Gå til innhold

Hva bruker dere som stekeolje på deff?


H.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja vel, jeg lurte egentlig på om man kunne bruke noe med mindre kcal i jeg.

Stek i teflonpanne og mariner kjøttet litt i f.eks currypasta. Da kan du fint steke uten fett og det blir likevel saftig og godt.

Men med mindre man går på PSMF så skal man jo ha litt fett i maten likevel så da gjør det jo ikke noe med noen gram godt smør eller f.eks kokosolje. Man kan ha litt vann i etterhvert for å få krydder og smak til å sette seg i kjøttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cocosa har jeg hørt mye bra om. Men er litt usikker på om den er kaloririk eller ikke?

Som all annen fett og olje(1gram = 9kcal), men kokosolje inneholder MCT-fettsyrer(overkant av 50%) som ikke lagres i kroppen men blir direkte brukt som energi - grovt fortalt

I tillegg er det en mettet fettsyre, så ypperlig å bruke til å steke i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd dette en stund nå, men funker ikke helt. Lurer på om jeg nå investere i en bedre stekepanne.

Ofte er de billigste teflonpannene de som har best non-stick belegg. Men de må selvsagt ikke brukes på høy varme eller med skarpe redskaper. Hadde en billig panne fra Ikea (70 kr) som varte lenge og aldri noe brant seg fast i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dette en stund nå, men funker ikke helt. Lurer på om jeg nå investere i en bedre stekepanne.

Steikepanna må være ganske ny og ha eventuell teflonbelegg i orden, ellers svis maten fast med en gang.. måtte kjøpe ny steikepanne for et par uker siden nettopp pga det, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stekt med cocosa/rapsolje eller bakt/stekt det i ovnen.

Jeg bruker ingenting hvis jeg steker kylling eller torsk i ovnen. Legger det bare i folie så blir det saftig og godt :)

Når jeg steker tunfisk og biff bruker jeg rapsolje :)

Hvorfor steker du tunfisk? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...