Gå til innhold

Havregryn


eelise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvis de øvrige måltidene består av mye proteiner så går det greit.

Spiser mest karbonadedeig / kyllingfilet / cottage cheese / laks / torsk osv til middag

I tilleg til rundt 60g proteinshake hver dag da jeg ikke får i meg så veldig mye fra kosten.

Kan jeg ligge på 150g havregryn hver dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at de fleste vil komme langt ved å spise mer biorytmisk (http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/). Jeg spiser 4 måltider i løpet av dagen, to måltider før kl 16-18 med 50g karbohydrater til hvert måltid, og 2 måltider etter 16-18 med 120 og 140 karbohydrater til hvert måltid. Før treningsmåltidet har 30g karbs, og etter treningsmåltidet har 60g karbs. Proteininntaket holdes konstant (210g) og fettmengden blir regulert til ca. 0.8-1g per kg kroppsvekt (ca. 80g) for å optimalisere hormonnivåer og sikre sunne fettsyrer. Nå er jo dette skreddersydd etter meg selv, min vekt, min trening, kropp og mål. En diett/kostholdsplan skal alltid skreddersys etter en persons vekt, høyde, alder, kjønn, forutsetninger og mål, helst av en dyktig kostholdsrådgiver.

De aller fleste vil merke en syk boost i energinivå og trykk i musklaturen dersom de mest karbohydratrike måltidene blir spart til middag og kvelds. Fett og protein til frokost og lunsj, karbohydrat og protein til middag og kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle som liker havregryn :D

Jeg lurte på om dere vet hvoran man begynner å like havregrynsgrøt?

Om du liker sjokoladeproteinshake, tilsett en scoop i grøten, nam nam! Eller masse sukrin med sukkerfritt syltetøy, blåbær, bringebær, frukt osv.. Mager kesam, vaniljekesam, skyr osv gir god smak :-D

Er det noe spesielt med grøten du ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 3 egg for mykje? Er to glas juice for mykje? Er 143,4g kyllingfilet for mykje? Er 100g Cottage Cheese for mykje? Er 30g ris for mykje?

Det er totalsamansetningen som betyr noko. Havregryn gjev mest kaloriar, men og litt protein. Eg sidestiller havregryn med ris og poteter. Karobhydrat med lite vitaminer og den slags.

Eg et 100g havregryn til frukost stort sett kvar dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...