Gå til innhold

NoBro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    788
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

NoBro vant dagen sist Januar 7

NoBro hadde mest likt innhold!

1 følger

Om NoBro

Nylige profilbesøk

1 874 profilvisninger
  1. NoBro

    Finnes det noe mere patetisk...

    Jeg har igrunn ingen problem med hva folk putter i kroppen sin så lenge de ikke plager andre mennesker med det, være seg AAS, hasj, fleinsopp eller alkohol. Men når man sprenger alle hykleri-rekorder ved å drive på slik så plager det andre, det plager meg også fordi det irriterer vettet av meg. Morsomt når en tulliing som er velkjent for bruket sitt er med å fyrer opp under heksejakten på et par personer som er blitt utestengt fra flere sentere. Konfronterte han med det på trening en dag og han ble ganske paff. Og så må folk slutte å tro at det er mindre bruk blant damene. Nå til dags er det vel så mye. Noe jeg driter i, frem til det punktet at de begynner å fronte antidopingkampanjer.
  2. Enn folk som driver med kroppsbygging/styrketrening både på konkurrerende nivå og hobbybasis som proklamerer seg selv som dedikerte anti doping-mennesker når de er storforbrukere av AAS/HGH/Clen/Efe/Whatnot selv? Det dummeste og da mener jeg det aller dummeste jeg ser er når mennesker jeg både kjenner godt og ikke fullt så godt som jeg av forskjellige grunner med 100% sikkerhet vet bruker forskjellige typer og doser AAS, HGH ++ annet spamme sin egen offentlige instagramprofil med #naturalbodybuilding #100%natty #itjusttakeslongertimeclean #sineitildoping og på toppen av det hele stiller enkelte av disse opp på anti doping-kampanjer i tillegg. Det aller verste med dette er at disse hyklerne baksnakker og neglisjerer andre mennesker som bruker, støtter at de kastes ut av treningssentrene for bruk, støtter at de ilegges forelegg av politiet for bruk og i det hele tatt bygger opp under et rykte disse menneskene får på seg i nærmiljøet som de aldri blir kvitt noensinne. Jeg er ikke noe "Anti doping-mann" - Misforstå meg rett, jeg er 100% for en rein organisert idrett, men jeg ser ingen hensikt i å kriminalisere bruk av AAS. Det har ikke ført til færre bruk all den tid bruken i Norge har økt siden dette ble kriminalisert i 2013, videre opptar det store politiressurser og store utgifter for skattebetalerne, ressurser som med fordel burde vært brukt på andre områder når vi ser hvor mange voldtektssaker og grove voldssaker og annen alvorlig kriminalitet som henlegges hele tiden. Men det får bli en annen debatt. Derfor rant det litt over for meg når ei lokal jente som gjorde det godt i en klasse innen kroppsbygging sist høst dukket opp i lokalavisa nylig og snakket ned alle som velger å bruke AAS i treningsmiljøene, frontet andidoping-saken og det ene og det andre. Søt jente i god form, men det burde ringe en bjelle hos de fleste når hun åpner munnen og har mørkere stemme enn den mest mandige mann. Hva skjedde med å feie for egen dør?
  3. NoBro

    Skinnyfat

    Det du vil selv
  4. NoBro

    Lean fit

    Klart det er realistisk. Uten å vite alder og høyde (?) så vil vel et mer moderat kalorioverskudd være veien å gå for deg, kombinert med skikkelig styrketrening. Du finner masse gode fullkroppsprogrammer på 2-3 dager. "Er enkelte treningsprogram mer effektivt enn andre med ønske om "lean fit"?" - Nei, går utifra at du ønsker å bygge muskler uten å legge på deg for mye fett. Hvis du spiser i et for stort overskudd vil du legge på deg en del fett også uavhengig av treningsprogram. Den viktigste jobben gjør du på kjøkkenet. Et moderat kalorioverskudd (5-6-700 kcal f.eks) med fornuftige makrofordelinger over tid - Kombinert med et fullkroppsprogram på tre dager i uken, eksempelvis. Bør få deg dit du vil på sikt. Kosttilskudd spiller en underordnet rolle, det er ingen tilskudd som vil bære lasten her, det gjør kosthold, hvile, trening osv. Men kreatin er ufarlig, billig og har en dokumentert effekt, proteintilskudd om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. Styr unna unødvendige og ubrukelige tilskudd som bcaa, zma, testoboostere, slankepiller etc. Det slanker kun lommeboka di.
  5. NoBro

    Skinnyfat

    Du har hørt feil
  6. NoBro

    Økning i kcal

    Yea, som kakaobønne sier. Dette er høyst urealistisk. Det er mange som har underrapportert kalorier som har påstått hardnakket at de ikke har gjort det. Og for å være ærlig skal du faktisk være glad om det er tilfellet (Noe det høyst sannsynlig er, siden du ikke nevner noe sykdommer som er relevant for historikken)
  7. NoBro

    Plan for 3 mnd diett

    Makrofordeling er jo en veldig fleksibel greie så lenge du er innenfor minimumet av hva du behøver.. Selv føler jeg meg best på så mye karbs som mulig, men hvis jeg ikke husker feil lå jeg på 250/250/80 når jeg var litt tyngre enn det du er nå og skulle spise i underskudd, hvor karbs var det jeg justerte ned når jeg måtte kutte på kalorier...Men ihvertfall proteiner og karbs er vel ganske fleksibelt å justere utifra hva du trives med her, Hvor mye proteiner du egentlig behøver er vel også ganske omdiskutert, skal ikke påberope meg fasiten der, men ville personlig ikke gått under 200g protein om jeg var på din kroppsvekt og skulle i underskudd, og som andre sier så er det ikke skadelig å innta mer heller. Er i overskudd selv om dagen, har egentlig sluttet helt å veie og fintelle makroer, men jeg vet av erfaring at jeg får i meg passelige mengder. Hvordan ser du for deg å kombinere styrkeløft med diett? Noen mister vel mer styrke enn andre, jeg mister alltid styrke på diett desverre.
  8. NoBro

    Plan for 3 mnd diett

    Helt klart, viktigste er jo at du finner et antall måltid og tidspunkt som passer deg best. Kcal er vel noenlunde fornuftig, men ville ikke gått lavere enn dette på 101 kg kroppsvekt og tre måneder å gjøre det på, men det kommer jo hovedsaklig an på hvor mye du forbrenner og. Jeg ville lagt meg på 2800-3000 om jeg veide 101 kg, men det er jo som sagt individuelt. Men det første som slo meg med det oppsettet var at det var lite fett, ville aldri gått så lavt på fett, og jeg ville sagt at du med fordel kan kutte noen kalorier i proteiner til fordel for litt mer fett. Det er ihvertfall hva jeg hadde gjort
  9. NoBro

    Økning i kcal

    På så lite mat over flere år hadde du veid langt mindre enn 63 kg, utifra det du sier dreier deg seg om underrapportering av kalorier, dvs. at du får i deg mer enn du tror. Med mindre det er snakk om at du har noen form for sykdom/helseproblematikk relatert til dette (?)
  10. NoBro

    Vektnedgang eller styrke

    Du spør ikke dumt. Som HenrikWL sier er dette absolutt mulig om du er nybegynner på styrketrening, en viss periode før det blir tyngre igjen.
  11. NoBro

    Vektnedgang eller styrke

    Tilstrekkelig med preparater og doseringer av dette så går det nok til en viss grad. Men det nevner de selvsagt ikke, så tjener de masse på å selge dette diettopplegget til folk flest som går fem på.
  12. NoBro

    Vektnedgang eller styrke

    Hva slags type proteinpulver han evt. tar spiller nada rolle.
  13. NoBro

    Treningsprogram

    Jeg synes at folk som tar seg betalt for å hjelpe andre med trening skal lære kundene sine dette, men da må de jo først og fremst vite det selv. Det er mange godt trente mennesker som ikke eier kunnskap fordi de har hørt på en PT hele veien, som bare har lært dem vranglære og broscience (Ofte fordi det er enklest for PT`en selv og tar minst tid, men hey, det funker jo)
  14. NoBro

    Treningsprogram

    Isåfall så er det også tull. Det er total treningsmengde som er viktig, og i mitt hode bør en PT som tar betalt for å råde andre vite sånt. Selv har jeg bøy/benk/bein i morra, full overkropp idag, og bøy/benk/mark igår. Funker fett det så lenge totalvolum er gjennomtenkt.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her