Gå til innhold

Kreatin og styrketrening


LiB

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

whoohoo jeg har nå gått 4timer UTEN mageknipe:wub:

ser ut til at det hjalp å blande det ut i MASSE vann + drikke masse vann, foreløpig:unsure:

På min creatine står det at man skal drikke mye vann, 8 glass (husker ikke helt) eller noe sånt i løpet av dagen så er nok noe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en mix med kreatin monohydrat (1scoop) og Brutal Muscle som er myseprotein (3scoop) blandet med 3dl vann.

Pre-Workout tar jeg Kre-Alkalyn

Protein+Kreatin tar jeg 2 ganger om dagen, en om morgen og en om kvelden og kjører kre-alk 30min før trening.

Merker at jeg er ekstrem løs i magen på kvelden, men det går over når jeg spiser noe som er fiberrikt.

Like før jeg legger meg så tar jeg også ZMA Pro (3 kapsler)

Mvh

Pro JB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke så overraskende, men har denne uken gått opp 3kg :confused:

Faktisk ALDRI veid så mye som jeg veier i dag:unsure:

får nå se på trening i dag og det er en positiv ting.. foreløping kjenner det ikke så positivt ut på kroppen :meh: I feel like a big fat pig

Hvilket kreatin bruker du? Jeg byttet akkurat for å se hva som skjedde, og det gamle har maskert mye av vekttapet mitt. Har til og med sluttet å prompe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet på kreatin for 3 dager siden og har gått opp 7kg (!!!!!) og får ikke på meg buksene mine lengre. De sitter som et pølseskinn over lårene. Alt det på bare tre dager, med samme kostholdet som vanlig. På trening så fikk jeg så mye pump at jeg hadde problemer med å gå. La meg også tilføye at jeg var merkbart sterkere, så det var jo gøy! :)

Er dette normalt? Vurderer å plassere det i skapet, for 7kg + gjorde meg jævlig nervøs og treningen var ubehagelig.

7kg på 3 dager? Hørtes helt sykt ut i mine øyne, er du sikker på at det ikke er andre ting inni bildet her?

Jeg har opplevd 4kg på 10 dager, men 7kg på 3 dager hørtes enormt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er rent kreatin og blir tatt opp effektivt vil mesteparten være intramuskulært. Man vil da faktisk ende opp med å kunne se slankere ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah i know :p er en uke siden nå da :)

Er nok mer d at jeg sliter med å drikke så mye vann som jeg må:p

Og målet mitt er jo egentlig ikke å bli større, bare bytte ut det jeg har med muskler, så funker kanskje like greit mitt naturlige kreatin lager?:) har jo hatt en fin økning på styrke hele veien xD

Du vil miste mindre muskler på en diett om du vedlikeholder mest mulig intracellulæt/-muskulært trykk gjennom bruk av kreatin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar:)

ser ut til at jeg ligger pitte litt under hva jeg skal ha pr dag (5,4g) som ikke er så mye?:p

Gleder meg til å høre hvordan du reagerer på det:p så langt har dette vært mine reaksjoner:

- Mageknipe \ oppblåst

- hodepine \ dehydrert

- blir varm i ansiktet rett etter jeg har drukket det, men kan kanskje bare være hode mitt:p

- sov kjempe godt i natt faktisk, og våknet uthvilt, selv om jeg sto opp 30min tidligere enn vanlig (04:15)

- blir kjempe sulten ett etter jeg har drukket det (hører magen rumle 500m unna:eek:)

- hete tokt i natt + klødde litt og var litt sår i huden når jeg våknet, kanskje bare i hode mitt dette også:blush:

Gått på den nå siden fredagen og ikke merket noe annet ett Mindre luft i magen hehe, protein shaken ga meg mere luft enn kreatinet. Vekt har jeg ikke merket noe spesielt til, har ike vekt i huset, men klærne sitter nå sånn mer eller mindre som før.

Drikker mye mere vann bare da jeg kjenner jeg er mere tørst nå enn før, ellers ingen store forskjeller egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jeg kunne gå ned i vekt når jeg slutter på kreatin? Jeg la på meg et par kilo når jeg begynte å bruke det. Mener å ha lest at vi jenter blir anbefalt å kutte det ut i bikini sesongen

Ja, du vil droppe en del vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å slutte med det i slutten av mai, og heller starte opp igjen til høsten :)

Ser egentlig ikke vitsen, med mindre du holder vann under huden. Å holde vann i musklene får jo ting til å se bedre ut...

Hvorfor er det anbefalt for jenter å slutte med kreatin, men ikke for gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke vitsen, med mindre du holder vann under huden. Å holde vann i musklene får jo ting til å se bedre ut...

Hvorfor er det anbefalt for jenter å slutte med kreatin, men ikke for gutter?

Ok, da misforsto jeg, trodde at jeg ville se ut til å være slankere. Men da vil jeg bare minke i musklene da, og det vil jeg jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da misforsto jeg, trodde at jeg ville se ut til å være slankere. Men da vil jeg bare minke i musklene da, og det vil jeg jo ikke ;)

Kommer an på hvor dårlig kreatin du bruker. Jeg så 1-2% lavere ut i fettprosent etter jeg byttet pulver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...