vil ha optimale resultater (bikinikropp osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...