Gå til innhold

Du vet du har trent når.....


AinaE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Du vet du har trent når du står i ett kryss og ser det kommer trafikk fra begge sider. Innser at du på ingen måte orker å holde inn bremsen så du setter heller bilen i fri mens du venter på at det skal bli klart. (såklart etter en skikkelig god beinøkt!)

- Når du faktisk gruer deg til du må bruke toaletter, fori du er så støl i hamstrings at det faktisk gjør fysisk vondt å sitte på toalettsetet :p

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

- Når det gjør vondt å sitte, og beina dine prikker og sovner hele tiden.. Bein..!

- Når du sliter med å åpne døra.. (Typisk armhevinger)

- Når du ikke klarer å løfte drikkeflaska di, både på grunn av NULL grep og skjelvinger. Det kan også være vanskelig å sminke seg og dusje/ta armene opp til hodet..

- Når du har vondere i korsryggen enn de verste periodene når du har uka.. (markløft)

- Når du våkner neste dag og sliter med å komme deg ut av senga.

Oh yes, gjort alt sammen. Øverste er jo hverdagskost nesten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=

Når du ligger på soffa'n etter beinøkta og må pisse, og vurderer at potteplanten faktisk er et alternativ til dassen i etasjen over og spør deg selv om hvorfor ingen har tenkt på dette før…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =xXx=
1 time siden, NoBro skrev:

Når du blir innkalt til dopingprøve på ditt lokale treningssenter basert på "Mistanke" (les: misunnelse og rykter) - Men er rein, har alltid vært det, og tester reint.

Det er ille for deg med rykter, misunnelse og baksnakkelser. Men bra at noen følger opp antidopingkampanjen. 

Noen slengte med leppa om meg rundt det samme. Åssen er det mulig å være dopet på 76 kg fordelt på 178 cm… :roflmao:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stilken skrev:

Det er ille for deg med rykter, misunnelse og baksnakkelser. Men bra at noen følger opp antidopingkampanjen. 

Noen slengte med leppa om meg rundt det samme. Åssen er det mulig å være dopet på 76 kg fordelt på 178 cm… :roflmao:

Jeg synes ikke noe om slike fremgangsmåter, ettersom folk stort sett bare er interessert i å spre rykter og usannheter som er basert på rene spekulasjoner kun når det har et negativt fokus, ikke et positivt.

Det er utrolig mange som har hatt "Bolestempelet" på seg uten at de noensinne har brukt dopingmidler, dersom du blir tatt ut til dopingkontroll og i etterkant viser til rein prøve, så er de kun interessert i å prate om hendelsesforløpet frem til da du ble plukket ut til kontroll. Interessen for å spre ordet om at du er 100% rein er derimot særdeles liten, både egen erfaring og noe jeg har observert x antall ganger gjennom årene.

Desverre er det dukket opp en tendens til at mennesker som er 4-5 kg tyngre enn en selv, men med 4-5% mindre fett, bruker dop, og de som blir anklaget for dette er ikke bare de største gutta, jeg er ikke akkurat blant de største gutta selv med mine nå 98kg på 195cm, men med en fettprosent på 10-11. Jeg er heller ikke blant de sterkeste gutta på gymmet jeg trener på sammenlignet med andre som ligger på sånn ca samme kroppsvekt. Likevel har jeg fått høre via noen som har hørt fra noen at jeg bruker/har brukt dop, noe som er nytt for meg, siden jeg ikke kan huske noensinne å ha gjort det, det kan heller ikke min arbeidsgiver hvor jeg har avlagt et tosifret antall reine prøver på både narkotika og AAS gjennom årenes løp, jeg har en jobb med mye fokus på dette.

Å foreta dopingtest av en person bare fordi han er litt mere trent enn gjennomsnittet fordi han har valgt å spise mere torsk og brokkoli enn sosakjøtt og is blir i mine øyne trakkasering av individet. Det bygger oppunder den sjalusien og misunnelsen som er utgangspunktet for ryktene, og det bidrar til å stemple individet som en person som misbruker ulovlige substanser ytterligere, nettop fordi det er ingen som er interessert i å prate om din rene prøve.

Antidopingarbeid er jeg 100% for, men min mening er at denne fremgangsmåten er fullstendig feil. Det gjøres mye bra antidopingarbeid. Egentlig burde alle som trener på et treningssenter avlagt prøve, men det blri selvsagt utopisk ettersom penger er prioritet nummer èn. Derfor må man foreta dopingtester basert på faktisk informasjon, beviser og indisier som tilsier at en person faktisk bruker noe, ikke bare gå etter de man "Ønsker å ta", altså "Stereotypiene"

Jeg vet om mange som doper seg som er langt dårligere trent enn mange som ikke doper seg, da rent estetisk, faktisk vet jeg om mange som doper seg som man ikke en gang kan se på at løfter vekter i det hele tatt, informasjonen om at disse doper seg er veldig veldig enkel og klar, likevel er ingen interessert i å prate om disse. Det er heller ingen som er interessert i å snakke om unge syltynne jenter, som går på høye doser effedrin for å bli enda mere syltynn, det er liksom først når en person løfter tyngre, og ser bedre ut enn en selv at folk vil bortforklare det hele med: Doping.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har trent når du: 

- på vei hjem skal snike deg over veien utenfor et fotgjengerfelt og blir stående uforholdsmessig lenge og vente på en luke fordi du ikke tør å ta sjansen på at beina får deg raskt nok over.

- vurderer å droppe shampoo fordi det er grusomt tungt å løfte hendene helt opp dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2016 at 9:07 PM, Stilken said:

Det er ille for deg med rykter, misunnelse og baksnakkelser. Men bra at noen følger opp antidopingkampanjen. 

Noen slengte med leppa om meg rundt det samme. Åssen er det mulig å være dopet på 76 kg fordelt på 178 cm… :roflmao:

Kanskje du "oppfører" deg som en boler?

I går på gymmen, så var det en kar... Han så ikke ut som en boler, men jeg håper for hans del at han var "høy" på steroider.

Han skrek ut alle repsene sine drithøyt! Gryntet og peste som en gal.

Kjørte en slags sirkeltrening med neste alle apperatene på gymmen samtidig.

Fikk lyst til skrike ut mine reps så høyt jeg kunne jeg også, kanskje han hadde tatt hintet:roflmao:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/21/2016 at 7:38 PM, NoBro said:

Når du blir innkalt til dopingprøve på ditt lokale treningssenter basert på "Mistanke" (les: misunnelse og rykter) - Men er rein, har alltid vært det, og tester reint.

Jobber på treningssenter selv, og kan si at du ikke nødvendigvis er "mistenkt" fordi om du blir testet. Ofte tester de folk i risikosonen, altså de som tydeligvis tar trening seriøst. Spesielt unge menn som bygger muskler. Det har sannsynligvis ingenting  å gjøre med rykter eller deg som person.

Hadde vært fint å teste alle medlemmene, men man regner det for mindre sannsynlig at de som bare går på noen gruppetimer her og der tar noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Zmurph skrev:

Jobber på treningssenter selv, og kan si at du ikke nødvendigvis er "mistenkt" fordi om du blir testet. Ofte tester de folk i risikosonen, altså de som tydeligvis tar trening seriøst. Spesielt unge menn som bygger muskler. Det har sannsynligvis ingenting  å gjøre med rykter eller deg som person.

Hadde vært fint å teste alle medlemmene, men man regner det for mindre sannsynlig at de som bare går på noen gruppetimer her og der tar noe.

Dette varierer fra senter til senter, og by til by / sted til sted, når jeg snakker om testing basert på rykter/sjalusi ( "Mistanke" ) menes det heller ikke kun de som plukkes ut på treningssenter, men også de som er blitt hentet av uniformerte politimenn hjem, på jobb, og på offentlige steder/arrangementer. Dette er enda verre, for idet du blir eskortert vekk av uniformerte politifolk er du blitt sosialt drept, du vil for alltid være en kriminell og i disse tilfellene: En storboler.

Etter min mening er dette å begå fullstendig karakterdrap på et menneske.

Denne karen for eksempel: http://bodonu.no/det-matte-en-dopingtest-til-for-at-folk-skulle-tro-pa-mehrdad-18/03.02-12:02

Nå fremstilles det riktignok som at dopingtesten var en god ting for vedkomne, og jo, en negativ prøve er selvsagt en god ting. Men denne saken illustrerer for det første at alle de sjalu ryktesprederne tok fullstendig feil, og det at han blir pågrepet av uniformert politi er faktisk helt på trynet.

Et annet eksempel i nyere tid : http://www.nrk.no/trondelag/xl/gikk-fra-glattcelle-til-tredjeplass-1.12881935

Denne karen satt på glattcelle rett og slett fordi han var litt for godt trent. Vil vi som driver med seriøs trening ha et samfunn hvor myndighetene bedriver bevisst trakkasering av over snittet godt trente individer ? Nei det vil vi ikke.

Når du skriver "Risikosonen" kan dette begrepet potensielt dekke mange ting. Om det er snakk om unge mennesker som vanker i feil miljø så har man langt på vei indisier/bevis, om det derimot er snakk om over snittet godt trent ungdom så har du intet belegg for å definere disse til å befinne seg i "Risikosonen"

Hvis jeg spredte rykter om at du drev med narkotika, tobakksmugling eller våpen, helt uten grunn, så kan jeg garantere deg at politiet ikke hadde trappet opp mannssterke og kastet deg på glattcelle. Det må finnes skjellig grunn til mistanke til noe sånt. En muskuløs kropp kan ganske enkelt ikke være skjellig grunn til mistanke for befatning med dopingmidler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
7 timer siden, Akse skrev:

Kanskje du "oppfører" deg som en boler?

I går på gymmen, så var det en kar... Han så ikke ut som en boler, men jeg håper for hans del at han var "høy" på steroider.

Han skrek ut alle repsene sine drithøyt! Gryntet og peste som en gal.

Kjørte en slags sirkeltrening med neste alle apperatene på gymmen samtidig.

Fikk lyst til skrike ut mine reps så høyt jeg kunne jeg også, kanskje han hadde tatt hintet:roflmao:

 

 

 

He, he, he:roflmao: godt poeng. Neida. Lyder er flaut. Jeg er sjenert, så å påkalle sånn type oppmerksomhet er ikke ønskelig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Akse skrev:

Kanskje du "oppfører" deg som en boler?

I går på gymmen, så var det en kar... Han så ikke ut som en boler, men jeg håper for hans del at han var "høy" på steroider.

Han skrek ut alle repsene sine drithøyt! Gryntet og peste som en gal.

Kjørte en slags sirkeltrening med neste alle apperatene på gymmen samtidig.

Fikk lyst til skrike ut mine reps så høyt jeg kunne jeg også, kanskje han hadde tatt hintet:roflmao:

 

 

 

Folk som generelt opptar stor plass i det virkelige liv, tar også gjerne opp stor plass på et treningssenter også, og i all hovedsak er det ikke deres fysiske størrelse som gjør at de opptar stor plass som jeg tenker på. En konsekvens av et konstant og stort behov for oppmerksomhet.

Men atferden, vræling, skriking, kasting av vekter i gulvet, og en generelt brautete oppførsel.

Ofte forsvares disse tullingene hverandre på forum som dette, "Et gym hvor man ikke får lov til å bråke er et gym for kvinner" - Morsomt nok er det de sterkeste gutta som bråker stort sett minst.

Jeg erindrer godt min tid i internasjonal tjeneste i Afghanistan, når jeg en sjelden gang fikk tid og energi til å trene styrke: Svære overvektige amerikanske soldater som vrælte som en hingst som ble kastrert uten bedøvelse - Mens det ved sidenav sto godt trente kvinner, som trente samme øvelse, med tyngre vekter, og ut kom det ikke så mye som et stønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, NoBro said:

Folk som generelt opptar stor plass i det virkelige liv, tar også gjerne opp stor plass på et treningssenter også, og i all hovedsak er det ikke deres fysiske størrelse som gjør at de opptar stor plass som jeg tenker på. En konsekvens av et konstant og stort behov for oppmerksomhet.

Men atferden, vræling, skriking, kasting av vekter i gulvet, og en generelt brautete oppførsel.

Ofte forsvares disse tullingene hverandre på forum som dette, "Et gym hvor man ikke får lov til å bråke er et gym for kvinner" - Morsomt nok er det de sterkeste gutta som bråker stort sett minst.

Jeg erindrer godt min tid i internasjonal tjeneste i Afghanistan, når jeg en sjelden gang fikk tid og energi til å trene styrke: Svære overvektige amerikanske soldater som vrælte som en hingst som ble kastrert uten bedøvelse - Mens det ved sidenav sto godt trente kvinner, som trente samme øvelse, med tyngre vekter, og ut kom det ikke så mye som et stønn.

Ja, samme ulla. Vektene han kasta rundt var ikke værre en at en godt trent dame kunne holdt følge😆 

uten at jeg har noe erfaring, så kan jeg tenke meg at en god dose testo rett i skinka før trening kan gi litt den type atferd. Kan jo selvfølgelig være den naturlige personligheten hans også, men håper ikke det for hans skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Akse skrev:

Ja, samme ulla. Vektene han kasta rundt var ikke værre en at en godt trent dame kunne holdt følge😆 

uten at jeg har noe erfaring, så kan jeg tenke meg at en god dose testo rett i skinka før trening kan gi litt den type atferd. Kan jo selvfølgelig være den naturlige personligheten hans også, men håper ikke det for hans skyld

Tviler faktisk på at dette er en bivirkning av en ekstra dose testo, men isåfall er det psykisk.

Det er ikke bare den stereotypiske "Boleren" som vræler og slenger rundt seg, men også mange andre. På alle nivåer i det spekteret av folk man finner på et senter.

Selv får jeg magesår av de som lager denne ekle og meningsløse "TSSSSSSSSSSsssssssssssssSSSSS"-lyden så fort de rører på en manual. Høres ut som et traktordekk som lekker luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...