Gå til innhold

Hva er din favorittdiett for vektnedgang?


SamGold

Anbefalte innlegg

2-2,5g protein pr kg kv. Resten på feeling. Fordi mer tiltak gidder jeg ikke. Så lenge jeg ligger litt i underskudd, så går jeg fort ned. For min del er det selve treningen som er den utfordrende biten. Det å balansere frekvens, volum og intensitet, slik at styrken holder seg. Jeg har lært meg å trene lettere og smartere, og det ser ut til å fungere veldig bra (typ sheiko feks). Veide 108kg i sommer .. Nå har jeg gradvis gått ned 12kg / 2 kg i snitt hver mnd og styrken er cirka der den var .. Enn så lengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min favoritt er å spise nok mat :p

Jeg fungerer godt på lavkarbo. Har fått mer stabilt blodsukker, er aldri sulten mellom måltider, har mer overskudd og energi, trenger mindre søvn, har mer stabil mage og har mer enn nok futt i meg til å sprette opp klokka 05.00 hver dag og løpe 6 km :)

Men folk fungerer forskjellig på forskjellig type kosthold, trening og livsstil. Prøv deg litt frem og se hva som fungerer best for deg og sin livsstil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har definitivt gjort deg mange erfaringer. Jeg har sikkert ikke noe å bidra med annet enn at jeg synes det hørtes jævelig seint ut å spise første måltid klokka tre på pf. Høres bedre ut med 12-20 som du sier. Jeg har spist etter periodisk faste egentlig hele livet. Det er det eneste som føles logisk for kroppen min. Det eneste jeg synes er dritt med det er når jeg er i situasjoner hvor jeg ikke kan bestemme når og hva slags måltid jeg skal spise. Folk jeg omgås spiser ikke slik, så hver gang jeg henger med venner, kjæreste, familie hele dagen eller er på ferie med noen så blir måltidssituasjonen litt fucka.

Lavkarbo har jeg prøvd over en ganske lang periode. Det første året fungerte det greit, men etter det gikk det sakte men sikkert nedover. Jeg begynte å stagnere på trening, og gikk nedover i styrke på noen øvelser. Etterhvert begynte å få regelmessig hodepine og søvn problemer. Jeg slet med lite matlyst. Motivasjonen ble som følge av dette rævva. Det toppet seg når jeg gjentatte ganger våknet om morgenen med smerter i hele kroppen. Det er nå ett halvt år siden. Etter jeg begynte å spise mer karb og mindre fett ble alt mye bedre. Energien, matlysten og styrken kom tilbake og hodepine har jeg ikke hatt siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har definitivt gjort deg mange erfaringer.

Ikke si det til meg. Si det til alle de (single) venninnene dine. ;)

Etter jeg begynte å spise mer karb og mindre fett ble alt mye bedre. Energien, matlysten og styrken kom tilbake og hodepine har jeg ikke hatt siden

Bra det ordnet seg.

Lavkarbo fungerer fint for meg HVIS jeg får nok karbo før og etter trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For hva det er verdt, så gikk jeg tilbake til min egen Biorytme variant.

Trener styrke tre dager per uke og får da i meg rundt 2800-2900 kcal, som skulle være rundt vedlikehold om man tar høyde for styrkeøkten. Spiser lavkarbo forut måltidet før og etter trening.

De fire andre dagene prøver jeg å ligge på rundt 2000 kcal og uten særlig med karbohydrater.

Føler dette fungerer bra og jeg har mye energi/overskudd, men mulig jeg er for høyt på kaloriene? Regnet på det en gang før og kom til at vedlikehold skulle være roughly 2500 kcal, men på noen kalkulatorer jeg testet i dag virket det som tallet er en del lavere (ned mot 2000).

Noen som har en pålitelig måte å regne ut dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hva det er verdt, så gikk jeg tilbake til min egen Biorytme variant.

Trener styrke tre dager per uke og får da i meg rundt 2800-2900 kcal, som skulle være rundt vedlikehold om man tar høyde for styrkeøkten. Spiser lavkarbo forut måltidet før og etter trening.

De fire andre dagene prøver jeg å ligge på rundt 2000 kcal og uten særlig med karbohydrater.

Føler dette fungerer bra og jeg har mye energi/overskudd, men mulig jeg er for høyt på kaloriene? Regnet på det en gang før og kom til at vedlikehold skulle være roughly 2500 kcal, men på noen kalkulatorer jeg testet i dag virket det som tallet er en del lavere (ned mot 2000).

Noen som har en pålitelig måte å regne ut dette?

Bare hold deg til det i 2 uker, følg med på fremgangen og juster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hold deg til det i 2 uker, følg med på fremgangen og juster.

Yes. Will do. Men skulle gjerne likt å ha et litt bedre pekepinn.

Tror jeg har gått ned i vekt. Buksene sitter i hvert fall løsere, men løftene mine har ikke lidd noen skade enda. Faktisk tok jeg ny pers i markløft i går for denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort fortalt er min diett å planlegge meg fleksibel :)

Det som fungerer best for meg (både mtp vektnedgang + vedlikeholde vekt) har vært å alltid ha litt kalorier til overs. Planlegger Feks 1400 kcal om morgenen som jeg fordeler ut over dagen. Prøver å spise variert, få i meg nok proteiner og grønt osv osv.

Resten av kaloriene kan jeg bruke til kveldsmat/ ekstra mellommåltid/ si jatakk til en vaffel på jobb.. Slik er jeg alltid fleksibel i sosiale settinger og har mulighet til å tilfredsstille cravings på kveldstid. Vet jeg at jeg skal på jentekveld på fredag, sparer jeg kanskje litt av torsdsgskaloriene mine også til dette.

Målet mitt videre er at dette etterhvert skal gå sin gang naturlig, men litt kaloritelling er til stor hjelp for meg !

Har hatt stabil vekt i nesten 2 år nå, noe som er en seier for en tidligere jojo-slanker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...