Gå til innhold

spiser bare brød. trenger tips til noe mer å spise


cajoo

Anbefalte innlegg

hei!

da har jeg bestemt meg for å begynne å spise litt ordentlig. men jeg er desperat etter tips. jeg er så langt i fra kreativ som det går an å bli i matveien, så hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg.

dette er hva jeg pleier spise ila en dag:

frokost: 2 brødskiver (grovbrød fra butikken. 97%) med smør og pålegg (kaviar, leverpostei, ost&skinke, egg - hovedsaklig)

lunsj: same shit

middag: omelett/eggerøre og brød. en sjelden gang kyllingfilet og grønnsaker

kvelds: 2 brødskiver. igjen

av drikke går det i ekstra lett melk og vann

HEHE.. så ja.. kan vel strengt talt si at kostholdet mitt består av brød, brød og bare brød.

er dessverre litt kresen, og litt for glad i brød, haha, men det hadde kanskje hjulpet å trappe ned brød til et måltid om dagen? problemet mitt da er - hva skal jeg spise resten av dagen?

og ja.. her er foressten noen vesentlige ting jeg ikke liker, og heller ikke kommer til å spise:

ris, pasta, tunfisk, sopp, laks, kalkun

men utenom det er jeg glad i det meste. hadde blitt superglad for litt hjelp! for det kostholdet jeg har nå er jo helt på trynet, og jeg er så fantasiløs når det kommer til mat at jeg gir opp før jeg har klart å tenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av grønnsaker har du jo tusen ting å velge imellom,blomkål, gulrot, brokkoli, løk, stangselleri, tomat, rødbeter, sukkererter, purreløk, mais, bønner, linser, jordskokk ++

av fisk har du jo temmelig mye der og, torsk, sei, hyse, kveite, makrell, piggvar blåskjell

Kjøtt; kylling, svin, and okse, du har definitivt muligheter(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skaff deg en kokebok :)

Den siste jeg kjøpte var denne:

http://www.haugenbok.no/Generell-litteratur/kokeboeker/Hverdagsmat2/I9788275476720

Slike kokebøker er ofte delt inn i temakapitler som f.eks. salater, fisk, supper etc. Når du mangler inspirasjon eller fantasi velger du et kapittel; gjerne tilfeldig, og lager den første oppskriften du ikke har laget før i det kapitlet.

Garantert mange nye spennende matopplevelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...