Jump to content

Andyb

Members
  • Content Count

    83
  • Joined

  • Last visited

About Andyb

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fant den i en lokal thai butikk, glemte å oppdatere tråden
  2. Det er veldig trendig og si at man ALLTID skal trene knebøy, men det stemmer ikke. Det er en fantastisk øvelse... Når den blir gjort riktig, når den blir gjort feil kan den gjøre mer skade enn godt. Hvor plasserer du stanga? Om det er vondt der du har stanga kan du prøve å ta stange litt lavere på ryggen, prøv å klem skulderbladene sammen som du skulle klemme en penn imellom skulderbladene. Det finnes også mange andre gode alternativer, gobletsquat, frontbøy og bulgarsk utfall er noen alternativer som ikke burde gjøre vondt i nakken din. Det er ikke krise å bruke beinpress, men ville prioritert noen frivektsøvelser om du klart det Flytende kalk er ett veldig godt produkt når man sliter med grepet. Om verken reimer eller noe annet fungerer kan du også prøve ettbens strakmark varianter, du vil ikke klare like mye vekt øvelsen blir da også lettere for hendene dine
  3. Pleier å kjøpe den i sverige, men ikke vært på harry tur på en stund og savner denne svært mye. Den vanlige srirachaen de selger på butikken her smaker mindre godt.
  4. Hykler var kanskje litt å ta i, skrev litt i farta her så gikk fort i svingene Mente vell heller å si at det var litt motsigende
  5. Jeg er enig, knebøy og markløft er kult Jeg tenkte ikke på det du sa til han, jeg tror også du tok det han mente litt feil, jeg tok det i hvert fall ikke sånn. Vi snakket om en stereotype av menn i overgangsalderen i dyre klær som hopper fra maskin til maskin. Når han sa 60kg tenkte jeg ikke på at 60kg var lite, men de jeg ser som bare legger seg på benken, legger på 60kg uten oppvarming også tar tilfeldig mengde reps også stikker de videre uten å rydde etter seg. Det er det her jeg snakket om. Det er den meldingen der som roper litt hykler i mine ører.
  6. Må spørre igjen hva slags senter du trener på som opplever så mye dritt? Aldri opplevd noe i nærheten av det du snakker om. Syntes mye av dagens trening har blitt kjempe bra. Det har blitt kult å ta knebøy og markløft igjen, så nå er det faktisk kø på knebøy stativene, selv om vi har 8 stykker. For 10 år siden trente jeg på et relativt stort trenings senter med 1 eneste knebøy stativ og det var aldri kø der. De kroppsbyggera vi hadde der tok for det meste maskinøvelser om de trente bein ala 90 talls bodybuilder trenden med og alle casuals trente stort sett overkropp, biceps, bryst og skuldre. Akkurat det samme som i dag Tror du må komme deg på en kjellergym igjen og ut av sats/fresh type komersielle sentere. Du snakker også om å at det er en synd og fremheve seg selv, mens samtidig har du nevnt hvor mye du tar i benken 2 ganger i denne tråden og i tillegg sagt du må noen ganger vise unggutta hvem som er sterke på senteret. Det høres veldig ut som det du snakker ned til?
  7. Spesielt tights er en gjenganger har jeg lagt merke til. Gjerne 2XU tights til 1500kr
  8. Jeg forstår synspunktet ditt og er enig i at mange ting var bedre før. Jeg tror også du er veldig uheldig med senteret ditt for å være ærlig. Jeg trener på et trenings senter som er blanding av kommersiell gym og styrkeløfter gym og jeg ser minimalt av det du snakker om blant ungdommen, og ser mange av de gamle ringrevene du møtte når du startet som 17 åring. Kanskje ikke akkurat samme, men gamle kroppsbyggere og styrkeløftere som mer enn gjerne hjelper unggutta. En ting jeg irriterer meg mer over faktisk er menn i overgangsalderen som har på seg tskjorte som er 2 størrelser for liten, snakker som en fjortis og prøver å sjekke opp alle de unge jentene på senteret.
  9. Du må være veldig uheldig med senteret ditt. Jeg kan ikke si jeg har hatt de samme opplevelsene der jeg har trent og jobbet i løpet av de siste 10 årene. Våres største problem er når et fotball lag som har treningstilbud her et par ganger i uka kommer. De har en tendens til å ikke rydde opp etter seg, men da pleier alltid en eller annen ringrev og kjefte på dem så gjør det. Ser selvfølgelig noen som bruker lenger tid på å fikse seg til trening en de faktisk bruker på å trene, men ikke så ofte som det du får det til å høres ut som. Jeg husker også når jeg startet å trene på senter for ca 12 år siden at folk var like ille. Vektene ble kastet i gulvet av visse ungdommer og folk er notoriske til å ikke rydde etter seg. Faktisk så kommer jeg på nå at det gjerne er en del eldre folk, gjerne med en del penger og dyr bil, som ALDRI rydder etter seg hos oss. Og de blir spydige og frekke om man spør dem om de kan gjøre det. Og vil legge til at trenings moten har nok bare forandret seg, for den var like ille IMO før. Folk kjøpte GASP klær til mange tusen kroner. En ny GASP joggebukse = ca800kr, nike joggebukse = 250kr.
  10. Plager det virkelig dere at unge karer flexer i speilet? Unødvendig smelling med vektene for å være kule og at de svært sjeldent rydder opp etter seg er noe helt annet. Jeg legger merke til mange venner som også plages av at andre flexer i speilet, men klarer ikke helt å forstå hvorfor. Vi har en del som konkurrerer der hvor jeg trener, når de øver seg på å posere er det ingen som reagerer, men når en ung kvist som for første gang har biceps pump og syntes det er awesome å se i speilet gjør det, er det helt jævlig. Ville aldri gjort det selv da jeg ikke er av typens som liker å vise meg frem, men forstår ikke hvorfor man skal irritere seg over det.
  11. Det er nok til syvende og sist kcal inn som vil ha mest å si for deg om du sliter med å gå opp i vekt. Det finnes selvfølgelig mange bra programmer der ute som er litt mer fokusert på rumpe og lår sånn som Bret Conteras sine, som tross alt er kjent som "The glute guy". Dama har kjørt ene programmet hans før med veldig gode resultater, men jeg tror nok til syvende og sist vekt økningen kommer til å skje på kjøkkenet. Ta en titt på noen av programmene hans om du kunne tenke deg https://bretcontreras.com/how-to-design-an-optimal-glute-training-program/
  12. Kanskje jeg missforstår og, men jeg syntes disse hjemmelagde protein barene smaker supert! Det tar bokstavelig talt 5 min å lage opp en hel haug av dem og krever svært få ingredienser. Om du er ute etter noe ferdig noe og ønsker noe som ikke smaker så sunt ala quest bars osv vil jeg ha sett på sukkerinnholdet. De barene med mye sukker vil smake mye nærmere en sjokolade. De har nylig startet å selge snickers proteinbarer og mars proteinbarer på x-life også om det er noe som kan friste. Det blir jo ikke det sunneste, men det blir vanskelig å få tak i man ikke vil ha den type smak eks: http://www.x-life.no/products/snickers-protein-bar-18-x-57-gram
  13. Jeg syntes det ser ut som et helt kurant push/pull program. Det å finne et program du har motivasjon, energi og tid til å fullføre er mye viktigere enn all småpirk. Her kommer det småpirk som det bare er å se bort i fra om du ønsker Jeg ville valgt en hantelpress istedenfor flyes da det forbrenner flere kcal og trener flere muskler. Jeg ville også ha lagt til en vertikal dra bevegelse på pull dagen din (Nedtrekk, chinups, pullups). Med mindre du har noe spesielt ønske om å trene armer mye så har du 5 sett på biceps og 5 sett på triceps, men kun 3 sett rygg, bryst og skuldre. Jeg hadde økt volumet litt på de større musklene og senket det på de mindre, men det kan hende du har en god grunn til hvorfor du valgte det sånn Siste ting er vell kanskje knebøy over beinpress Dette er som sagt bare småpirk som du kan se bort i fra, ser ingen store feil på programmet. Det beste programmet er et program man klarer å fullføre. Lykke til videre
  14. Når du snakker om motivasjon syntes jeg det er viktig å ikke bare ha ytre mål, som f.eks "jeg vil bli tynn" eller "jeg vil se bra ut". Finn deg både korttids mål og langtids mål. Eksempelvis klare x antall pushups, pullups, klare å ta en viss fjelltur o.l. Det at man følger alle småting gjør at man vil se forbedring fra uke til uke, og vil da gjøre det lettere å holde motivasjon oppe om du spør meg. Om du klarer 5 push ups i dag og klarer 6 neste uke er det en klar forbedring, derimot de 500g man gikk ned den siste uken er ikke så lett å se i speilet alltid og kan føre til motivasjons tap om det er det eneste man følger. Jeg var selv syk i mange år og ett av mine store langtids mål var å gå opp til preikestolen, for de fleste er det kjempelett, men pga min sykdom var det tungt og krevde mye forbereding. Når jeg endelig prøvde og klarte det ga det meg ett ufattelig motivasjons kick til å fortsette. Neste langtids mål for meg er å gå til trolltunga som er en del tyngre tur. Dette ble litt lengre enn planlagt, men sleit litt med å formidle det jeg skulle si. Poenget er vell egentlig bare at man burde prøve å finne seg mange mål man kan slå på både kort og lang tid. Gjerne loggfør øktene, kanskje til og med treningsdagbok her for å holde motivasjonen oppe?
  15. Konge! Var noe lignende jeg var ute etter
×
×
  • Create New...