Jump to content

cajoo

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

  1. er foressten jente, 23 år, 165 høy og 59kg. om det har noe å si..
  2. Hei! jeg prøver å ta av litt fett. og lagde verdens beeeste middag her om dagen. bare lurer på om den er innafor, for det kunne jeg spist flere ganger i uka. til og med lørdagkveld. hehe. - potetmos bestående av to poteter m.skall (en litt stor), 15g smør og 1 dl melk. spiste halve av dette - kokte grønnsaker - en halv av en halv grilla kylling fra butikken. uten skinn og bein. ca 225 g ellers spiser jeg ca dette gjennom resten av dagen: - 2 rundstykker til frokost m. tynt lag smør, bløtkokt egg + ost og skinke og agurskiver (kan ikke spise grovt etter beskjed fra legen om dagen, så nå går det i lyst brød/runstykker. litt dumt for man blir jo så fort sulten igjen) - 3 polarbrød til kvelds m.tynt lag smør og ost og skinke. evt. en banan/gulrot i tillegg / eller et måltid til med ca 2 skiver - samme pålegg. er livredd for at jeg spiser for mye? trener 3-4 ganger i uka hvor jeg løper på tredemølle. (dette har jeg også begynt med nå. trente ikke før)
  3. Hei! Da har jeg fått vite av legen at jeg (mest sannsynlig) har magesår. Har veldig høy syreproduksjon, og må dermed være veldig forsiktig med typ alt når det kommer til mat og drikke i en måned. Foreløpig har det gått greit. men jeg føler meg ofte sulten, og i og med at jeg vil ta av litt fett på kroppen er jo dette litt problematisk. Det jeg ikke kan spise er: - stekt mat (!!) - sterkt krydra mat - syrlige ting - grove matvarer - være forsiktig med sukker og fett Kan også kun drikke vann og melk. Frem til nå har det da som regel gått i dette: frokost: 2 lyse rundstykker eller 2 skiver lyst brød + tynt lag smør, kokt egg / skinke & ost. pluss et glass melk. resten av dagen går det i vann lunsj: enten det samme som frokost, eller salat med ruccola, tre skiver kokt skinke, halv boks mais, halv boks brune bønner middag: enten posesuppe (kremet brokkoli og blomkålsuppe ofte) eller en kokt torskefilet, en kokt potet, kokte grønnsaker og en god dæsj med mager kesam (fryktelig smakløst i lengden..) kvelds: samme som frokost har jeg lyst på noe mer, som f.eks i går, spiser jeg kanskje en halv boks vaniljekesam / en banan / en smoothie bestående av 2dl melk og banan. ellers trener jeg ca 3 ganger i uka, på mølla. nettopp begynt, så kan vel ikke forvente å se resultater med en gang heller. er 165, veier 59 og er 23 år - hvis det har noe å si. Håper noen kunne hjulpet meg med noen flere kostholdsråd. jeg eeeelsker brød/rundstykker foressten, så å kutte det heeelt ut går nok ikke, men kan jo alltids bytte ut noe av det. er jo greit å bli mett av det man spiser, så jeg ikke plutselig går amok og spiser en hel boks vaniljekesam som jeg f.eks gjorde i gårkveld.
  4. hei! da har jeg bestemt meg for å begynne å spise litt ordentlig. men jeg er desperat etter tips. jeg er så langt i fra kreativ som det går an å bli i matveien, så hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg. dette er hva jeg pleier spise ila en dag: frokost: 2 brødskiver (grovbrød fra butikken. 97%) med smør og pålegg (kaviar, leverpostei, ost&skinke, egg - hovedsaklig) lunsj: same shit middag: omelett/eggerøre og brød. en sjelden gang kyllingfilet og grønnsaker kvelds: 2 brødskiver. igjen av drikke går det i ekstra lett melk og vann HEHE.. så ja.. kan vel strengt talt si at kostholdet mitt består av brød, brød og bare brød. er dessverre litt kresen, og litt for glad i brød, haha, men det hadde kanskje hjulpet å trappe ned brød til et måltid om dagen? problemet mitt da er - hva skal jeg spise resten av dagen? og ja.. her er foressten noen vesentlige ting jeg ikke liker, og heller ikke kommer til å spise: ris, pasta, tunfisk, sopp, laks, kalkun men utenom det er jeg glad i det meste. hadde blitt superglad for litt hjelp! for det kostholdet jeg har nå er jo helt på trynet, og jeg er så fantasiløs når det kommer til mat at jeg gir opp før jeg har klart å tenke
  5. Nei, man får ikke sett noe særlig av challengen før man evt kjøper det. Er sunne og proteinfylte måltider, så er ikke det det står på. Hadde bare vært greit å høre om hvordan det gikk for andre som har gått på det
  6. Hei! Jeg og ei venninne skal prøve ut 28 day jumpstarter av fit girls guide nå. Jeg har aldri prøvd noe sånt før, så er selvsagt veldig spent på hvordan det kommer til å gå, hvordan alt smaker, om jeg kommer til å se noen resultater, og i det hele tatt.. Er det noen av dere som har prøvd denne? Fortell meg gjerne hvordan det var i såfall! Gøy å høre andres opplevelser av det jeg nå skal by meg ut på.. haha
×
×
  • Create New...