Gå til innhold

Løftesko eller ikke?


Min treningslykke

Anbefalte innlegg

Er det noe poeng i å bruke løftesko under knebøy dersom man har god nok mobilitet til å komme dypt nok uten? Har løftesko ( sånne med opphøyd hæl altså) noen andre funksjoner? Jeg har fått meg et par av disse, men usikker på om jeg skal bruke dem eller ei under bøyen... prøvde igår og føltes litt uvant... Er det også greie sko å bruke under andre øvelser? Hva med markløft, da er det vel best å stå uten sko eller helt flate såler eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor?

Flere grunner - i hovedsak på bakgrunn av din informasjon, ingen begrensninger i bevegelighet som "trenger" støtte som skal hjelpe deg til å yte bedre. På en annen side konkurrere du ikke (?) i en idrett der det "kreves/tillates" bruk av utstyr og du vil mao ikke få noen fordeler av å bruke utstyr

Tren uten bruk av utstyr så langt det er mulig, det er tross alt sånn vi er laget

Endret av Therese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke oppbygde løftesko selv, kommer dypt i knebøy for det. Men virker som  nesten alle bruker det? Styrkeløftere også. Men litt glatt i sokker, så hvilke flate sko kan brukes til mark/knebøy/benk? tenkte for festet sin skyld. Vet du får jo kjøp markløftslippers, men finner det kun på noen få nettbutikker...finnes det noen i Oslo som selger dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke oppbygde løftesko selv, kommer dypt i knebøy for det. Men virker som  nesten alle bruker det? Styrkeløftere også. Men litt glatt i sokker, så hvilke flate sko kan brukes til mark/knebøy/benk? tenkte for festet sin skyld. Vet du får jo kjøp markløftslippers, men finner det kun på noen få nettbutikker...finnes det noen i Oslo som selger dette?

Med eller uten tær - sklir ikke. Men er nok ikke godkjent til konkurranse om en konkurrerer i styrkeløft (?). Om en bare trener uten å konkurrere er det knall :) 

haugevis av nettbutikker som selger, samt løplabbet, xxl osv

image.thumb.jpeg.b9f1571692a170738ef0115image.thumb.jpeg.96a416d362199c9df61cf08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løftesko er fint om du kjører smalt, har dårlig mobilitet, eller sliter med å havne "bakpå".

Greit å ha i bakhodet at løftesko endrer tyngdepunktet fremover. Altså må kroppen gjøre alt i 'nedoverbakke'. Dette er ikke motorisk optimalt i min oppfatning, men for all del; mange gode løftere både med og uten sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det kommer til flate sko er disse en type jeg har siklet veldig på. Dette er damemodellen: http://www.amazon.com/Reebok-Womens-Crossfit-Lite-Training/dp/B00P27QU14
Det står crossfit, men er vell utviklet med hjelp av flere styrkeløftere om jeg ikke tar feil. Mark Bell og Jesse Burdick var i hvert fall med på det.

Finnes også med lav kant. 

Endret av Andyb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...