Gå til innhold

Proteinpulverhjelp?


Romenits

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nylig begynte og trene. Jeg sliter med stiv nakke og skuldre pga stress og mye bæring av (baby) . Jeg må trene for og styrke opp og få en bedre holdning samtidig ønsker jeg jo og få mer muskler, bygge muskler.

Jeg er med tanken på proteinpulver . Men har ikke peiling hva man skal velge ? Kan noen hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg er generelt over gjennomsnittet Interresert i ernæring. Så kostholdet mitt er bra. Jeg har hatt mye stress den siste tiden og derfor har jeg slitt med vondt i skuldre og nakke. Jeg må trene opp holdningen min. Jeg ønsker og styrke kroppen og bygge muskler og stramme meg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt over gjennomsnittet Interresert i ernæring. Så kostholdet mitt er bra. Jeg har hatt mye stress den siste tiden og derfor har jeg slitt med vondt i skuldre og nakke. Jeg må trene opp holdningen min. Jeg ønsker og styrke kroppen og bygge muskler og stramme meg opp

Hvis vi antar at du fremdeles er nybegynner når det kommer til styrketrening,så vil du sannsynligvis ha mer enn gode nok muligheter til å nå de målene du har satt deg(økt styrke, bedre holdning,stramme opp) uten å bruke penger på kosttilskudd.

Særlig hvis du kan litt om ernæring fra før av og har et kosthold som er nogenlunde allright og ikke består av 60% grandiosa og 40% Cola,så trenger du neppe proteinpulver. Proteinpulver er et ålreit kosttilskudd for de som ikke har muligheten/tid/råd til å få i seg nok proteiner igjennom kosten. Utifra din høyde og vekt ( 158 cm og 52 kg) burde et anstendig kosthold definitivt være innen rekkevidde uten å ty til tilskudd, også når det kommer til proteiner.Hvor mye vil du anslå at du trenger per dag?

Generellt sett så vil jo baseøvelser(knebøy, markløft, diverse roøvelser) være gode å bruke for å styrke hele kroppen ,stramme opp, og bidra til bedre holdning. Hvis dette samkjøres med litt ekstra kjærleik til skuldre og nakke,både mtp avslapping og kanskje litt opptrening der og aktivt fokus på god holdning(og å stresse ned!),så kan det tenkes at mye er gjort allerede.

Du skriver du deltar hovedsaklig på gruppetimer, og disse kan være et utmerket sted å starte på. Over tid vil jeg riktignok anbefale deg at du tar kontakt med en PT,og får h*n til å vise deg hvordan du korrekt utfører baseøvelser med frivekter på egenhånd, disse er klart bedre når det kommer til å forbedre holdning og styrke kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan endel om enæring ja og jeg spiser verken grandiosa eller drikker cola. Jeg gåendel på gruppetimer men som sagt så har jeg også fått treningsprogram av naprapat som jeg bruker både hjemme og i studio . jeg har hatt en pt time og fått et program for og styrke skuldrene mine. SÅ jeg kombinerer det men samtidig lærer jeg endel nye teknikker på gruppetimer og hvor de korrigerer deg hvis du gjør feil.

Dette med styrketrening er nytt for meg meg jeg var på en gruppetime og hun sa til meg at man trener , inntar proteiner og så bygger musklene seg sterkere. Kostilskudd som proteinpulver er jo ikke dyrt engang så føler ikke jeg taper så mye på det uansett om jeg tar det. Og folk sier jo at man må spise en tallekt med kyllinger hvis en skal få i seg nokk. kansje det er litt overdrevet med tanke på min vekt og høyde men likevel så er det vanskelig og få i seg nokk proteiner vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel tallerken kyllinger for å få i seg nok proteiner? Naaah... Spørs hvor mye en tallerken er :p

Dette med styrketrening er nytt for meg meg jeg var på en gruppetime og hun sa til meg at man trener , inntar proteiner og så bygger musklene seg sterkere. Kostilskudd som proteinpulver er jo ikke dyrt engang så føler ikke jeg taper så mye på det uansett om jeg tar det. Og folk sier jo at man må spise en tallekt med kyllinger hvis en skal få i seg nokk. kansje det er litt overdrevet med tanke på min vekt og høyde men likevel så er det vanskelig og få i seg nokk proteiner vil jeg tro?

200 gram kyllingfilet og annet rent kjøtt inneholder over 40 gram proteiner. Om du klarer å få i deg litt kjøtt + andre proteinkilder som egg, meieriprodukter og havregryn til hvert måltid så er det null problem å få i seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan endel om enæring ja og jeg spiser verken grandiosa eller drikker cola. Jeg gåendel på gruppetimer men som sagt så har jeg også fått treningsprogram av naprapat som jeg bruker både hjemme og i studio . jeg har hatt en pt time og fått et program for og styrke skuldrene mine. SÅ jeg kombinerer det men samtidig lærer jeg endel nye teknikker på gruppetimer og hvor de korrigerer deg hvis du gjør feil.

Dette med styrketrening er nytt for meg meg jeg var på en gruppetime og hun sa til meg at man trener , inntar proteiner og så bygger musklene seg sterkere. Kostilskudd som proteinpulver er jo ikke dyrt engang så føler ikke jeg taper så mye på det uansett om jeg tar det. Og folk sier jo at man må spise en tallekt med kyllinger hvis en skal få i seg nokk. kansje det er litt overdrevet med tanke på min vekt og høyde men likevel så er det vanskelig og få i seg nokk proteiner vil jeg tro?

2 * kg = proteinbehov i gram.

Jeg veier 87, så 2 * 87 = 174gr pr dag.

Det rimer derimot ikke i hodet mitt at du er "i overgjennomsnittet interessert i ernæring", men spør om proteinpulver. Du burde jo i så fall vite hvordan du får i deg dagsbehovet ditt uten anstrengelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett behovet for proteinpulver før fordi jeg har ikke trent særlig.mye. Jeg har vært aktiv og gått turer og sånn. Og min kropp har trivs med det inntaket jeg har hatt og da spiser jeg fisk,kjøtt,egg.havregryn men jeg drikker ikke ren melk . Bruker havre melk fordi det er et sunnere alternativ for meg. Dette med kosthold og styrketrening er jo noe helt annet tenker jeg . Inntaket til hva vi trenger øker til mer aktive vi er og vi vet da alle at man blir sulten etter en treningsøkt. Mulig jeg klarer og få i meg det eg trenger men likevel har jeg aldri klart og bygge muskler . Jeg har trent styrke før i perioder enten holdt jeg ikke lenge nokk på eller er det en annen grunn. Jeg er som sagt ikke ekspert på trening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...