Gå til innhold

"Rykker til" når jeg sover.


strobe

Anbefalte innlegg

Heisann!

De fleste har vel opplevd å rykke til rett før man sovner? Dette har jeg gjort så lenge jeg kan huske. Men i følge dama så har jeg rykninger i kroppen igjennom hele natten. Av og til våkner hun av at jeg rykker til. Dette synes hun av og til kan være irriterende greier, noe jeg skjønner godt! Personlig merker jeg ingenting av rykningene?

Så spørsmålet er, noen som har noen formening om hva dette er/kommer av? Drømmer jeg sykt mye? Er det muskelspenninger? Hva skjer? :p

-Strobe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke "ført logg" på hvor ofte jeg gjør dette her, men av og til gjør jeg det mye på rappen og av og til er det laaaange mellomrom. Men takk for link!;) Mulig jeg tar en tur på legen og spør om det er noe som kan gjøres. Er ikke gøy å ødelegge dama sin nattesøvn.

Opplever aldri noe "twitching" på dagtid i våken tilstand. Kan jo være jeg drømmer mye sykt også, men rart det skal skje ca hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke "ført logg" på hvor ofte jeg gjør dette her, men av og til gjør jeg det mye på rappen og av og til er det laaaange mellomrom. Men takk for link!;) Mulig jeg tar en tur på legen og spør om det er noe som kan gjøres. Er ikke gøy å ødelegge dama sin nattesøvn.

Opplever aldri noe "twitching" på dagtid i våken tilstand. Kan jo være jeg drømmer mye sykt også, men rart det skal skje ca hver natt.

Du finner sikkert mer om det om du Googler det litt. Da vil du sikkert se om du passer innenfor definisjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg rykker alltid til rett før jeg sovner helt om jeg blir trøtt på toget, klasserommet eller i bilen, bare for å nevne. Kroppen min vil altså ikke at jeg skal sove på steder som kan oppfattes som utrygge, hvis jeg har tolket det riktig.

Har det slik selv og dette er heeelt normalt. ;) Er rykningene igjennom natten som er problemet for min del. (Eller dama igrunn :p) Det rykket jeg bruker å få rett før jeg sovner synes jeg igrunn er ganske deilig :D Elsker å se på folk som får slike rykninger på bussen osv! Hehe, blir helt forfjamset vettu:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slik selv og dette er heeelt normalt. ;) Er rykningene igjennom natten som er problemet for min del. (Eller dama igrunn :p) Det rykket jeg bruker å få rett før jeg sovner synes jeg igrunn er ganske deilig :D Elsker å se på folk som får slike rykninger på bussen osv! Hehe, blir helt forfjamset vettu:D

Å se andre folk gjøre det public er morro ja :D. En gang fikk jeg en hard albue i kassa av en kar, spurte om han øvde seg på karate. Han skjønte ingenting, var bare forfjamset, haha.

Hender jeg rykker til hjemme og. Noen ganger sender jeg en hæl hardt i veggen så det smeller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily og Stine: Kan dette skje midt på natten, eller er det kun rett før dere sovner?

Følelsen av å falle får jeg ofte når jeg holder på å sovne, og da rykker jeg til. Men når jeg rykker til midt på natten våkner jeg ikke :p

Somregel skjer det rett før jeg sovner helt, men har hendt i drømmer i dyp søvn også, men da husker jeg det godt etterpå, for de drømmene er ekle :p Hater å falle, og falle, og falle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel relativit vanlig, men skjer i varierende grad. Noen ganger rykker det bare litt slik at man ikke merker det selv når man sovner, andre ganger rykker det så kraftig at jeg "skvetter" meg selv våken, haha. Da er det som oftest at jeg har "tryna ned noe" som gjør det.

Hehe høres veldig kjent ut!! :) I natt har dama merka bare 3 små rykninger så det varierer veldig her. Men er sikkert ikke noe galt, er sikkert bare jeg som er litt mer en gjennomsnittet "twitchy" :p

Å se andre folk gjøre det public er morro ja :D. En gang fikk jeg en hard albue i kassa av en kar, spurte om han øvde seg på karate. Han skjønte ingenting, var bare forfjamset, haha.

Hender jeg rykker til hjemme og. Noen ganger sender jeg en hæl hardt i veggen så det smeller :D

Haha! Kjenner til den der. Var på leirskole en gang og køyesengene sto mellom svære garderobeskap i metall. Sendte noen ufrivillige albuer/hender inni dem under oppholdet. Smalt bra ja!! :D

Somregel skjer det rett før jeg sovner helt, men har hendt i drømmer i dyp søvn også, men da husker jeg det godt etterpå, for de drømmene er ekle :p Hater å falle, og falle, og falle...

Hehehe.. Det er en veldig ekkel følelse ja, men på en måte også en veldig spennende følelse! ;D Når det skjer med meg så greier jeg ofte å tenke "det er bare en drøm" så jeg vet at det ikke skjer noe galt uansett hvor ekkelt det føles. Men de gangene man bråvåkner med hjertet i halsen er ikke det like gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Dette er vel relativit vanlig, men skjer i varierende grad. Noen ganger rykker det bare litt slik at man ikke merker det selv når man sovner, andre ganger rykker det så kraftig at jeg "skvetter" meg selv våken, haha. Da er det som oftest at jeg har "tryna ned noe" som gjør det.

Pleier også å rykke så kraftig at eg skvetter meg våken! Utrolig irriterende.. men enda mer irriterende er det når kjæresten ligger å plutselig rykker slik at eg våkner hver gang... haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se det ikke bare er meg! Dummeste jeg har gjort er å slå meg selv hardt i trynet rett før jeg sovna. Lå der og ante fred og ingen fare når plutselig armen min rykker til og kliner til meg selv i nesa. Våknet ganske greit da, ja :)

Hahaha, ja er ikke alltid like enkelt når ikke kroppen går ut av kontroll.. Slår bare til andre i søvne eg.. Som 14åring slo eg mamma med knyttneven i panna mens eg sov.. må ha vært en fæl drøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Hahaha, ja er ikke alltid like enkelt når ikke kroppen går ut av kontroll.. Slår bare til andre i søvne eg.. Som 14åring slo eg mamma med knyttneven i panna mens eg sov.. må ha vært en fæl drøm!

hehehe.. gjor noe lignende.. Våknet akkurat i det jeg slo knyttneven min mot kjæresten sitt fjes når han låg å sov rett vid siden av meg.. heldigvis er jeg ikke så treffsikker.. bomma. men det var såååå nært at han fikk en rett på tygga. Gla jeg ikke fikk inn slage, kan ikke være en grei måte å bli vekt på det der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...