Gå til innhold

Hvor mye fettprosent har folket?


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi ønsker helt klart å fremstå troverdig .

Studien du viser til er fra 2004 . InBody 720 slik vi ser den idag er fra 2006 .

Legger meg flat for at ordbruken Nøyaktig - det er vanskelig å måle en menneskekropp som er levende . Når det er sagt så legger vi ut studier , styrker og begrensninger på våre nettsider og er helt åpen om dette . Følger man tesforberedelsene så får man nøyaktige resultater , dette er dokumentert ! Det er altså godt nok å bruke InBody 720 på seriøse norske forskningsinstitusjoner som Idrettshøyskolen , Haukeland Universitets Sykehus , Ullevål Universitets Sykehus , NTNU osv osv

Men nok en gang - Følg testforberedlsene......

Historien til BIA som du linker til kan du lese her - din studie er altså fra 2004 og InBody kommer i 2006

Hvordan er testforberedelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er testforberedelsene?

Testforberedelser pdf_button.png printButton.png

Testen skal ikke taes av personer med pacemaker.

For å sikre nøyaktige resultater må gitte forutsetninger være oppfyllt.

Før en test utføres må følgende punkter leses og følges nøye, samt påse at testpersonen er oppmerksom på faktorene som kan påvirke nøyaktigheten av testresultatene. Nøyaktigheten av testresultatet ved en kroppssammensetningsanalyse er avhengig av testpersonen og av miljøet der testen blir utført.

Testen skal ikke utføres av personer under 18 år eller gravide uten at det er ett tverrfaglig opplegg rundt dette. Er du i tvil kontakt din fastlege eller oss. Testen er ufarlig for begge kategorier men fabrikanten og vi som leverandør har satt visse retningslinjer for dette.

1. Analysen bør ikke utføres like etter et måltid

I tilfeller der testpersonen nettopp har spist, bør testen utsettes ca to timer fordi mengden av mat vil beregnes som vekt, og dermed kan påvirke analysen og gi unøyaktige resultater.

2. Toalettbesøk før analysen

Påse at testpersonen har vært på toalettet før testen. Selv om det ikke inkluderes som kroppssammensetningselementer vil volumet av urin og avføring inkluderes i vektmåling og kan gi feil i resultatet.

3. Unngå trening rett før analysen

Hard trening og raske bevegelser kan gi midlertidige endringer i kroppssammensetning.

4. Stå stille i 5 minutter før analysen

Hvis analysen utføres umiddelbart etter man har lagt eller sittet i en lengre periode kan de påvirke testresultatene. Dette fordi kroppsvæske har en tendens til å synke til bena når en person reiser seg.

5. Unngå badstu eller dusj rett før analysen

Analysen må ikke utføres rett etter testpersonen har dusjet eller tatt badstu da svette gir midlertidige forandringer av kroppssammensetning.

6. Unngå analyse ved menstruasjon

Ved menstruasjon opplever kvinner økt kroppsvæske, dette vil påvirke resultatene av analysen

7. Analysen må utføres i normal temperatur (20-25˚C)

Menneskekroppen er stabil i normale temperaturer, men kroppssammensetningen kan påvirkes ved varme eller kalde temperaturer.

8. Re-testing krever samme forutsetninger som forrige test

Nye analyser bør utføres under tilsvarende forutsetninger som første gang for å gi nøyaktige og konsise resultatforutsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig InBodybrah lov til å spamme forumet med reklame slik han/hun/den gjør?

Vi beklager hvis der oppfattes som SPAM. Det er ikke hensikten , men vi ønsker å " forsvare " oss og gi riktig informasjon basert på studier om produktet . Jeg håper det er ok ! Vi skal ligge lavt i dette forumet ,men på direkte spørsmål så håper jeg det er mulig at vi kan svare på det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Akkurat kjøpt en fett caliper fra Accu-Measure. Type Fitness 3000. Men blir ikke helt klok på disse. Ifølge skjema til Accu-Measure med målepunkt på suprailliac så har jeg en fettprosent på 10,5. Derimot, taster jeg inn måleverdier fra lår, armer bryst osv i Jackson/Pollock skjema, ja da ender jeg på 6-7%. SKal sies at jeg har svært lite fett på lår og legger. Har også en Tanita BC601 vekt hjemme med slike håndtak du holder i. Den rapporterer ca 13-14%. Men siste 2 ukene har den vist 18% fett!!! Så hvor nøyaktig den er avhenger visst av hvor godt hydrert jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hehe.. Si det!

Min ikke fullt så kjære badevekt, Tanita, sier fettprosenten min er på 40,3, men jeg håper hun bare er premenstruell!

På slike nettmålinger der jeg plottet inn centimeter, vekt, høyde, kjønn osv, får jeg resultater fra 24,2 til 24,9%.

Føler selv at den mest sannsynlig ligger på rundt 28%, men det er ikke akkurat lett å bedømme seg selv på den måten.

Nå tok jeg bilde av meg selv i helfigur da jeg begynte å trene, og har tenkt å ta et nytt en gang i måneden. Tok det tredje i dag, og det er tydelig at noe skjer, så det er vel det viktigste, tross alt ;)

Satser på å ha på meg fin bikini til sommeren :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok InBody i 01.02.2013;

vekt 66,3kg

muskelmasse 29kg

fett 13,9kg

fettprosent 21%

Han som tok testen sa at det tallet som kommer ut på utskriften er lavere enn det de får opp på skjermen, men han hadde nettopp oppdaga det, og hadde ikke fått undersøkt hvorfor. InBody 720 kan du/dere oppklare det? (er vel egentlig bare å ta fett i kg/ totalvekt i kg = fettprosent eller tenker jeg helt feil?! og da stemmer jo det som står på papiret -så hvorfor får de opp et høyere tall på maskinen?

06.06.2012 var den på 19,1 og vekta noen kg under, så har en liten jobb å gjøre jah :p Hjemmelagede pepperkaker av IKEApepperkakedeig er ikke bra for helsa altså :hungry::hungry::hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Si det!

Min ikke fullt så kjære badevekt, Tanita, sier fettprosenten min er på 40,3, men jeg håper hun bare er premenstruell!

På slike nettmålinger der jeg plottet inn centimeter, vekt, høyde, kjønn osv, får jeg resultater fra 24,2 til 24,9%.

Føler selv at den mest sannsynlig ligger på rundt 28%, men det er ikke akkurat lett å bedømme seg selv på den måten.

Nå tok jeg bilde av meg selv i helfigur da jeg begynte å trene, og har tenkt å ta et nytt en gang i måneden. Tok det tredje i dag, og det er tydelig at noe skjer, så det er vel det viktigste, tross alt ;)

Satser på å ha på meg fin bikini til sommeren :-p

Nettsider der de måler fettprosenten?? Hvor gjør de det? :-|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en inBody scan for ca trekvart år siden.

Målte meg til 5.2%. Tviler svært sterkt på at det var presist, men tja. Har iallefall gått opp 6 kg siden det, og ser om noe ut som om jeg har enda mindre fett enn det.

Regner vel med at jeg kan doble det tallet jeg fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en link på side 1 i denne tråden, og så har jeg prøvd Fettprosent.no - Regn ut din fettprosent

Hvor nøyaktige de er skal ikke jeg si noe om, altså, ville bare prøve, jeg ;)

De ser jo ingenting om hvordan kroppen er sammensatt i det hele tatt. Blir det samme som at folk som veier mye pga muskler får høy BMI (og dermed havner i "fedme/overvekt"klassifiseringen der :-| Correct me if I'm wrong here....

Fikk forøvrig en fettprosent på 30,31 (med de samme målene so Inbody720 sier er fettprosent 19 og 21 på meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...