Gå til innhold

Trening på morgenen


simon2013

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Haha, jeg bare sitter og roter altså. Det gjør selvfølgelig ingenting å trene på tom mage, det er det nok mange som gjør. Personlig hater jeg å trene om morgenen, kjenner meg helt fryktelig.

Jaja, er jo helt grusomt å stå opp kl 530 5 dager i uka for å trene.. men når valget er det, eller å trene om kvelden når det er fullstappa på gymmet og man heller kan sitte i armkroken til den heldige utvalgte hjemme i sofaen, blir valget plutselig lett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanesak. Hvis man ikke har gjort det før, så er det hat i starten. Så blir man vant til det. Nå synes jeg det er kjipt å trene på kvelden, for da er jeg mye daffere enn på morgenen.

Den store oppsiden med å trene tidlig på morgenen er jo at det omtrent ikke er folk på treningssenteret... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står opp 5:30 og trener fra 06:15. Lite folk, lite forstyrrelser, helt tipp-topp selv om det tok litt tid å venne seg til. Litt gjesping er ikke til hinder for tunge løft. Pleier å spise en liten frokost først (bortsett fra hvis jeg skal løpe, da tar jeg bare 1/2 banan + espresso). Kunne sikkert ventet med å spise til etter styrketrening også, men det har blitt en vane, så da kjennes det "tryggest" med litt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer på om det er noe forskjell med tanke på effekt ol. med å trene 06:00 på morgene for så å spise og gå på skolen. Er det noe problem å trene styrke så tidelig på morgenen. Står opp ca. 05:30.

Tenker aten nok bør være grundigere opp oppvarming og oppv.sett da kroppen ikke er like våken, og så må man nok være litt mer konsntret mtp teknikk i løfte e sommark og bøy osv. Merker selv at tunge løft/maksimal styrke (typ 7x2) må skje litt ut på dagen rett og slett for å ha fokus nok. Mens lettere økter (=høyere antall reps, enklere øvelser, sirkeltrening osv) går vleidg fint om morgenen. MEN for min del ville det å trene rykk og støt, f.eks, være forferdelig å gjøre gyrtidlig fordi jeg ikke hadde fått hode med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...