Jump to content

heffalompen

Members
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

  1. heffalompen

    Quinoa

    Har dere smakt det? Brukes det på samme måte som ris/poteter? Og er smaken god?
  2. Mealtech fra TN kommer i porsjonsposer og smaker nydelig spør du meg (spesielt sjokolade) Helt konge å ha liggende som en nødløsning
  3. Eksempel på en dag der jeg prøvde å følge Børges retningslinjer for Biorytmedietten: M1 (lunch): 200g kjøtt, fett(avokado/nøtter), 100g potet, 300g grønnsaker M2 (før trening): 1 boks magerkesam, nøtter, eple M3: (etter trening): Proteinshake, banan M4 ("middag"): 200g kjøtt, potet OG ris 300g grønnsaker M5 (kveldsmat/dessert): Havregrøt, frukt, proteinshake, omega-3 Trives veldig bra med mesteparten av karbohydratene sent på dagen. Hadde en mye mindre sultfølelse sammenlignet med tidligere da jeg har spist alt gjevnt fordelt på hele dagen. Sliter også med å få sove hvis jeg legger meg sulten, det slapp jeg siden jeg f eks kunne spise 200g kjøtt, 200g potet, 50g ris, 300g grønnsaker, 80g havregryn+ litt frukt+shake fra kl 20-23 på kvelden
  4. Jeg kjøpte på Norby for noen uker siden, mener innholdet var følgende pr 100g: Kcal:130, prot:18g, karbs 1g, fett: 6g Og ikke nok med det, jeg syntes det smakte godt i tillegg
  5. En slags fiskekake: Kvern torskefilet eller seifilet (ca 400-500g) med en stavmikser, bland inn ett egg og litt krydder. Stekes i panne og evt noen minutter i stekeovn for å få de helt gjennomstekt :-)
  6. Denne potetsalaten er helt nydelig! Men du bør nok ha i sennep
  7. Pleier å piske cc sammen med egg når jeg lager omelett for økt proteininnhold :-)
  8. Søtpotetkaka til Børge, knallgod! :-) http://fitnessbloggen.no/oppskrifter/borges-sotpotet-kake/
  9. Det jeg også har gått ut ifra :-) Men ser f eks i Børges pannekaker at han anbefaler havregryn eller bokhvete.. Funker sikkert med alle tre, jeg har hvertfall blitt veldig glad i havremel i sunn bakst!
  10. Bruker havremel i f eks proteinpannekaker og andre bakverk. Men ser at det stort sett alltid foreslås havregryn i oppskriftene.. Så vidt jeg kan se er næringsinnholdet tilnærmet identisk. Er det noe "skummelt" med havremel jeg ikke har lagt merke til? Er jo mye lettere enn å knuse eller legge gryna i bløt! :-)
×
×
  • Create New...