Gå til innhold

Lavkarbo oppskrifter:)


ThereseJP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er det totale næringsinnholdet på pizzaen? :)

Regner med du erstatte créme fraiche med cottage cheese/kesam og bake-pro med soyaprotein?

Hei! Det har jeg ikke regnet ut, men det er jo veldig avhengig av hva du har på pizzaen!

Ingenting i veien for å erstatte med cottage cheese og soyaprotein, men jeg tror ikke cottage cheese vil oppføre seg helt likt! Da ville jeg helle sløyfet den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye godt!

Pizzaen lengre oppe ser virkelig fristende ut,

selv har jeg laget pizzabunn etter denne oppskriften som blir veldig bra:

  • 4 egg
  • 4 ss kremfløte
  • 2 ss olje
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss fiberhusk
  • 2 dl revet ost
  • 2-3 ss sesamfrø
  • salt
  • oregano

Bland ingrediensene sammen i en bolle og la den stå i ca. 15 minutter å svelle.

Det blir en tykk, litt klissete masse - smøres utover med en slikkepott på en bakepapirkledd langpanne.

Inn i ovnen på 250 grader til bunnen er fint brun. Ta den ut og legg på ønsket fyll, stekes videre til osten på toppen er smeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye godt!

Pizzaen lengre oppe ser virkelig fristende ut,

selv har jeg laget pizzabunn etter denne oppskriften som blir veldig bra:

  • 4 egg
  • 4 ss kremfløte
  • 2 ss olje
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss fiberhusk
  • 2 dl revet ost
  • 2-3 ss sesamfrø
  • salt
  • oregano

Bland ingrediensene sammen i en bolle og la den stå i ca. 15 minutter å svelle.

Det blir en tykk, litt klissete masse - smøres utover med en slikkepott på en bakepapirkledd langpanne.

Inn i ovnen på 250 grader til bunnen er fint brun. Ta den ut og legg på ønsket fyll, stekes videre til osten på toppen er smeltet.

Nå fikk jeg virkelig lyst på Pizza :) må lag meg det i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-2326-14440832396866_thumb.jpg

Lavkarbo fredagskos kveldsmat etter trening:)

Kyllingvinger med hjemmelaget tzatziki og paprika, mais og agurk salat.

I kyllingvinger er næringsinnholdet pr 100 gram dette: 269 kcal, Proteiner 27 g, karbohydrat 1,9 g og fett 17 g.

Mye proteiner og mye fett- lite karbo :)

I tzatzikien brukte jeg skyr yoghurt naturell,tzatziki krydder kjøpt på creta og agurk.

Næringsinnhold i skyr naturell yoghurt pr 100 gram: 63 kcal, proteiner 12 g, fett 0,2 g karbohydrat 3,3 g. natrium 0,05 g og kalsium 110 mg.

Paprikaens innhold per 100 pr. 28 kcal, protein 1.1, karbohydrat 4,6 pluss at du har mange vitaminer, betakaroten og kostfiber :)

Agurken per 100 gr: kcal 10, protein 0,8- fett 0.1- karbohydrat 1,2 og inneholder små mengder av vitaminer og mineraler.

Maisen per 100 gr: kcal 85, protein 3,2, fett 1,7- karbohydrat 12, 6 inneholer også en rekke vitaminer og mineraler.

Av alle matvarene her er det maisen som inneholder mest karbo:/ hmm det trodde jeg virkelig ikke.

Utrolig godt var det og skal lage kyllingvinger med tzatziki dip flere ganger :) Egen oppskrift laget i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavkarbo tortillalefser oppskriften er hente fra klikk.no

8 store wraps

1 ¼ dl malte mandler

1 ¼ dl glutenmel

2 ½ dl myseprotein eller soyaprotein

3 ss smør eller kaldpresset olje

1 ts salt

2 ½ dl varmt vann

Per 100 g deig:

Kcal: 264

Protein: 29,3 g

Fett: 14 g

Karbohydrat: 4,5 g

Kostfiber: 1,0 g

Tenkte jeg skulle prøve å lage disse i dag, men kan ikke huske sist jeg laga en røre med noe "bakverk" (!) :eek:

Ser at flere ting er oppgitt i dl, hva blir det sånn ca i gram? Jeg veier stort alt jeg spiser, så er vant til å veie alt jeg har i meg. Jeg kunne såklart bare malt opp mandler til 1 1/4 dl, så veid de, men kanskje du har dette i gram fra før, og restende? :)

Hvor mye veier deigen totalt med innholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å lage disse i dag, men kan ikke huske sist jeg laga en røre med noe "bakverk" (!) :eek:

Ser at flere ting er oppgitt i dl, hva blir det sånn ca i gram? Jeg veier stort alt jeg spiser, så er vant til å veie alt jeg har i meg. Jeg kunne såklart bare malt opp mandler til 1 1/4 dl, så veid de, men kanskje du har dette i gram fra før, og restende? :)

Hvor mye veier deigen totalt med innholdet?

Hei du.) jeg har ikke veid de i gram. Da får du nesten ta å del det opp- slik at du måler det i dl først og så vei det etterpå, har ikke annet råd jeg. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smoothien var vel strengt talt ikke lavkarbo? ;) Men at den så god ut - oh yeah! :p

Minus melk og banan:p..og skyr kan man vel bruke i ok mengder (men ville heller valgt gresk yoghurt naturell)!

Slik lager jeg smoothie:

2-3 egg (hehe ja..)

Scoop proteinpulver

Litt vann

Litt søtning (stevia med vaniljesmak)

2 håndfuller bringebær

Ooog 3 ss gresk yoghurt naturell

DA er jeg mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minus melk og banan:p..og skyr kan man vel bruke i ok mengder (men ville heller valgt gresk yoghurt naturell)!

Det er ikke en enkelt matvare som avgjør om en rett er lavkarbo eller ei - det er totalen av alle ingrediensene i oppskriften. Smør kan inngå i en lavfettsoppskrift og banan kan inngå i en lavkarbooppskrift - det kommer helt an på mengdene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en enkelt matvare som avgjør om en rett er lavkarbo eller ei - det er totalen av alle ingrediensene i oppskriften. Smør kan inngå i en lavfettsoppskrift og banan kan inngå i en lavkarbooppskrift - det kommer helt an på mengdene ;)

Jepp jepp, men når en rett kun inneholder, banan, melk, skyr og bær så er det enkelt å si at i den oppskriften er det hovedsakligen bananen og melka som gjør at det ikke kvalifiseres til så veldig lavkarbosmoothie, spør du meg da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en enkelt matvare som avgjør om en rett er lavkarbo eller ei - det er totalen av alle ingrediensene i oppskriften. Smør kan inngå i en lavfettsoppskrift og banan kan inngå i en lavkarbooppskrift - det kommer helt an på mengdene ;)

Jepp jepp, men når en rett kun inneholder, banan, melk, skyr og bær så er det enkelt å si at i den oppskriften er det hovedsakligen bananen og melka som gjør at det ikke kvalifiseres til så veldig lavkarbosmoothie, spør du meg da :p

Nei, og det var derfor jeg konkretiserte at det er helheten som avgjør om en rett er lavkarbo eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...