Gå til innhold

Don't listen to science, listen to your body!!!


Plyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor er det slik at alle de tøffeste og kuleste guttene i gamet ser ut til å ikke bry seg en dritt om forskning, mensde såkalte vitenskapelige trenerne eller "ekspertene" enten er overvektige, ser kjedelige ut i kroppen, eller se yt som urmakerlærlinger?

Jey Cutler, Ronnie Coleman, Greg Plitt etc...

Dette er faktisk noe jeg har tenkt over selv også. De som bruker lite tid til å fokusere skikkelig på teknikk, kan null om rehab og prehab, spiser og trener akkurat som de vil er i en del tilfeller overraskende langt foran oss vitenskaps-gjengen. Folk som bryter alt som er av treningsanbefalninger i vennekretsen og har kostholdskunnskap som en 9. klassing med 3 i heimkunnskap er gjerne de sterkeste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon Fleskemoderasjon slutter i morgen. Nå er det på tide å ta opp Kampen mot Tyngdekraften.

Hehe, Konstantinov er et beist på alle mulige måter ;)

Eirich- is this you?

Ikke noe er som å jage rundt på noen bamser som oppvarming ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg tok kanskje litt hardt i når jeg så skremmende mange. MEr riktig villa vært og sagt, jeg har faktisk sett noen av de. De som trener som noen klovner, men ser overaskende bra ut. Men som regel er nok disse eksemplene jeg snakker om på roids, og da blir det et helt annet opplegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-47-14440823123684_thumb.png

Joe dafranco's dad. her 58 år. Den optimale fysikk. Jeg vil tro han er en av begge verdener typen, slik som joe. joe defranco mener han er the man who starded the defranco treining madness.

Ikke akkurat en riktig program i mine øyne, men legger man riktig innsats i treningen så trenger man ikke ett topp korrekt program kanskje?

Mandag: Bryst, triceps

Tirsdag: Hoppetay / sprint

Onsdag Bein mage

Torsdag hoppetau eller intervaller på sykkel

Fredag rygg, bi, skuldre, mage

Lørdag cardio

Søndag off

Det er ett utgangspunkt, men Joe sier han varierer ofte, og har tidligere trent styrkeløft og trente selvsagt annerledes da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du dette?

M-m. Hvis jeg skulle tatt utgangspunkt i de største, sterkeste folka på de gymmene jeg har trent så langt ville oppskriften vært sånn:

- Oppvarming gjøres på mølle for alle øvelser, eventuelt romaskin.

- Tren til absolutt failure, alltid. Spesielt i benkpress og chins/pullups.

- Bruk gjerne forced reps/få hjelp til reps. Eksempel 5x5, og du failer på 5 reps allerede på sett 2, så får du hjelp på de resterende settene av spotteren.

- Hvis du har kjørt deg helt ut på benkpress som over, gå over til 5x5 i skråbenk. Repeter 3 ganger i uka.

- Halve knebøy med rund rygg er flott.

- Markløft med rund rygg er enda flottere. Disse to øvelsene er faktisk det flotteste av det flotte, etter benkpress da.

- Upright rows og nedtrekk bak hodet kan legges til for å se litt ekstra stilig ut.

- Økta avsluttes med situps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven.. Og jeg som trodde alle smartingene bare brukte all tiden på å lese og forske, mens resterende bare trente fordi de synes det var gøy og brukte tiden til å løfte vekter; å ble store å sterke.. Så feil kan man ta!

Men jeg vet en ting, hadde jeg hatt nok penger og ikke vurdert familieliv engang, skulle jeg lest og trent til jeg sprakk og dermed "motbevist" trådstarter:ninja:

Men siden det er bare 24 timer i døgnet, og jeg bruker syv timer på søvn, rundt en time på matlaging og spising, rundt to timer til trening, åtte timer på jobb + en time reise til og fra jobb. Da har jeg bare 5 resterende timer jeg kan velge om jeg vil lese og gjøre forskning på, eller om jeg vil prioritere det til å forsøke og formere meg og en dag lage en familie.

(Og dette eksempelet er tatt med det forbehold om at 1.Nsb ikke er forsinket 2. Jeg ikke lager komplisert mat sli kat tiden blir opp mot TO timer 3.At jeg faktisk klarer å bare sove syv timer, og ikke åtte til ni som jeg normalt ender opp med!)

Men om du ser bort fra overnenvte fakta, så skulle jeg gjærne vært stor & sterk + supersmart forsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...