Gå til innhold

Andyb

Medlemmer
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Andyb

  1. Fant den i en lokal thai butikk, glemte å oppdatere tråden
  2. Det er veldig trendig og si at man ALLTID skal trene knebøy, men det stemmer ikke. Det er en fantastisk øvelse... Når den blir gjort riktig, når den blir gjort feil kan den gjøre mer skade enn godt. Hvor plasserer du stanga? Om det er vondt der du har stanga kan du prøve å ta stange litt lavere på ryggen, prøv å klem skulderbladene sammen som du skulle klemme en penn imellom skulderbladene. Det finnes også mange andre gode alternativer, gobletsquat, frontbøy og bulgarsk utfall er noen alternativer som ikke burde gjøre vondt i nakken din. Det er ikke krise å bruke beinpress, men ville prioriter
  3. Pleier å kjøpe den i sverige, men ikke vært på harry tur på en stund og savner denne svært mye. Den vanlige srirachaen de selger på butikken her smaker mindre godt.
  4. Hykler var kanskje litt å ta i, skrev litt i farta her så gikk fort i svingene Mente vell heller å si at det var litt motsigende
  5. Jeg er enig, knebøy og markløft er kult Jeg tenkte ikke på det du sa til han, jeg tror også du tok det han mente litt feil, jeg tok det i hvert fall ikke sånn. Vi snakket om en stereotype av menn i overgangsalderen i dyre klær som hopper fra maskin til maskin. Når han sa 60kg tenkte jeg ikke på at 60kg var lite, men de jeg ser som bare legger seg på benken, legger på 60kg uten oppvarming også tar tilfeldig mengde reps også stikker de videre uten å rydde etter seg. Det er det her jeg snakket om. Det er den meldingen der som roper litt hykler i mine ører.
  6. Må spørre igjen hva slags senter du trener på som opplever så mye dritt? Aldri opplevd noe i nærheten av det du snakker om. Syntes mye av dagens trening har blitt kjempe bra. Det har blitt kult å ta knebøy og markløft igjen, så nå er det faktisk kø på knebøy stativene, selv om vi har 8 stykker. For 10 år siden trente jeg på et relativt stort trenings senter med 1 eneste knebøy stativ og det var aldri kø der. De kroppsbyggera vi hadde der tok for det meste maskinøvelser om de trente bein ala 90 talls bodybuilder trenden med og alle casuals trente stort sett overkropp, biceps, bryst og skuldre.
  7. Spesielt tights er en gjenganger har jeg lagt merke til. Gjerne 2XU tights til 1500kr
  8. Jeg forstår synspunktet ditt og er enig i at mange ting var bedre før. Jeg tror også du er veldig uheldig med senteret ditt for å være ærlig. Jeg trener på et trenings senter som er blanding av kommersiell gym og styrkeløfter gym og jeg ser minimalt av det du snakker om blant ungdommen, og ser mange av de gamle ringrevene du møtte når du startet som 17 åring. Kanskje ikke akkurat samme, men gamle kroppsbyggere og styrkeløftere som mer enn gjerne hjelper unggutta. En ting jeg irriterer meg mer over faktisk er menn i overgangsalderen som har på seg tskjorte som er 2 størrelser for liten, snakker
  9. Du må være veldig uheldig med senteret ditt. Jeg kan ikke si jeg har hatt de samme opplevelsene der jeg har trent og jobbet i løpet av de siste 10 årene. Våres største problem er når et fotball lag som har treningstilbud her et par ganger i uka kommer. De har en tendens til å ikke rydde opp etter seg, men da pleier alltid en eller annen ringrev og kjefte på dem så gjør det. Ser selvfølgelig noen som bruker lenger tid på å fikse seg til trening en de faktisk bruker på å trene, men ikke så ofte som det du får det til å høres ut som. Jeg husker også når jeg startet å trene på senter for ca 12 år
  10. Plager det virkelig dere at unge karer flexer i speilet? Unødvendig smelling med vektene for å være kule og at de svært sjeldent rydder opp etter seg er noe helt annet. Jeg legger merke til mange venner som også plages av at andre flexer i speilet, men klarer ikke helt å forstå hvorfor. Vi har en del som konkurrerer der hvor jeg trener, når de øver seg på å posere er det ingen som reagerer, men når en ung kvist som for første gang har biceps pump og syntes det er awesome å se i speilet gjør det, er det helt jævlig. Ville aldri gjort det selv da jeg ikke er av typens som liker å vise meg frem,
  11. Det er nok til syvende og sist kcal inn som vil ha mest å si for deg om du sliter med å gå opp i vekt. Det finnes selvfølgelig mange bra programmer der ute som er litt mer fokusert på rumpe og lår sånn som Bret Conteras sine, som tross alt er kjent som "The glute guy". Dama har kjørt ene programmet hans før med veldig gode resultater, men jeg tror nok til syvende og sist vekt økningen kommer til å skje på kjøkkenet. Ta en titt på noen av programmene hans om du kunne tenke deg https://bretcontreras.com/how-to-design-an-optimal-glute-training-program/
  12. Kanskje jeg missforstår og, men jeg syntes disse hjemmelagde protein barene smaker supert! Det tar bokstavelig talt 5 min å lage opp en hel haug av dem og krever svært få ingredienser. Om du er ute etter noe ferdig noe og ønsker noe som ikke smaker så sunt ala quest bars osv vil jeg ha sett på sukkerinnholdet. De barene med mye sukker vil smake mye nærmere en sjokolade. De har nylig startet å selge snickers proteinbarer og mars proteinbarer på x-life også om det er noe som kan friste. Det blir jo ikke det sunneste, men det blir vanskelig å få tak i man ikke vil ha d
  13. Jeg syntes det ser ut som et helt kurant push/pull program. Det å finne et program du har motivasjon, energi og tid til å fullføre er mye viktigere enn all småpirk. Her kommer det småpirk som det bare er å se bort i fra om du ønsker Jeg ville valgt en hantelpress istedenfor flyes da det forbrenner flere kcal og trener flere muskler. Jeg ville også ha lagt til en vertikal dra bevegelse på pull dagen din (Nedtrekk, chinups, pullups). Med mindre du har noe spesielt ønske om å trene armer mye så har du 5 sett på biceps og 5 sett på triceps, men kun 3 sett rygg, bryst og skuldre. Jeg hadde ø
  14. Når du snakker om motivasjon syntes jeg det er viktig å ikke bare ha ytre mål, som f.eks "jeg vil bli tynn" eller "jeg vil se bra ut". Finn deg både korttids mål og langtids mål. Eksempelvis klare x antall pushups, pullups, klare å ta en viss fjelltur o.l. Det at man følger alle småting gjør at man vil se forbedring fra uke til uke, og vil da gjøre det lettere å holde motivasjon oppe om du spør meg. Om du klarer 5 push ups i dag og klarer 6 neste uke er det en klar forbedring, derimot de 500g man gikk ned den siste uken er ikke så lett å se i speilet alltid og kan føre til motivasjons tap om d
  15. Konge! Var noe lignende jeg var ute etter
  16. Hei. Noen som har noen gode youtubere som lager sunn mat enkelt. Nøkkelordene her er sunn og enkelt Ønsker ikke noe matblogger ekstravagansa hvor maten skal se best mulig ut på instagram, men heller enkle, greie og gode måltider Litt matlei på diett nå og trenger ny inspirasjon Masse takk på forhånd
  17. Sånn som skjedde når iform byttet format, gikk fra enormt aktivt til helt dødt.
  18. Jeg tenkte bare at jeg har hatt veldig stramme quads som har dratt bekkenet nedover og litt svake glutes som jeg tror har forårsaket pelvic tilten, så da tenkte jeg bare om stramme quads også kan være en faktor på knesmertene Smertene har kanskje vært her i 10 år, men de har alltid vært holdbare. Jeg har bare stretchet og massert tilstrekkelig og sørget for å varme opp kneet godt før jeg trente bein. Noen dager kjente jeg ingenting, andre dager kjente jeg ubehag frem til jeg ble varm. Jeg pleier egentlig bare å ta goblet squats under min dynamiske oppvarming før jeg tar knebøy og andre øv
  19. Takk for svar. Mener du vanlig selv massage eller foamrolling osv? Har foamroller og div massasje baller jeg pleier å bruke. Pleier å ha ganske mye fokus på vastus medialialis, kanskje ikke nok på lateralis, men noe. Skal teste det du viser i den videoen også Smerten er stort sett fra den øvre 10% av kneskåle, på undersiden og til ett stykke over kneskålen om det hjalp deg noe mer.
  20. Hei hei. Stiller en del spørsmål angående min litt mørbanka kropp her, men det er vell det forumet er til Har egentlig hatt problemer med høyre kne av og på etter en bryte skade for 10 år siden. Problemet har gått frem og tilbake, men aldri så plagsomt som nå. Jeg kjenner i dag at jeg sleit med å ta goblet squats med 12kg som skal være veldig veldig lett uten smerter. Smerten er lokalisert rett over kneskålen, litt usikker på om det er en sene eller ett muskelfeste som er der, men er i hvert fall der det gjør vondt. Det er verst i øvelser med stor knefleksjon. Om jeg for eksem
  21. Hei. Helt glemt bort en konfirmasjon jeg skal på i morgen og har noen timer på meg før senterne stenger. Jeg veit han er glad i type street workout og tenkte jeg skulle kjøpe ett par hansker til han. Så på denne, men aner ikke om det er noe bra? https://www.xxl.no/casall-hit-exercise-glove-black-green/p/1106117_1_style#details Hørt han må stoppe flere ganger pga blemmer og træl som blir revet opp så kanskje noe sånt kunne være greit til avlastning?
  22. Jeg forstår den. Har du noe tips om hva slags behandler jeg kan kontakte? Regner med veldig lang ventetid hos fastlegen. Smertene har faktisk blitt verre i dag, så kanskje det ikke var så lurt med den press økten av like vell.
  23. Formulerer meg litt dårlig her. Jeg har fortsatt vondt i det, ganske konstant ubehag, men gjorde ikke noe mer vondt når jeg gjorde press øvelser.
×
×
  • Opprett ny...