Gå til innhold

BellaBette

Medlemmer
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Kort fortalt er min diett å planlegge meg fleksibel Det som fungerer best for meg (både mtp vektnedgang + vedlikeholde vekt) har vært å alltid ha litt kalorier til overs. Planlegger Feks 1400 kcal om morgenen som jeg fordeler ut over dagen. Prøver å spise variert, få i meg nok proteiner og grønt osv osv. Resten av kaloriene kan jeg bruke til kveldsmat/ ekstra mellommåltid/ si jatakk til en vaffel på jobb.. Slik er jeg alltid fleksibel i sosiale settinger og har mulighet til å tilfredsstille cravings på kveldstid. Vet jeg at jeg skal på jentekveld på fredag, sparer jeg kanskje litt av t
  2. Kroppen er "normal" igjen idag. Ringene passer godt på fingrene. Morgenvekt: 58,5, helt vanlig for meg. Håper ved å drikke nok under neste styrkeøkt at jeg ikke blir helt ballong - men litt ballong skal jeg klare.
  3. Igjen, takk for informative svar FrkHoel. Slik jeg leser deg er restitusjon litt av cluet her? Samt å få i seg nok væske? Har holdt meg til gåturer de siste dagene og skal snart ut på en Powerwalk nå. Venter med styrketrening til jeg ikke er Hoven lenger. I forhold til karbohydrater skeier det ut noen ganger, men jeg er relativt stabil i kostholdet og spiser lite brødmat og stivelse. Min største "synd" er vel frukt og bananer, men Den velger jeg å Holde på
  4. Bra beskrivelse CelineMaria. Som om kroppen reagerer ja. Når jeg tenker meg om skjer dette mest dersom jeg ikke er flink til å gi kroppen nok pause (styrkeøkter med 24-36 timers mellomrom) mellom treningene. Men noen ganger også etter kun en økt. Oppdatering: morgenvekt 59,1 kg. Tror ikke forsøket mitt på å drikke mer vann Igår gjorde noe særlig for vannet i kroppen.. Kanskje det bare må gå seg mer til av seg selv. Men ser forskjell på magen bla.a at det er mindre vann nå. Fortsatt litt Hoven i fingre, bein og ansikt. Hvordan fungerer det der med at musklene holder vann? Frk Hoel nevnt
  5. Nei det er sant! Synes bare dette henger ekstra sammen med styrkeøktene mine.. Spiser ikke særlig annerledes når jeg har trent, bare litt ekstra kalorier. Men Dersom jeg kan unngå at kroppen holder på såå mye vann så vil jeg jo gjerne det. Tusen takk for gode svar. Flere som opplever dette? Er det et kjent fenomen?
  6. Prøver å få i meg ekstra godt med vann i dag og ser hva som skjer. (Styrketrening Igår formiddag). Gjennomsnittsmorgenvekt er 58,4 kg. Varierer mellom 58,0 til 58,8 som oftest. Idag: 59,8 ! Ser det spesielt godt på fingrene. Oppdaterer med morgenvekt imorgen!
  7. Takk for svar! Mulig at jeg kan drikke enda mer når jeg holder på. Jeg svetter jo en del i løpet av en økt med sirkeltrening, men drikker 1/2 til 3/4 liter. Vil det kunne hjelpe å drikke mer vann i løpet av kvelden etter en økt? Fins det evt vanndrivende te eller noen grønnsaker med god effekt?
  8. Hm, tråden bør muligens flyttes til et annet underforum? Men tips om vanndrivende mat ønskes også..
  9. Hei! Er ny på forumet. Jente 25 år. Jeg trener cardio jevnlig og sirkeltrening/ styrke med vekter og kettlebells i gjennomsnitt 1 gang i uka vil jeg tro.. Periodevis mer. Dette Fungerer i forhold til vekt og forbrenning synes jeg, men jeg sliter en del med å føle meg oppblåst/ full av vann etter jeg har trent styrke. Dette demotiverer meg til å sette i gang med styrkeøkter fordi jeg føler meg som en ballong i en eller to dager etterpå.. Føler meg altså ikke særlig fin vekten går kanskje opp 1,5 kg fra gjennomsnittlig morgenvekt. Et par dager etter så "slipper" kroppen vannet, altså je
×
×
  • Opprett ny...