Gå til innhold

Andre som bruker programmet Wendler 531?


Tamadeus

Anbefalte innlegg

Gjest Jester
Hvis du skal følge Wendler sin tankegang så sier han at hvis du ikke synes en øvelse ser awesome ut så gjør du det ikke.

Jeg synes ikke 1-arms roing ser awesome ut. What so ever. Funker sikkert fordet.

Kroc-rows er jo ikke SÅ forskjellig, men der kjører du hvertfall litt balls-to-the-walls trening.

Foretrekker uansett mark, pendlay rows og chins for ryggen jeg. Om jeg skriver bastant er det bare for å gjøre det enklere. Håper du skjønner at det finnes mange veier til rom :)

Wendler sin awesome vurdering funker som fjell!

Som illustrert av mannen selv under her, strikt vs push press:

Military.PNG

Ser jo at Pushpress taper på awesomeness! Om man selv tar den vurderingen på øvelsene kommer en langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fant dette oppsettet på mensfitness.com 5/3/1 Variations - Men's Fitness - Page 2

Noen tanker rundt dette programmet?

Militærpress 5/3/1.

Stangro 4x10

Skulderpress 4x12

Bentover raise 4x15

Preachercurl 4x12

Markløft 5/3/1.

Chins 40

Hantelro 4x15

Back extension 4x25

Mage 3 runder

Benkpress 5/3/1.

Hantelpress 4x10

Dips 50

Flyes 4x10

Pushdowns 4x12

Knebøy 5/3/1.

Frontbøy 4x15

Utfall 4x12

Leg curl 4x12

Mage 3 runder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes øvelsene er greie, men synes det er for mange repetisjoner. Kjør på og gi tilbakemelding.

Skal prøve det en periode så kan jeg si ifra ;)

Ser ut som et program som krever at en har et meget godt grunnlag i forhold til mengde og intensitet. Klarer en å restituere godt nok, så blir det produsert mye mann på et slikt program.

:)

Skal teste det ut å sjekke om det blir litt overkill eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Jeg liker den der, men med V-bar i stedet for tau. Men varierer litt med planker og whatnot

Jeg må bare spørre, er det NOEN som helst mulighet å få byttet ut benkpress med en annen øvelse på 531? Jeg har lite tro på det, da det er en av de 3 store, og en øvelsene programmet er bygd rundt. 531 med dumbells og samme % som i vanlig benk er også urealistisk å øke, må få en 1rm på dumbels da :roflmao:

Problemet er at jeg får vondt i skuldra av benkpress, må være det ihvertfall.

Jeg har lest ofte at noen folk (ganske mange) ikke er laget for benkpress, jeg er 99% sikker jeg er av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, er det NOEN som helst mulighet å få byttet ut benkpress med en annen øvelse på 531? Jeg har lite tro på det, da det er en av de 3 store, og en øvelsene programmet er bygd rundt. 531 med dumbells og samme % som i vanlig benk er også urealistisk å øke, må få en 1rm på dumbels da :roflmao:

Problemet er at jeg får vondt i skuldra av benkpress, må være det ihvertfall.

Jeg har lest ofte at noen folk (ganske mange) ikke er laget for benkpress, jeg er 99% sikker jeg er av de.

Har du fått sjekket teknikken din i benk? Og strengt tatt kan du jo løfte akkurat hvilke øvelser du vil, men da er det ikke Wendler 5/3/1 lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått sjekket teknikken din i benk? Og strengt tatt kan du jo løfte akkurat hvilke øvelser du vil, men da er det ikke Wendler 5/3/1 lengre :)

Skal prøve å få filmet det engang, den er nok ikke optimal, men jeg har ganske lange armer, så vinkelen blir så rar føler jeg selv.

Det som er problemet, vil jo trene 531, elsker alle de andre dagene, men akkuratt benkpress med stang er noe dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å få filmet det engang, den er nok ikke optimal, men jeg har ganske lange armer, så vinkelen blir så rar føler jeg selv.

Det som er problemet, vil jo trene 531, elsker alle de andre dagene, men akkuratt benkpress med stang er noe dritt.

Er albuene ut, skyter du bryst etc? Mye ting man kan gjøre for å fikse det. Har ikke helt troa på at noen ikke "kan ta benk" men om du ønsker å filme det så skal jeg love å se på det, samt er nok mange her som kan komme med innspill. Tilbudet er der om du ønsker

Her er litt hjemmelekse i allefall;)

So you think you can bench?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er albuene ut, skyter du bryst etc? Mye ting man kan gjøre for å fikse det. Har ikke helt troa på at noen ikke "kan ta benk" men om du ønsker å filme det så skal jeg love å se på det, samt er nok mange her som kan komme med innspill. Tilbudet er der om du ønsker

]

Sett denne serien før. Men får se, kan prøve litt i dag og fokusere fullt på teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Dere som kjører BigButBooring, på benkpress dagen etterfulges benkpress av 'dumbell row'. Hvilken variant benytter dere da? Fremoverbøyd roing med hantler, liggende på benk eller kjører dere Kroc-rows?

Really whatever floats your boat. Jeg eksperimenterer litt med kroc rows nå, banging it out for max reps som Jimbo sier : ) Tidligere har det gått mye fremoverbøyd stangroing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, føler bare at fremoverbøyd med hantler begrenser seg litt angående kg. Det samme gjør kroc rows da vi ikke har større enn 62.5kg's manualer.. Bør kanskje gå over til stang roing.

Husk at Kroc Rows skal være et sett på over 20 reps... Så enten er du sykt sterk i Kroc rows ellers så bør 62,5kg holde litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...