Gå til innhold

Don't listen to science, listen to your body!!!


Plyo

Anbefalte innlegg

Gjest Widding

Se for deg to 15åringer i ein konkuranse om å ble størst.. Den eine legge lett på seg muskler og tar allerede 70-80kg i benk itte et par mnd, den andre e mer ola nordmann og klare ikkje 50kg i benk ennå.. Person nr1 (kaninen if you will) komme til å vinne ganske problemfritt, og det gjør han uansett.. Ingenting forandre at den me best gener vinne 99% av tilfellene, olanordmann derimot har gjerna veeldig lyst å vinna = lese og bler smart på trening,forskning osv. De beste trenerne e ofte de me middels-dårlige gener og mye lidenskap = kunnskap. De så alltid har fått resultatene raskt kan gjerna trena seg sjøl lett, men ikkje alltid best å ta tipsene deres.. SOM får meg over til poenget; De "beste i gamet" ser gjerna ut til å ikkje bry seg, men fra liten-stor grad gjør de nok det. De har nok bare ikkje det der overanalyseringskomplekset (OCD) så mange andre har.

Fremdeles e det de me best gener og kunnskaper så gjør det best;

Arild Haugen så dominerte strongman på kort tid i ung alder e veeldig systematisk og flink i tilnærmingen sin til trening har eg forstått.. veldig mye mengdetrening osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakker om fysikk og hva de kan utrette:

Tom Martin, 82,5 kg

Det der MÅ være en maskin, sånn exoskeleton with human skin fra Terminator filmene!

det der er det sykeste jeg har sett i styrkeverden! jeg ble redd da han gikk ut i bøyen :D restepkah!

men som folk sier her, jeg tror også at om du løfter jevnt og trutt, og samtidig dytter en bra mengde mat i gapet er du på vei mot muskler.

feilen mange gjør (inkl meg) er å ikke spise nok. mange tror de spiser masse fordi de spiste 6(!) brødskiver med brunost en gang, og en HEL(!) boks cottage cheese+ dobbel porsjon av mammas middag.

kontinuitet + kcal overskudd+no-xplode 2.0= biceps xxl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding
OCD betyr Obsessive-Compulsive Disorder, og er ikke et overanalyseringskompleks. OCD går på at man har uønskede og repeterende tanker, handlinger, ideer eller følelser (kort fortalt)...

takk, men eg meinte ikkje det heller! Når du diagnosere någen me OCD øve et treningsforum kan du ta det me ein klypa salt, men de me OCD e de så stresse me treningsprogrammet (bl.a) om de ska ha 3 eller 6sett på benkpress, om doggcrapp eller myoreps e best for maks muskelvekst osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, men eg meinte ikkje det heller! Når du diagnosere någen me OCD øve et treningsforum kan du ta det me ein klypa salt, men de me OCD e de så stresse me treningsprogrammet (bl.a) om de ska ha 3 eller 6sett på benkpress, om doggcrapp eller myoreps e best for maks muskelvekst osv..

Nei?

Kan ikke si jeg har OCD fordi om jeg føler jeg trenger 5x5, og ikke vil gi slipp på det siste settet.

Det blir som å si folk har OCD for de MÅ låse huset før de reiser avgårde til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding

Du misforstår jo tydeligvis.. Snakke ikkje om ditt 5x5 prog eller andre sitt auto-reg treningsprogram. eg seie at om du får du et ferdig oppsatt program av meg kor det står

5x5 benkpress

5x5 knebøy

1x5 markløft

Og eg har fortalt dg dt 3x i ukå, statiske sett på 5x5 og topsett på 1x5. Då vil du pr min internett definisjon ver OCD om du sende 10inbox meldinger kor emnene e;

"Hvorfor ikke 10x5?"

"Hvorfor kun topsett i markløft?"

"Hvorfor ikke mer biceps dropset?"

"Hvorfor ikke doggcrapp på tåhev?"

osv... handle ikkje om å låsa hus før du reise på jobb.. handle å reisa på jobben uten spør mordi 900spørsmål før du har komt ut i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du misforstår jo tydeligvis.. Snakke ikkje om ditt 5x5 prog eller andre sitt auto-reg treningsprogram. eg seie at om du får du et ferdig oppsatt program av meg kor det står

5x5 benkpress

5x5 knebøy

1x5 markløft

Og eg har fortalt dg dt 3x i ukå, statiske sett på 5x5 og topsett på 1x5. Då vil du pr min internett definisjon ver OCD om du sende 10inbox meldinger kor emnene e;

"Hvorfor ikke 10x5?"

"Hvorfor kun topsett i markløft?"

"Hvorfor ikke mer biceps dropset?"

"Hvorfor ikke doggcrapp på tåhev?"

osv... handle ikkje om å låsa hus før du reise på jobb.. handle å reisa på jobben uten spør mordi 900spørsmål før du har komt ut i bilen..

Da er man bare nyskjerrig. Jeg forstår hvor du vil, men feiler stort å se linken til OCD som du nevner, kansje det er en annen psykisk lidelse du er ute etter?

Vil tippe at de som stresser med terningsprogrammet sitt enten er uvitne, sugen på mer informasjon eller full av svada. De spør ikke fordi de føler at de må, men fordi de har lyst. Ikke akkurat OCD.

F.eks min - til dels lette - OCD er at jeg bestandig må åpne og lukke vinduet før jeg legger meg. Jeg ønsker ikke gjøre det, men jeg føler jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...