Gå til innhold

Eksempler på kosthold med fett tidlig, og karbohydrater sent


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Spiser etter PF og på en treningsfridag spiser jeg blant annet dette:

1.måltid: 2 bokser med mager cottage cheese med kanel og fun light (bringebær) og 1ss peanøttsmør

2.måltid: 200-300g ovnsbakt kylling med tomat- og chillitopping (hakkede tomater, hvitløk, persille, chillipepper, paprika, balsamicoeddik,salt og pepper).

3.måltid: sjokolademousse (2 eggehviter, 3ss sukrinmelis, fluffe opp med mikser, blande inn 2ss kakaopulver) sett inn i fryseren i 20 min. Toppe med litt bringebær. Smaker himmelsk! I tillegg en boks mager cottage cheese, kanel og 2 dl eplejuice.

På treningsdag spiser jeg blant annet dette:

1.måltid: 2 bokser mager cottage cheese med kanel og fun light. Sløyfer peanøttsmør, men får i meg selolje.

før trening: 40 g proteinshake

etter trening: 40 g proteinshake

2. måltid: 400 g torsk, hermetiserte tomater, sjalottløk.

3.måltid: 500 g 0% yoplait, 1 banan, 200 g ananas, 200 g bringebær og f.eks. sjokolademousse som over. I tillegg 4 dl eplejuice.

Ca. hvor mye kalorier ligger du på da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min versjon er grei for oss som ikkje KAN å lage mat;

M1: 100g bær, 1 boks mager kesam, 10g myoprotein, Vaniljeessens og Stevia = smoothie. + 15g mandler.

M2: 120g kylling, 2 egg

Før trening: 10g bcaa, 200g frukt

Etter trening: 50g myoprotein, 1 banan, 1 eple/pære

M3: 200g karbonadedeig, 50g ris, 150g ananas, 1ss kokosnøttolje/50g kokosmelk. Løk, sopp, hakka tomater, ymse krydder. Bland alt sammen.

M4: 220g kylling, 100g ris, 1ss selolje.

Ingen alternativ på kvart måltid, for eg ser ingen grunn til å variere. Lenge leve repetisjon !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på en dag der jeg prøvde å følge Børges retningslinjer for Biorytmedietten:

M1 (lunch): 200g kjøtt, fett(avokado/nøtter), 100g potet, 300g grønnsaker

M2 (før trening): 1 boks magerkesam, nøtter, eple

M3: (etter trening): Proteinshake, banan

M4 ("middag"): 200g kjøtt, potet OG ris :) 300g grønnsaker

M5 (kveldsmat/dessert): Havregrøt, frukt, proteinshake, omega-3

Trives veldig bra med mesteparten av karbohydratene sent på dagen. Hadde en mye mindre sultfølelse sammenlignet med tidligere da jeg har spist alt gjevnt fordelt på hele dagen. Sliter også med å få sove hvis jeg legger meg sulten, det slapp jeg siden jeg f eks kunne spise 200g kjøtt, 200g potet, 50g ris, 300g grønnsaker, 80g havregryn+ litt frukt+shake fra kl 20-23 på kvelden :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg ska ikke komme med mi liste,, men jeg har et par spm vedrørende denne måten og fordele fett og karbs utover dagen på.

Merker personlig at jeg har det godt blodsukkermessig på et lavkarbo-kosthold, men om jeg legger inn litt karbs på kvelden for å ha et kosthold jeg faktisk kunne klart i lengden, så får jeg så sinnsykt sukkersug i etterkant. Noen som også har erfart dette og isåfall hva var løsningen for deg?

Føler nemlig at dette type kosthold er noe jeg kunne "levd med" og vil veldig gjerne få det til å funke. Det er herlig med stabilt blodsukker på lavkarbo, men jeg MÅ ha frukt og litt slingringsmonn for å kunne ha det som livsstil.

Takknemlig for alle svar..:)

Jeg startet med PF når jeg spiste etter PSMF. Opplevde at når jeg var ferdig m dietten og la til karber på kvelden det samme, veldig cravings etter karbohydrater dagen derpå. DEn gode nyheten for mitt vedkommende var at dette gikk over etter en stund. Og en annen ting er jo at hvis man kniper for hardt igjen på karbene vil det også fort oppstå sug. Men prøv det ut skikkelig for en periode, jeg er hvertfall svært fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...