Gå til innhold

Upright row gir nakkesmerter


sarkip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja kom gjerne med alternativer da :) Jeg får absolutt ikke til riktig teknikk i markløft og instruktørene på senteret mitt er sære og vil ikke vise meg (de mener jeg må skaffe meg PT hvis jeg vil få veiledning) men jeg vil trene både øvre og nedre del av ryggen mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kom gjerne med alternativer da :) Jeg får absolutt ikke til riktig teknikk i markløft og instruktørene på senteret mitt er sære og vil ikke vise meg (de mener jeg må skaffe meg PT hvis jeg vil få veiledning) men jeg vil trene både øvre og nedre del av ryggen mer

Dersom de ikke vil være såpass serviceinnstilt at de ikke kan vise deg korrekt utførelse av en enkelt øvelse, ville jeg byttet senter om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som kjenner ubehag med den øvelsen.

Om en øvelse er vond så dropp den. For å trene rygg så holder det for de fleste med horisontale, og vertikale dra øvelser.

Hva er det du ikke får til med markløft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du ikke får til med markløft?

Jeg aner ikke helt hva jeg gjør feil men når jeg utfører øvelsen så føler jeg det ikke noe steder, selv med tunge vekter blir jeg bare sliten i armene av å holde stanga men kjenner ingenting annet. Kanskje det har noe med posisjon og utførelse for når jeg ser meg selv i speilet mens jeg prøver ser det helt feil ut selv om jeg prøver å etterligne typisk markløft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke helt hva jeg gjør feil men når jeg utfører øvelsen så føler jeg det ikke noe steder, selv med tunge vekter blir jeg bare sliten i armene av å holde stanga men kjenner ingenting annet. Kanskje det har noe med posisjon og utførelse for når jeg ser meg selv i speilet mens jeg prøver ser det helt feil ut selv om jeg prøver å etterligne typisk markløft...

Du kan jo legge ut en film av uførelsen din om du ønsker tilbakemelding på markløften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Utfører jeg øvelsen feil hvis jeg får smerter i nakken av upright row eller er det bare fordi de musklene ikke er blitt brukt noe særlig før?

IKKE kjør upright rows. Jeg har selv stoppet folk på vårt senter, som har lært denne forferdelige øvelsen andre steder. Den er potensielt farlig (jeg selv er et veeeldig godt eksempel på det) og ikke særlig bra for hverken skuldre eller nakke. Du skal løfte hensiktsmessig, og da er - som nevnt - Børgepress en mye bedre øvelse. Face pulls er også glimrende. Upright rows plasserer jeg i samme kategori som sit ups. (nei øvelser). Sagt på en annen måte: Nei, du utfører ikke øvelsen feil. Du utfører feil øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg aner ikke helt hva jeg gjør feil men når jeg utfører øvelsen så føler jeg det ikke noe steder, selv med tunge vekter blir jeg bare sliten i armene av å holde stanga men kjenner ingenting annet. Kanskje det har noe med posisjon og utførelse for når jeg ser meg selv i speilet mens jeg prøver ser det helt feil ut selv om jeg prøver å etterligne typisk markløft...

Grunnen er at du løfter med biceps. Legg ut video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...