Gå til innhold

Tid tilovers.


Athene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker å løse Rubiks kube, hovedsakelig 3x3x3 og 5x5x5. Bestetidene er rundt 45 sekunder på 3x3x3 og 5 minutter på 5x5x5.

Hoderegning er alltid skøy, for eksempel små triks for å kunne regne ut ting som 10235² = 104755225, eller 35198/7 = 5028,285714...

Dataspill.

Hvor kan jeg lære mer om hhv effektive rubiks-algoritmer/fancy hoderegning? Jeg har ... 2 min 10 sek som beste 3x3-tid, men betraktelig lengre på større kuber. Og hoderegning er awesome<3

PS; hang du noensinne på war3.no? Mener å huske det nicket fra min tid i det norske warcraft3-miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender at jeg maler litt, skal sies at jeg har ekstreeem lite tid til overs som student med 135% studiebelastning og 2 jobber.

Ett lerret-maleri i akryl som henger i stua:

post-7229-14440913896615_thumb.jpg

Er vel det eneste jeg har malt siden jeg var ferdig på studiespesieliserende med formgivning på videregående :p Har planer om å male litt mer fremover, men den fritiden kommer jo aldri!

post-7229-1444091389595_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123

ved siden av treninga går det i bmw og båt! på land kjører jeg en 2001 mod e39 m5, på vannet har jeg en skibsplast 555, en kjekk solskinnsbåt :)

post-8171-14440914150563_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hvor kan jeg lære mer om hhv effektive rubiks-algoritmer/fancy hoderegning? Jeg har ... 2 min 10 sek som beste 3x3-tid, men betraktelig lengre på større kuber. Og hoderegning er awesome<3

PS; hang du noensinne på war3.no? Mener å huske det nicket fra min tid i det norske warcraft3-miljøet.

Med 3x3 så er fingerhastighet og en bra kube viktig. Selv med veldig enkle algoritmer (under 10 totalt) så fikk jeg tiden min under 1 minutt. Jeg løser først førstelaget med korte algoritmer jeg laget selv (1-5 trekk), så andrelaget med en, og så 1-2 algoritmer hver på å flytte hjørner, rotere hjørner, flytte kanter og orientere kanter på sistelaget. Welcome to speedcubing.com! er en side som kan være startpunkt om man vil lære mer.

Når det kommer til hoderegning så kommer jeg ikke på noen sider som hjelper med det. Mye er bare en blanding av det å ha gjort mye regning og dermed huske svaret på mange stykker, og litt forskjellige teknikker for å estimere svaret.

Jepp, jeg var på war3.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan låne en i mellomtiden, fra en venn eller nabo, f.eks.?:)

Jeg får låne en sjarmis iblandt:love:

[ATTACH=full]83386[/ATTACH]

Ja, det kan jeg så absolutt! Bra du minnet meg på mulighetene (y) Gikk litt tur med naboers og familiens hunder før (og katten min fulgte meg overalt + jeg gikk tur med kaninen i bånd haha) og det er kjempekos synes jeg! Men det er liksom ikke helt det samme som å ha sin egen bissevovv :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...