Gå til innhold

Styrkeløft programmer!


fff

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester
Jeg må egentlig få satt meg igang med diettmar, men noen som har prøvd Jim Wendler 5/3/1 programmet?

Jepp, og det ligger en egen tråd ang 5/3/1 her en plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Satt 100 kg som mål på knebøyen på nybegynnerprogrammet, men likevel er det omtrent aldri at jeg skal trene med mer enn 60 kg utstyrsfritt i følge programmet. Jeg får virkelig ikke meg selv til å trene med 40 kg på knebøy, men på benkpressen og markløften så programmet høvelig greit ut.

Som nevnt tidligere kan du justere opp belastningsprosenten hvis du vil kjøre utstyrsfritt. Ligger en veiledning til programmet på samme side som selve treningsprogrammet ligger, der det står litt om hvordan du kan justere belastningen hvis du har som mål å løfte målvektene uten utstyr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser du på hva du har trent til nå, har du trent noe tilsvarende

Mengden går du på oppkjøring, vis du har trent med få reps er mengde tingen

har vel trent kombinasjoner av begge deler men mye phat type opplegg så har blitt endel volum utenom lavreps øktene, så kanskje mengde prg kan pauses til neste periode..

snust litt på westside barbell også men har mine tvil om det er like effektivt på styrken som dietmar hvis noen har formeninger om det så kommenter gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er en tidligere tråd om treningsprogrammer og erfaringer!

Men er mer ute etter styrkeløftsprogrammer. MTP Benk, knebøy og Markløft

Skriv litt om forskjellige styrkløftsprogrammer du har prøvd og hva du syntes.

Noe eget komponert du syntes andre burde prøve osv.

Har god erfaring med philipi/coan 10 week deadlift routin. Rett og slett fantastisk maxe program. Jeg gikk opp 20 kg på maxløftet! Tsampa.org: Coan-Phillipi 10 Week Deadlift Routine

Dette er som sagt et maxe program, kan med fordel kjøre en periode med t.d dietmar mengdetrening i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv fornøyd Dietmar sine programmer :) Er nok en grunn til at de er "standarden" til Norske Styrkeløftere.

den er god(y) helt enig, husker jeg hadde en runde av det vanlige dietmar for halvannet år siden el noe hadde bra fremgang, men må si man får kjørt seg litt bedre på mengde utgaven da, liker!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 måneder senere...
Har god erfaring med philipi/coan 10 week deadlift routin. Rett og slett fantastisk maxe program. Jeg gikk opp 20 kg på maxløftet! Tsampa.org: Coan-Phillipi 10 Week Deadlift Routine

Dette er som sagt et maxe program, kan med fordel kjøre en periode med t.d dietmar mengdetrening i forkant.

Kjenner til programmet men ingen som har gjort det. Hvordan la du opp uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Kjenner til programmet men ingen som har gjort det. Hvordan la du opp uken?

Når jeg økte 20kg Jeg kunne i hvertfall glemme knebøy og stangroing i de 10 ukene jeg kjørte programet.Legger du inn 5kg økning er det ikke så "ille". Bruker programet max 1-2 ganger i året for å prikke formen. Bør prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg økte 20kg Jeg kunne i hvertfall glemme knebøy og stangroing i de 10 ukene jeg kjørte programet.Legger du inn 5kg økning er det ikke så "ille". Bruker programet max 1-2 ganger i året for å prikke formen. Bør prøves!

Deadlift (75%): 1x2 @ 112.5 kg

Speed deadlift (60%): 8x3 @ 90 kg (90 sec rest b/w sets)

3 circuits (rest 90sec between exercises, 2-3 minutes between circuits):

Stiff-leg deadlift: 8 reps

Bent over row: 8 reps

Underhand (reverse) grip lat pulldown: 8 reps

Arched back good morning: 8 reps

Kjørte du alt dette på en dag eller fordelte du disse øvelsene utover uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Mike Tuscherer sitt Reactive Training Systems opplegg.

Reactive Training Systems

Personlig tror jeg de fleste programmer har et potensial til å fungere bra forutsatt at de blir brukt slik de er tiltenkt, og til en viss grad tilpasset den enkelte. Jeg syns det blir for snevert å konkludere med at noe er meget bra, mens andre programmer ikke er verdt papiret det er skrevet på. Ulike mål, forutsetninger m.m. vil diktere hva man har tro på, og velger å følge. Det gjelder å lytte til andres erfaringer, men kanskje primært til ens egne.

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deadlift (75%): 1x2 @ 112.5 kg

Speed deadlift (60%): 8x3 @ 90 kg (90 sec rest b/w sets)

3 circuits (rest 90sec between exercises, 2-3 minutes between circuits):

Stiff-leg deadlift: 8 reps

Bent over row: 8 reps

Underhand (reverse) grip lat pulldown: 8 reps

Arched back good morning: 8 reps

Kjørte du alt dette på en dag eller fordelte du disse øvelsene utover uken?

Det det er vel coan/philippi deadlift routine eller noe? I så fall skal du kjøre alle øvelsene på samme dag. Forøvrig et fint program om du er realistisk med forventet 1RM. Jeg kjørte programmet med suksess. Kjørte markløft m/tilbehør på mandager, og knebøyde lett og fint på torsdager. Resterende dager ble vel mer press-øvelser på overkropp, sammen med litt olympiske løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det er vel coan/philippi deadlift routine eller noe? I så fall skal du kjøre alle øvelsene på samme dag. Forøvrig et fint program om du er realistisk med forventet 1RM. Jeg kjørte programmet med suksess. Kjørte markløft m/tilbehør på mandager, og knebøyde lett og fint på torsdager. Resterende dager ble vel mer press-øvelser på overkropp, sammen med litt olympiske løft.

Så det stod det også ja når jeg leste den lille teksten før selve programmet :) Virket bare litt vel mye og fikk markløft fra boks supersett markløft som André satte meg på til å virke som barnemat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...