Jump to content

nyttig

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

About nyttig

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 07/28/1978

Recent Profile Visitors

808 profile views
  1. nyttig

    PT som ikke gjør jobben sin?

    Dette tenker jeg mye på, trener på en kjent kjede selv. Ser pt har timer der nesten hver gang jeg er der. Kompetanse på utførelse er veldig dårlig i mange tilfeller, hører pt´n snakker om helt andre ting enn trening. Rett og slett prater bort timen, surfer seg gjennom timen. Men å fortelle hvor flinke de er, noe som såklart booster en ung usikker kvinne mye psykisk. Denne pt´n jeg tenker på har kun kvinner, i alle aldre. Synes det er svindel, baseøvelser er jo et verste å se på. Her er det nok mange pt som har lav kompetanse. Tenker bare på hvor mange som sløser bort penger på en gjennomsnitts pt.
  2. Hei, erfaring med noen av disse eller andre? Er jo enkel måte å spise grei mat på, ha med seg som lunsj på jobb.
  3. Hvor unøyaktig er dette? Jeg bruker stort sett en fra Precor, fyller inn alder, vekt, samtidig bruker jeg pulsbelte som linker seg opp til mølla. Etter en 4x4 økt er jeg på ca 520-550kalorier. Hvor mye feiler den? Tipper 100-150... Kjører intervall 1 gang i uka kun for å brenne fett.
  4. Hei, tenkte å prøve meg på et maksløft i knebøy. Kjører 10reps x 3 med 77,5kg. Tenkte å prøve meg på 100kg som maksløft. Hvordan er det lurest å bygge seg opp? Til vanlig bruker jeg SS sin app som tips, ved 100kg sier den: Stangax5 40x5 55x3 70x2 85x1 Ser egentlig for meg en på 95kg også, noen tips?
  5. nyttig

    Mark Rippetoes Starting Strength

    Hei får ikke trent hver uke lenger. Så da blir det noe ujevn fremgang. Får kanskje 3 økter annenhver uke.
  6. nyttig

    Mark Rippetoes Starting Strength

    Nå var det markløft på fullkropp jeg tenkte på, etter å ha avsluttet SS. Foreløpig går jeg for å bygge meg opp til 2x5 en gang i uka.
  7. nyttig

    Mark Rippetoes Starting Strength

    Ser jeg ikke kan følge dette lenger pga jobbsituasjon. Så går over til fullkropp 2/3 ganger i uka med baseløftene inkludert. Tenkte å gå fra 3x5 til 4x6 i knebøy. Markløft holde kanskje 1 gang i uka? bygge seg opp til en 2x5, eller 4x5?
  8. nyttig

    Løftesko eller ikke?

    Takk for svar, men disse barefoot skoene har jo også en myk gummisåle som vil fjøre litt ved løfting?
  9. nyttig

    Mark Rippetoes Starting Strength

    Leser også om SS på http://www.kalibergym.no/bygg-grunnstyrke-med-riptoes-starting-strength/ , der har de lagt til dips og mage. Hvor mange mndr bør man evt vente før man tester seg på 1RM? Er det dumt i heletatt kanskje. Lastet ned SS-appen i itunes, genial sak. Her har du full oversikt over øktene, legger inn kg etc. Da foreslår den også oppvamingsøktene detaljert.
  10. nyttig

    Løftesko eller ikke?

    Bruker ikke oppbygde løftesko selv, kommer dypt i knebøy for det. Men virker som nesten alle bruker det? Styrkeløftere også. Men litt glatt i sokker, så hvilke flate sko kan brukes til mark/knebøy/benk? tenkte for festet sin skyld. Vet du får jo kjøp markløftslippers, men finner det kun på noen få nettbutikker...finnes det noen i Oslo som selger dette?
  11. nyttig

    Hvordan få framgang i antall chins??

    Når man mestrer chins, som for eks 4 repx3 sett. Greit å kutte ut nedtrekk å fokusere på chins da? Tungt å gjøre begge deler samme dag.
  12. nyttig

    Trening på morgenen

    God start på dagen hvertfall Jeg pleier fra kl 9 ca, synes det gir en god start mentalt som henger igjen hele dagen...
  13. Heia Ser jeg fortsatt er noe svakere i venstre enn høyre, merker det ved tyngre benkpress. Kjører både hantler og stang. Er høyrehendt. Bør jeg kun fokusere på hantler da? Eller veksle litt, stang - hantler annenhver gang.
  14. nyttig

    Styrketrening og dagen derpå

    Blir kroppen mer følsom for alkohol når man trener og passer kostholdet litt?
  15. nyttig

    Mark Rippetoes Starting Strength

    Godt svar :happy:
×