Gå til innhold

NoBro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    799
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

Alt skrevet av NoBro

  1. Stinkende halvlitersglass, mixmastere, og annet er bedre ? 🤣 Et greit tips er å oppbevare shakerne kaldt i kjøleskap, da holder de seg, og skyll dem ofte.
  2. Nei, det er bare søppel og vås. Riktignok kan det øke nivåene bittelitt om du har mangler av vitaminer/mineraler som dette består av, men det vil være snakk om ytterst marginale tall som har null betydning - Og du vil gjennom et fornuftig kosthold kunne kompensere for disse eventuelle manglene bedre og billigere.
  3. Spent på å høre hvordan de virker kanonbra.
  4. Økt alternativ aktivitet kompenserer som allerede nevnt av andre ikke for styrketrening. Økt matinntak kompenserer for de ekstra kaloriene du forbrenner og er ganske sikkert nødvendig for at du skal greie å prestere likt på trening. Hvor mange kcal det utgjør blir umulig å si, personlig må jeg opp 15-1600kcal daglig under hektiske jobbperioder. Så prøv deg fram med økt matinntak er vel svaret.
  5. NoBro

    Nebido erfaringer?

    Jeg finner det temmelig utrolig at norske leger ikke evner å operere med det som er tidlig barneskolematematikk når de skal dosere TRT til pasienter. De forteller sine pasienter at de på en injeksjon med 4ml nebido i snitt får 83mg testosteron pr. uke, hvilket er bullshit. 1000mg olje er ikke synonymt med 1000mg testosteron, er det mangel på viten eller er det mangel på vilje som gjør at de ikke kalkulerer med estervekten? Jo lengre et ester er jo mere veier det, og i nebido (Testosteron Undecanoate) sitt tilfelle så er det 39mg ester pr 100mg med olje. Hvilket betyr at du over 12 uker får i deg 610mg testosteron, og da 50,8mg pr. uke, noe som er meget lavt selv for TRT. Du hadde nok vært enda mere fornøyd på et noe hurtigere ester enn Undecanoate, men igjen, det får man ikke på resept i Norge. Det er ikke rart at vi får flere og flere (Med reelt behov) her i landet på selvmedisinert TRT, både fordi legen(e) nekter å hjelpe og bagatelliserer diagnosen, og fordi nebido er dårlig egnet til å ha en fornuftig Trt-protokoll på. Dette fører da til at vi har en enda større gruppe mennesker som stigmatiseres som kriminelle og som kvier seg for å ta opp relevante utfordringer knyttet til trt med legen sin. Dette er et område hvor Norge ligger langt etter mange andre land, blant annet USA.
  6. NoBro

    Øvelser for magemuskler?

    Med masse fokus på tunge baseøvelser er det lite nødvendig med mye magetrening. Det hender jeg tar et par sett her og der hvis jeg får tid til det, men kan gå ukesvis uten og magemusklene har aldri sett bedre ut på rundt 10% kroppsfett nå. Eget mageprogram er bare tøv.
  7. 2150kcal er ingenting for en person på 107kg, så hvis du er 100% sikker på at du ikke regner for lite kalorier er det neppe for mye mat som er årsaken. Hvis du nettop har begynt å trene styrke høres det mer ut som om du legger på deg muskelmasse, og det kan fint skje i kaloriunderskudd om du ikke har trent på flere år. Isåfall bør du se endringer i speilet etterhvert, til det bedre.
  8. NoBro

    Finnes det noe mere patetisk...

    Men toppen av dumskal er når brukere av AAS kaster seg inn i "Kampen mot AAS" og støtter opp under heksejakten på andre brukere av AAS. Har et par sånne, hankjønn og hunkjønn, der jeg trener. Pleier å fortelle dem hvor patetisk det er.
  9. Enn folk som driver med kroppsbygging/styrketrening både på konkurrerende nivå og hobbybasis som proklamerer seg selv som dedikerte anti doping-mennesker når de er storforbrukere av AAS/HGH/Clen/Efe/Whatnot selv? Det dummeste og da mener jeg det aller dummeste jeg ser er når mennesker jeg både kjenner godt og ikke fullt så godt som jeg av forskjellige grunner med 100% sikkerhet vet bruker forskjellige typer og doser AAS, HGH ++ annet spamme sin egen offentlige instagramprofil med #naturalbodybuilding #100%natty #itjusttakeslongertimeclean #sineitildoping og på toppen av det hele stiller enkelte av disse opp på anti doping-kampanjer i tillegg. Det aller verste med dette er at disse hyklerne baksnakker og neglisjerer andre mennesker som bruker, støtter at de kastes ut av treningssentrene for bruk, støtter at de ilegges forelegg av politiet for bruk og i det hele tatt bygger opp under et rykte disse menneskene får på seg i nærmiljøet som de aldri blir kvitt noensinne. Jeg er ikke noe "Anti doping-mann" - Misforstå meg rett, jeg er 100% for en rein organisert idrett, men jeg ser ingen hensikt i å kriminalisere bruk av AAS. Det har ikke ført til færre bruk all den tid bruken i Norge har økt siden dette ble kriminalisert i 2013, videre opptar det store politiressurser og store utgifter for skattebetalerne, ressurser som med fordel burde vært brukt på andre områder når vi ser hvor mange voldtektssaker og grove voldssaker og annen alvorlig kriminalitet som henlegges hele tiden. Men det får bli en annen debatt. Derfor rant det litt over for meg når ei lokal jente som gjorde det godt i en klasse innen kroppsbygging sist høst dukket opp i lokalavisa nylig og snakket ned alle som velger å bruke AAS i treningsmiljøene, frontet andidoping-saken og det ene og det andre. Søt jente i god form, men det burde ringe en bjelle hos de fleste når hun åpner munnen og har mørkere stemme enn den mest mandige mann. Hva skjedde med å feie for egen dør?
  10. NoBro

    Finnes det noe mere patetisk...

    Forbudet er bare idiotisk ettersom hensikten med forbudet angivelig var å få bruken ned, bruken siden forbudet ble innført har bare økt og man har tatt "Ett skritt frem" og tre tilbake. Men det er sikkert veldig greit for politiet å få opp oppklaringsprosenten sin ved å bøtelegge "Bolere" ettersom de henlegger saker mot pakk som voldtar, begår overgrep mot barn, begår blind vold og ødelegger andre mennesker sine liv. "Henlagt pga manglende ressurser"
  11. NoBro

    Finnes det noe mere patetisk...

    Jeg har igrunn ingen problem med hva folk putter i kroppen sin så lenge de ikke plager andre mennesker med det, være seg AAS, hasj, fleinsopp eller alkohol. Men når man sprenger alle hykleri-rekorder ved å drive på slik så plager det andre, det plager meg også fordi det irriterer vettet av meg. Morsomt når en tulliing som er velkjent for bruket sitt er med å fyrer opp under heksejakten på et par personer som er blitt utestengt fra flere sentere. Konfronterte han med det på trening en dag og han ble ganske paff. Og så må folk slutte å tro at det er mindre bruk blant damene. Nå til dags er det vel så mye. Noe jeg driter i, frem til det punktet at de begynner å fronte antidopingkampanjer.
  12. NoBro

    Skinnyfat

    Det du vil selv
  13. NoBro

    Lean fit

    Klart det er realistisk. Uten å vite alder og høyde (?) så vil vel et mer moderat kalorioverskudd være veien å gå for deg, kombinert med skikkelig styrketrening. Du finner masse gode fullkroppsprogrammer på 2-3 dager. "Er enkelte treningsprogram mer effektivt enn andre med ønske om "lean fit"?" - Nei, går utifra at du ønsker å bygge muskler uten å legge på deg for mye fett. Hvis du spiser i et for stort overskudd vil du legge på deg en del fett også uavhengig av treningsprogram. Den viktigste jobben gjør du på kjøkkenet. Et moderat kalorioverskudd (5-6-700 kcal f.eks) med fornuftige makrofordelinger over tid - Kombinert med et fullkroppsprogram på tre dager i uken, eksempelvis. Bør få deg dit du vil på sikt. Kosttilskudd spiller en underordnet rolle, det er ingen tilskudd som vil bære lasten her, det gjør kosthold, hvile, trening osv. Men kreatin er ufarlig, billig og har en dokumentert effekt, proteintilskudd om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. Styr unna unødvendige og ubrukelige tilskudd som bcaa, zma, testoboostere, slankepiller etc. Det slanker kun lommeboka di.
  14. NoBro

    Skinnyfat

    Du har hørt feil
  15. NoBro

    Økning i kcal

    Yea, som kakaobønne sier. Dette er høyst urealistisk. Det er mange som har underrapportert kalorier som har påstått hardnakket at de ikke har gjort det. Og for å være ærlig skal du faktisk være glad om det er tilfellet (Noe det høyst sannsynlig er, siden du ikke nevner noe sykdommer som er relevant for historikken)
  16. NoBro

    Plan for 3 mnd diett

    Makrofordeling er jo en veldig fleksibel greie så lenge du er innenfor minimumet av hva du behøver.. Selv føler jeg meg best på så mye karbs som mulig, men hvis jeg ikke husker feil lå jeg på 250/250/80 når jeg var litt tyngre enn det du er nå og skulle spise i underskudd, hvor karbs var det jeg justerte ned når jeg måtte kutte på kalorier...Men ihvertfall proteiner og karbs er vel ganske fleksibelt å justere utifra hva du trives med her, Hvor mye proteiner du egentlig behøver er vel også ganske omdiskutert, skal ikke påberope meg fasiten der, men ville personlig ikke gått under 200g protein om jeg var på din kroppsvekt og skulle i underskudd, og som andre sier så er det ikke skadelig å innta mer heller. Er i overskudd selv om dagen, har egentlig sluttet helt å veie og fintelle makroer, men jeg vet av erfaring at jeg får i meg passelige mengder. Hvordan ser du for deg å kombinere styrkeløft med diett? Noen mister vel mer styrke enn andre, jeg mister alltid styrke på diett desverre.
  17. NoBro

    Plan for 3 mnd diett

    Helt klart, viktigste er jo at du finner et antall måltid og tidspunkt som passer deg best. Kcal er vel noenlunde fornuftig, men ville ikke gått lavere enn dette på 101 kg kroppsvekt og tre måneder å gjøre det på, men det kommer jo hovedsaklig an på hvor mye du forbrenner og. Jeg ville lagt meg på 2800-3000 om jeg veide 101 kg, men det er jo som sagt individuelt. Men det første som slo meg med det oppsettet var at det var lite fett, ville aldri gått så lavt på fett, og jeg ville sagt at du med fordel kan kutte noen kalorier i proteiner til fordel for litt mer fett. Det er ihvertfall hva jeg hadde gjort
  18. NoBro

    Økning i kcal

    På så lite mat over flere år hadde du veid langt mindre enn 63 kg, utifra det du sier dreier deg seg om underrapportering av kalorier, dvs. at du får i deg mer enn du tror. Med mindre det er snakk om at du har noen form for sykdom/helseproblematikk relatert til dette (?)
  19. NoBro

    Vektnedgang eller styrke

    Du spør ikke dumt. Som HenrikWL sier er dette absolutt mulig om du er nybegynner på styrketrening, en viss periode før det blir tyngre igjen.
  20. NoBro

    Vektnedgang eller styrke

    Tilstrekkelig med preparater og doseringer av dette så går det nok til en viss grad. Men det nevner de selvsagt ikke, så tjener de masse på å selge dette diettopplegget til folk flest som går fem på.
  21. NoBro

    Vektnedgang eller styrke

    Hva slags type proteinpulver han evt. tar spiller nada rolle.
  22. NoBro

    Treningsprogram

    Jeg synes at folk som tar seg betalt for å hjelpe andre med trening skal lære kundene sine dette, men da må de jo først og fremst vite det selv. Det er mange godt trente mennesker som ikke eier kunnskap fordi de har hørt på en PT hele veien, som bare har lært dem vranglære og broscience (Ofte fordi det er enklest for PT`en selv og tar minst tid, men hey, det funker jo)
  23. NoBro

    Treningsprogram

    Isåfall så er det også tull. Det er total treningsmengde som er viktig, og i mitt hode bør en PT som tar betalt for å råde andre vite sånt. Selv har jeg bøy/benk/bein i morra, full overkropp idag, og bøy/benk/mark igår. Funker fett det så lenge totalvolum er gjennomtenkt.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her