Gå til innhold

diett og lørdag ! spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg er en på en diett for øyeblikket. Dietten er basert relativt lite karbohydrater og kalorimessig 900-1300 for dagen. ( uten trening )

idag er det lørdag og jeg spiste en hel rustica pepperoni pizza til frokost, som er hele 1400 kalorier i.

vil dette ødlegge vektnedgangen min? det er mye salt og karbs i den og jeg vet ikke kossen kroppen min reagerer når den pluttselig får masse av det..

vil og si at jeg generelt er slank ,men fortsatt på diett...

så spørsmålet var vel egentlig det at, legger eg på meg av en dag med litt normalt inntak ?

vil vekten øke imorgen pga vann og salt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er dette for en idiotisk diett? 900-1300 kalorier på en slank kropp?

Det var ikke det som var spørsmålet mitt. Og ja det stemmer. Det er ganske lite det, men er det som funker på meg. Har prøvd med mye høyere inntak,men det fungerer bare ikke på meg. Tviler på at jeg har noe høy forbrenning og.. Uheldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det som var spørsmålet mitt. Og ja det stemmer. Det er ganske lite det, men er det som funker på meg. Har prøvd med mye høyere inntak,men det fungerer bare ikke på meg. Tviler på at jeg har noe høy forbrenning og.. Uheldigvis

Kroppen er tilpasningsdyktig - hvis du spiser 900-1300kcal så vil den tilpasse seg dette inntaket du du risikerer bare å måtte spise mindre og mindre for at kroppen skal gå i minus.

At du i det hele tatt "skeiet ut med en hel pizza til frokost" er argument nok for at du absolutt ikke spiser nok

For å svare på spørsmålet ditt:

Du vil nok holde litt vann

Du vil ikke kunne legge på deg av en dag med flere kalorier, mest sannsynlig hadde du veldig godt av de ekstra kaloriene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkelt dag med "utskeielser" vil ikke ha noe å si på dietten din, det som teller er at man holder det gående over lengre tid. Karbs og salt gjør at kroppen midlertidig holder mere vann, men dette slipper ganske fort. Så i morgen kommer du nok til å veie litt mer, men det går over.

Har du mulighet til å fortelle litt mer rundt dietten din?

Hvilke mål har du med dietten din? Hvor mange kilo skal du ned? Har du satt den opp selv?

Hvilke tanker har du om forbrenningen din? Og hvorfor tror du du endre opp med å spise hele den pizzaen?

1400 kcal på en slik pizza høres mye ut, er ikke disse veldig små pizzaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkelt dag med "utskeielser" vil ikke ha noe å si på dietten din, det som teller er at man holder det gående over lengre tid. Karbs og salt gjør at kroppen midlertidig holder mere vann, men dette slipper ganske fort. Så i morgen kommer du nok til å veie litt mer, men det går over.

Har du mulighet til å fortelle litt mer rundt dietten din?

Hvilke mål har du med dietten din? Hvor mange kilo skal du ned? Har du satt den opp selv?

Hvilke tanker har du om forbrenningen din? Og hvorfor tror du du endre opp med å spise hele den pizzaen?

1400 kcal på en slik pizza høres mye ut, er ikke disse veldig små pizzaer?

Jeg har vært på diett i kansje litt over en måned nå. Høyden min er 167.5 cm og jeg vil ned til 53 kg igjen. Er klar over at det nesten indikerer undervektig, men det var trivselen min og. Grunnen til at jeg holder på med diett er forde jeg la på meg ca 5 kg i julen. Igår og idag har jeg veid 53.5 og det er veldig nærmt.

Angående pizzaen så var det avtalt. hehe! Jeg kjøpte den hin dagen siden jeg ville unne meg det og såg frem til det, så det var absoulutt planlagt. Forde jeg elsker pizza og skal unngå alkohol denne uka. Då jeg hadde spist halve pizzaen kjente jeg liksom at jeg lett kunne spise hele,men tror ikke det har noe med at jeg er på diett å gjøre siden jeg er en person som er slank,men kan spise ufattelig mye viss jeg tillater meg. Så tror ikke det har noe med dietten å gjøre :-)

En annen ting igjen er at jeg venter på svar fra legen angående lavt stoffskifte. Dette mistenkte jeg før dietten og forde tidligere så klarte jeg ikke å holde vekten viss jeg ikke levde på lavkarbokost. Og la fort på meg,så er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på diett i kansje litt over en måned nå. Høyden min er 167.5 cm og jeg vil ned til 53 kg igjen. Er klar over at det nesten indikerer undervektig, men det var trivselen min og. Grunnen til at jeg holder på med diett er forde jeg la på meg ca 5 kg i julen. Igår og idag har jeg veid 53.5 og det er veldig nærmt.

Angående pizzaen så var det avtalt. hehe! Jeg kjøpte den hin dagen siden jeg ville unne meg det og såg frem til det, så det var absoulutt planlagt. Forde jeg elsker pizza og skal unngå alkohol denne uka. Då jeg hadde spist halve pizzaen kjente jeg liksom at jeg lett kunne spise hele,men tror ikke det har noe med at jeg er på diett å gjøre siden jeg er en person som er slank,men kan spise ufattelig mye viss jeg tillater meg. Så tror ikke det har noe med dietten å gjøre :)

En annen ting igjen er at jeg venter på svar fra legen angående lavt stoffskifte. Dette mistenkte jeg før dietten og forde tidligere så klarte jeg ikke å holde vekten viss jeg ikke levde på lavkarbokost. Og la fort på meg,så er veldig usikker.

Ang lavt stoffskifte kan dette være det jeg referer til ovenfor ang tilpasning....... (mao selvpåført)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt, av litt av de grunnene jeg skrev om i første innlegget mitt, veldig vanlig å oppleve en moderat midlertidig økning i vekt hvis man går over til et kosthold med større innhold av karbohydratrik mat,nettopp fordi kroppen holder på mer vann.

Hvis jeg har noen dager med mer ris og litago og melkesjokolade, svinger vekten min i et par dager mye høyere enn hvis jeg lever på kjøtt, fisk og grønnsaker.

Du har vært på diett i en ganske kort periode, kort nok til at selv et massivt kaloriunderskudd vil kunne gi resultater, selv om det sannsynligvis vil være et valg som ikke vil kunne gi deg de resultatene du ønsker, om du fortsetter å holde på med så lite energi over lengre tid.

Hvis man kjenner at man eegentlig er megasulten, så er jo det en indikator på at kroppen helst ser at du gir den mer mat enn det den har fått i det siste, kroppen liker å være mett og lykkelig den og, vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang lavt stoffskifte kan dette være det jeg referer til ovenfor ang tilpasning....... (mao selvpåført)

Det hørtes jo ganske logisk ut det du sier. Jo mer du spiser, jo høyere forbrenning ? Og hva kan jeg gjøre for å endre denne tilpassningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt, av litt av de grunnene jeg skrev om i første innlegget mitt, veldig vanlig å oppleve en moderat midlertidig økning i vekt hvis man går over til et kosthold med større innhold av karbohydratrik mat,nettopp fordi kroppen holder på mer vann.

Hvis jeg har noen dager med mer ris og litago og melkesjokolade, svinger vekten min i et par dager mye høyere enn hvis jeg lever på kjøtt, fisk og grønnsaker.

Du har vært på diett i en ganske kort periode, kort nok til at selv et massivt kaloriunderskudd vil kunne gi resultater, selv om det sannsynligvis vil være et valg som ikke vil kunne gi deg de resultatene du ønsker, om du fortsetter å holde på med så lite energi over lengre tid.

Hvis man kjenner at man eegentlig er megasulten, så er jo det en indikator på at kroppen helst ser at du gir den mer mat enn det den har fått i det siste, kroppen liker å være mett og lykkelig den og, vettu.

Ja og jeg syntes det er veldig viktig å ha dager hvor du unner deg noe. Er det sånn at viss jeg fortsetter med så lavt kaloriinntakk så kommer jeg ikke ned i " mål " ? For jeg regner jo og med at viss jeg øker inntaket legger jeg på meg?

Sånn sett har jeg tatt meg selv inn i en litt ond sirkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes jo ganske logisk ut det du sier. Jo mer du spiser, jo høyere forbrenning ? Og hva kan jeg gjøre for å endre denne tilpassningen?

Hver uke framover kan du feks øke med 100-200 kcal fram til så mye du trenger ifht til din hverdag, aktiviitetsnivå, osv. Sakte, men sikkert, som medfører mindre panikk for deg også. Tro meg, det er ikke sunt å spise så lite for et voksent menneske! Vær så snill å hør på disse flinke folkene som har svart deg allerede før ting blir verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på diett i kansje litt over en måned nå. Høyden min er 167.5 cm og jeg vil ned til 53 kg igjen. Er klar over at det nesten indikerer undervektig, men det var trivselen min og. Grunnen til at jeg holder på med diett er forde jeg la på meg ca 5 kg i julen. Igår og idag har jeg veid 53.5 og det er veldig nærmt.

Angående pizzaen så var det avtalt. hehe! Jeg kjøpte den hin dagen siden jeg ville unne meg det og såg frem til det, så det var absoulutt planlagt. Forde jeg elsker pizza og skal unngå alkohol denne uka. Då jeg hadde spist halve pizzaen kjente jeg liksom at jeg lett kunne spise hele,men tror ikke det har noe med at jeg er på diett å gjøre siden jeg er en person som er slank,men kan spise ufattelig mye viss jeg tillater meg. Så tror ikke det har noe med dietten å gjøre :-)

En annen ting igjen er at jeg venter på svar fra legen angående lavt stoffskifte. Dette mistenkte jeg før dietten og forde tidligere så klarte jeg ikke å holde vekten viss jeg ikke levde på lavkarbokost. Og la fort på meg,så er veldig usikker.

Du skal på diett for å gå ned 500 g?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...