Gå til innhold

Kroc rows 101


Gjest Jester

Anbefalte innlegg

Gjest Jester

T NATION | Kroc Rows 101

Anyone that's ever watched me perform a Kroc row or tried them themselves knows that this isn't the dumbbell row that your golf-shirt wearing, buck-o-five weighing, certified personal trainer has taught you how to do.

There's no "pulling back in an arc" or "squeezing for a two-count at the top" while holding a shiny chrome 15 pound dumbbell. No, Kroc rows are all about heavy weight, high reps, plenty of sweat, and sometimes even some blood.

After two to three warm up sets, go balls out for one max set attempting to hit either a weight or rep PR and shooting for at least 20 reps per set.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte å trene kroc row da jeg begynte på nytt senter som kun har 36kg hantler, og jeg merker forskjellen av 30 reps + to the bone hantelroing. Fått en del mer masse på øvre rygg, annbefaler alle å prøve seg på det. Også er det den psykologiske aspektet også ved å klare å rive ut 4-5 reps når alt svikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri skjønt forskjellen på hanteroing og kroc row´s. Vil noen forbarme seg over meg og forklare så jeg vet hva jeg egentlig driver å ror:)

Det er en kombinasjon av en øvelse sammtidig som det er en filosofi. Teknikken skal sitte litt løsere enn din vanlige hantelroing, og i tillegg så skal man alltid gå for en personlig beste i antall reps. Deretter er det 2 måter å gjøre det på: 1, uten reimer så mange reps som mulig 20+++, 2: Med reimer så tungt du klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Les artikkelen, jeg understreker igjen at:

Anyone that's ever watched me perform a Kroc row or tried them themselves knows that this isn't the dumbbell row that your golf-shirt wearing, buck-o-five weighing, certified personal trainer has taught you how to do.

There's NO "pulling back in an arc" or "squeezing for a two-count at the top" while holding a shiny chrome 15 pound dumbbell. No, Kroc rows are all about heavy weight, high reps, plenty of sweat, and sometimes even some blood.

I bunn og grunn handler det om å dra tyngst mulig vekt 15-20 reps eller MER! Ikke fjonge seg å tenke så mye på teknikken osv, bare man får dratt vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom litt her nå, og kommer nok til og gi øvelsen en sjanse. Selv om jeg er en liten hater av failure, men det er jo bare en støtte øvelse uansett :) og det og ikke ha "strikt" form. Men ser heller ingen grunn til at denne bevegelsen kan føre til noen skader uansett. Men uansett det jeg lurte på var: På oppvarmingsettene (2-3sett) skal man ha tunge vekter, men man skal klare å ta 15-20reps? og det siste skal man gå amok på en tung vekt på alt ifra 15-20reps++ eller et veldig tungt et på 4-5reps med reimer? gå enten for og øke vekt og klare tyngre vekter, eller klare en vekt med flere reps (?)). Altså oppvarmingsettene skal være tunge men ikke gå helt til failure? men siste skal blodet sprute? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Har lest igjennom litt her nå, og kommer nok til og gi øvelsen en sjanse. Selv om jeg er en liten hater av failure, men det er jo bare en støtte øvelse uansett :) og det og ikke ha "strikt" form. Men ser heller ingen grunn til at denne bevegelsen kan føre til noen skader uansett. Men uansett det jeg lurte på var: På oppvarmingsettene (2-3sett) skal man ha tunge vekter, men man skal klare å ta 15-20reps? og det siste skal man gå amok på en tung vekt på alt ifra 15-20reps++ eller et veldig tungt et på 4-5reps med reimer? gå enten for og øke vekt og klare tyngre vekter, eller klare en vekt med flere reps (?)). Altså oppvarmingsettene skal være tunge men ikke gå helt til failure? men siste skal blodet sprute? :p

Ikke overtenkt det ;) Varm opp med de vektene du måtte ønske, siste sett er balls to the walls blodsprut med så tung vekt du klarer for å få klemt ut en 15-20 + reps! Det svir og man ser mannen med ljåen på rundt 20! Med eller uten reimer, det er valgfritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...