Gå til innhold

Hvordan tilbreder dere kyllingfillet?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg spiser kylllingfillet og ris til lunsj så og si hver dag. Noen tips til hvordan man kan tilbrede det slik at det blir ekstra godt? Selv pleier jeg bare å steke det i panna, tar litt tid og er veldig tungvindt når jeg skal lage for flere dager. Krydrer med salt, pepper, rosmaring og chilli.

Tips? Lurer også tilbehør, pleier som regel og slenge oppi litt brokkoli i matboksen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutter opp i biter og lager fajitas\burrito med tilsvarende krydder

Kutter opp i biter eller "river" den istykker og lager green\red curry med kokkosmelk

Stekern i panna så den blir tørr og kjip med ris

Stekt litt i panna og litt i ovn og blir tørr og kjip, gjerne med ris

Exen min lagde den snurret inn i bacon, ble himmelsk, klarer ikke replikere, blir tørr og kjip

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lagaet min for de neste dagene !

2kg kyllingfilet spredt oppå sølvfolie på en langpanne.

Så dekker jeg med nytt lag sølvfolie og har i ovnen på 200grader i 20min. SAFTIG kylling som holder seg leenge i kjøleskapet (y)! Enkelt og slipper å stå å steke :)! Lager som regel 2-4kg om gangen. 2 langpanner.

Før jeg baker dem i ovnen så har jeg på paprikakrydder, hvitløkskrydder, litt salt og pepper :)!

Så er det bare å sette i kjøleskapet ;)!

post-19149-14441004262547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å bruke sølvfolie istedenfor ildfast form? Tar du noe olje over eller noe? Og sikkert dumt spm, er de tint eller fryst når du stapper dem i ovnen?

Sølvfolie har du rundt uansett om du bruker ilfast form. Dette gjør dem saftig :)!

Ingen olje, og steker dem TINT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt luksusfeel kan jeg anbefale å snitte filetene opp i midten og putte brie/muggost/vanlig ost/feta inni!

Da blir de saftige og gode :) varer som sickalicious her sier i flere dager i kjøleskapet.

En og annen gang, når jeg har god tid, kan jeg også lage flere kg, noen fileter i ovnen, og resten stekt som strimler/biter. Så fryser jeg de ned i plastikkposer i posjoner på ca 150gr (middagsporsjon). Slipper jeg å spise kylling hver dag, og de dagene jeg vil ha kylling tar jeg bare opp en pose om morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer etter hvor mye tid jeg gidder å bruke:) Som nevnt over, aluminiumsfolie og ovn er raskt og enkelt. Når jeg gidder, så steker jeg dem i en panne med litt olje og krydder før de går i ovnen(for å få en stekeskorpe). Da blir de hakket bedre enn når de går rett i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbeder kyllingfillet i vannbad.

Vakuumpakker dem med noe krydder eller marinade, slenger dem oppi på 63,5 grader og lar dem ligge i minst 2 timer.

Kjøler dem ned i kaldt vann, skjærer dem opp og posisjonerer dem i luft tette bokser for bruk resten av uken. Oppbevarer dem i kjøleskap på jobb, holder seg saftige og gode.

Har vanligvis salat til, så kanskje ikke det mest spennende tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste kyllingen jeg har smakt er først svidd (=stekt slik at den får en gylden stekeskorpe) og krydret (blant annet med timian), for å deretter settes i 150 graders ovn i 20 min og 15 min kun på ettervarme.

Gammelt husmortriks.

Svidd i stekepanne...før ovnen.. skulle det være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Jeg er også fan av ovnen! Tiner først kyllingen, krydrer lett med litt tacokrydder og gurkemeie som gir en fantastisk smak på kyllingen. Deretter er er det sølvfolie og 20-30 min på 200 grader :) Det gjør den utrolig god!

Tacokrydder var genialt! Fru Stilken drysser på tørket oregano før steking. Det smakte overraskende bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du også kan gjøre er å finne en lett yoghurt, ta masse gurkemeie og helle det i en brødpose også legge kyllingen oppi. Det fungerer som marinade å gjør kyllingen ekstremt saftig. Det er populært hos indere og flaks for meg så har jeg bodd med en inder. Du kan også bruke cayennepepper eller litt chili ved siden av gurkemeien. Vedder på at du kan bruke den tørker oreganoen også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter opp i strimler. Legger de deretter i en pose med olivenolje, tørket chili, hvitløk og basilikum. Ligger så i kjøleskapet over natten. Kutter gjerne opp mye om gangen. Grilles deretter på høy varme på grillen. Smaker meget godt og kan fint ligge i marinaden i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Prøvde denne i dag:

http://www.prior.no/fersk-kylling/kyllinglar-i-stekepose-med-salt-og-pepper-article36664-16717.html

NAMM! Ble helt perfekt stekt, mør og god! Står at skulle være 25 minutt i ovnen. Jeg tok den 22minutt og deretter flippa de i høyest temperatur på panna i ett minutt på hver side etterpå - nydelig!

Hadde jeg ikke hatt smørfobi ser jeg for meg at de hadde blitt enda ett hakk bedre dersom ble flippa i smør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryder med salt, pepper, tandori og kajennepepper. Steker så på høy varme ca 90 sek på hver side, for og så ta ned på lav varme og steke i ca 5 min med lokk over stekepanna. perfekt juizy fillett! Men, jeg skal definitivt prøve meg på langpanne i stekeovnen når jeg skal steke opp for flere dager !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...