Gå til innhold

Styrkeløft programmer!


fff

Anbefalte innlegg

Så det stod det også ja når jeg leste den lille teksten før selve programmet :) Virket bare litt vel mye og fikk markløft fra boks supersett markløft som André satte meg på til å virke som barnemat :D

Du kjenner det godt i korsryggen når du er ferdig ja :D De siste ukene blir litt bedre - færre av speedrepmarkene og du kan ha så lange pauser du vil mellom støtteøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deadlift (75%): 1x2 @ 112.5 kg

Speed deadlift (60%): 8x3 @ 90 kg (90 sec rest b/w sets)

3 circuits (rest 90sec between exercises, 2-3 minutes between circuits):

Stiff-leg deadlift: 8 reps

Bent over row: 8 reps

Underhand (reverse) grip lat pulldown: 8 reps

Arched back good morning: 8 reps

Kjørte du alt dette på en dag eller fordelte du disse øvelsene utover uken?

Jeg kjørte kun mark og speedmark. I samme økt ble det for øvre del av rygg, pull ups og chins. 1 økt pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dietmar mengdetrening her, veldig fornøyd sålangt liker oppsettet, kan trygt anbefales(y)

Har gått på det samme i 8 uker, helt awesome, skam hardt den første uken når enn ikke er vant med å trene så "hardcore", merker utmerket fremgang. Begynte nå på 12 ukers viderekommende programmet, men bør ha med seg noen som har peiling hvis enn er grønn på ulike teknikker i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har et par spørsmål angående nybegynner-programmet fra Dietmar - håper noen her kanskje kan svare!

1. Er stiffleggmarkløft ikke det samme som strakmark? Det var nemlig det jeg trodde, men når jeg leste veiledningen på nytt ser jeg at det er en variant med "stifflegmarkløft på kloss". Det gir jo ikke mening å stå på en kloss dersom stanga ikke skal i bakken mellom hver rep (?)

2. På veiledningen til "markløft fra kloss" står det at stanga skal være rett under kneskålen. Jeg får stanga cirka midt på leggen. Bør jeg da bygge mer opp slik at stanga treffer meg rett under knærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Har et par spørsmål angående nybegynner-programmet fra Dietmar - håper noen her kanskje kan svare!

1. Er stiffleggmarkløft ikke det samme som strakmark? Det var nemlig det jeg trodde, men når jeg leste veiledningen på nytt ser jeg at det er en variant med "stifflegmarkløft på kloss". Det gir jo ikke mening å stå på en kloss dersom stanga ikke skal i bakken mellom hver rep (?)

2. På veiledningen til "markløft fra kloss" står det at stanga skal være rett under kneskålen. Jeg får stanga cirka midt på leggen. Bør jeg da bygge mer opp slik at stanga treffer meg rett under knærne?

1: du utfører det med full bevegelsesbane, her står du selv på klossen og strakmarker fra gulvet, opp, og ned på gulvet igjen.

2: her bygger du opp under vektskivene så stanga blir høyere opp fra gulvet slik at det blir "lettere" og løfte da løftebanen blir kortere. Normalt sett er jo stanga midt på leggen (med forbehold om at du bruker rett dimensjonerte vektskiver) så ved å f.eks legge en 10cm-ish ting under hver skive vil heve startposisjonen og stangens høyde i forholdt til benlengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: du utfører det med full bevegelsesbane, her står du selv på klossen og strakmarker fra gulvet, opp, og ned på gulvet igjen.

2: her bygger du opp under vektskivene så stanga blir høyere opp fra gulvet slik at det blir "lettere" og løfte da løftebanen blir kortere. Normalt sett er jo stanga midt på leggen (med forbehold om at du bruker rett dimensjonerte vektskiver) så ved å f.eks legge en 10cm-ish ting under hver skive vil heve startposisjonen og stangens høyde i forholdt til benlengden.

Tusen takk for svar!

Ser nå at jeg formulerte meg rimelig feil på spørsmål nr 2. Skylder på at det er over min leggetid..

Det jeg mente var at stanga treffer meg midt på leggen når jeg allerede har bygd den opp. Har ikke tilgang på klosser, men bruker vektskiver. Vil tippe de er 8-10 cm. Såvidt jeg vet er de av olympisk standard, ligner i alle fall veldig på disse: Jordan 150kg Olympic Training Discs & Rack - Best Gym Equipment

(Kanskje jeg bare har veldig lange legger..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Tusen takk for svar!

Ser nå at jeg formulerte meg rimelig feil på spørsmål nr 2. Skylder på at det er over min leggetid..

Det jeg mente var at stanga treffer meg midt på leggen når jeg allerede har bygd den opp. Har ikke tilgang på klosser, men bruker vektskiver. Vil tippe de er 8-10 cm. Såvidt jeg vet er de av olympisk standard, ligner i alle fall veldig på disse: Jordan 150kg Olympic Training Discs & Rack - Best Gym Equipment

(Kanskje jeg bare har veldig lange legger..)

Om du har bygget den 10cm burde det holde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Dumt spørsmål vedr. Dietmar mengde. Program på styrkeloft.no er en 3 dagers program. Har intrykk av at folk kjører Dietmar oftere enn 3 dager i uka. Har jeg misforsått eller gått glipp av noe?

Dietmar har lagt veldig mange programmer, men kun 3 av de ligger tilgjengelig for allmennheten. Melder du deg inn i en styrkeløftklubb vil du kunne få tilgang til tilpassede programmer for deg gjennom treneren i klubben.

Men de 3 programmene som ligger ute er meget fine å starte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
Ser det er gammel tråd, men prøver likevel. Vurderer å prøve mengdeprogrammet som ligger på styrkeloft etter ferien. I excelarket skal man legge inn mål for øvelsene. Hvor mye er det anbefalt å legge inn her i forhold til nåværende 1RM?

Jeg ville ha lagt det inn etter nåværende 1RM, evt kanskje noen kilo under så du får tilpasset deg programmet før du kjører på nytt med nye 1RM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha lagt det inn etter nåværende 1RM, evt kanskje noen kilo under så du får tilpasset deg programmet før du kjører på nytt med nye 1RM.

Hvilket mengdeprogram vil du anbefale en som aldri har trent mengde før? Satser på 3-4 økter per uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket mengdeprogram vil du anbefale en som aldri har trent mengde før? Satser på 3-4 økter per uke :)

Jeg har egentlig bare erfaringer rundt Sheiko, så der er jeg inhabil. Dietmar er såklart et veldig bra program som har produsert mange atleter her i landet. Om du har god tid på trening og ikke skal ned i vekt, så kjør på med Sheiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare erfaringer rundt Sheiko, så der er jeg inhabil. Dietmar er såklart et veldig bra program som har produsert mange atleter her i landet. Om du har god tid på trening og ikke skal ned i vekt, så kjør på med Sheiko.

Takk for svar. Ser det er flere versjoner av Sheiko, hvilken har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ser det er flere versjoner av Sheiko, hvilken har du brukt?

Sheiko er et stort 'program' med sykluser du trener, altså du setter sammen diverse #nummer for at det blir et langtidsprogram. Jeg har vært gjennom 29, 30, 31, 37, 32, 39, CMS PREP. Så fra ren erfaring vil jeg anbefale at du starter på 29, 37, 37 og 32 (her skal du peake, altså sette nye maksvekter.) Også bare kjører du på igjen fra nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheiko er et stort 'program' med sykluser du trener, altså du setter sammen diverse #nummer for at det blir et langtidsprogram. Jeg har vært gjennom 29, 30, 31, 37, 32, 39, CMS PREP. Så fra ren erfaring vil jeg anbefale at du starter på 29, 37, 37 og 32 (her skal du peake, altså sette nye maksvekter.) Også bare kjører du på igjen fra nytt.

Et siste spørsmål. Når jeg er ferdig med 37 første gangen, øker jeg maksen min før jeg starter på 37 igjen? Eller skal jeg bruke samme maks helt til jeg er ferdig med 32?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...