Gå til innhold

SKJEGG


Bicepsbro

Anbefalte innlegg

detta klarer du @Mr.Positive la det gro lenger enn 2-3 mnd om mulig, da gir du barberern noe å jobbe med. 

 

jeg har skippa en date med barberern sku egentlig vært der for 2 uker siden, men tenkte att litt lengre skjegg nå når kulda kommer skal bli bra :p 

20151112_120527.thumb.jpg.14ab1dbda79f4a

dog tror jeg att jeg må få justert inn sidene da disse tar overhånd når jeg ikke har skjeggolje i :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sparer både skjegg og bart , har lyst å spare i 2-3 måneder, så dra til en frisør/barberer å få det formet etc. Aldri gjort før. Spørs om jeg klarer å go så langt skjegg da, blir spennende å se.

Snapchat-3679916300876508850.jpg

Spar i to måneder uten å røre noe som helst, så drar du til en barberer. Så klart du kan gro skjegg med det utgangspunktet der (y) Jeg har trodd hele tiden at skjeggveksten min var patetisk, helt til jeg lot det gro. Lys skjeggvekst ser mer sparsomt ut når skjegget er kort enn med mørk skjeggvekst. Barbereren min (ja tenk, jeg har en fast barberer :D) sa jeg har "very high quality beard". Det hadde jeg aldri trodd, og aldri funnet ut om jeg ikke lot det gro. Så er det jævla digg å slippe å barbere seg hele tiden, spesielt om vinteren.

 

Husk å vask trynet/skegget daglig med mild såpe, eller et egnet skjeggprodukt. Lar du gro uten å vaske så blir det mye lettere kviser og inngrodde hår. Huden skal puste under der også. Litt småtrimming kan du gjøre selv, ellers funker det bra å dra til barberer med ca. 6 ukers mellomrom. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spar i to måneder uten å røre noe som helst, så drar du til en barberer. Så klart du kan gro skjegg med det utgangspunktet der (y) Jeg har trodd hele tiden at skjeggveksten min var patetisk, helt til jeg lot det gro. Lys skjeggvekst ser mer sparsomt ut når skjegget er kort enn med mørk skjeggvekst. Barbereren min (ja tenk, jeg har en fast barberer :D) sa jeg har "very high quality beard". Det hadde jeg aldri trodd, og aldri funnet ut om jeg ikke lot det gro. Så er det jævla digg å slippe å barbere seg hele tiden, spesielt om vinteren.

 

Husk å vask trynet/skegget daglig med mild såpe, eller et egnet skjeggprodukt. Lar du gro uten å vaske så blir det mye lettere kviser og inngrodde hår. Huden skal puste under der også. Litt småtrimming kan du gjøre selv, ellers funker det bra å dra til barberer med ca. 6 ukers mellomrom. Lykke til!

Skal jeg ikke stusse heller? Det har jeg gjort fram til nå. Har innstilt en gitt lengde på maskina, som jeg tar 1 gang i uka ca. Men da blir vell skjegget ikke noe lengere enn det er nå. Jeg ønsker egentlig mer fyldig skjegg. Lengden føler jeg er grei. Men skal spare som bare F***n nå, da jeg er nysgjerrig på hvordan jeg blir seende ut med lengre skjegg :) Takk for tips ang vask og stell av skjegg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ikke stusse heller? Det har jeg gjort fram til nå. Har innstilt en gitt lengde på maskina, som jeg tar 1 gang i uka ca. Men da blir vell skjegget ikke noe lengere enn det er nå. Jeg ønsker egentlig mer fyldig skjegg. Lengden føler jeg er grei. Men skal spare som bare F***n nå, da jeg er nysgjerrig på hvordan jeg blir seende ut med lengre skjegg :) Takk for tips ang vask og stell av skjegg :D

La alt gro, ikke rør noe. Poenget er at barberer da ser hvordan skjegget ditt gror uten at du har tukla med det. De må ha et lerret å jobbe med ;)  Ulempen er at skjegget kan se litt sånn halvveis ut etter noen uker, men du får bare stå han av. Etter to måneder er det tendenser til hobo beard, men desto bedre å få en god barbering etterpå med godt grunnlag (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart, kjører du på med maskina så vil du heller ikke få lengre skjegg :p  

men ja mild såpe vaks og skjeggbalsam(balsamen til kjerringa funker også)  så blir skjegget mykt og fint, skjeggoljen er utrolig nok egentlig ikke til skjegget men huden under skjegget, maseres "hardt" inn i skjeggbefengt hud så får man som en bieffekt ett skjegg som er blankt og føyelig+ god lukt i skjegget :) 

 

min faste barberer anbefaler også 6uker mellom hvert besøk, men nå skal det gå en stund siden skisesongen er rundt hjørnet og jeg digger looken av snø og istapper i skjegget når man står i bakken :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

La alt gro, ikke rør noe. Poenget er at barberer da ser hvordan skjegget ditt gror uten at du har tukla med det. De må ha et lerret å jobbe med ;)  Ulempen er at skjegget kan se litt sånn halvveis ut etter noen uker, men du får bare stå han av. Etter to måneder er det tendenser til hobo beard, men desto bedre å få en god barbering etterpå med godt grunnlag (y)

hobo beard FTW 

jeg synes det er flott å la det gro litt lenge en gang i året(les vinter sesongen :p) men prøver å se så sharp som mulig ut i sommer sesongen. men snaue meg helt får jeg ikke lov til av min 7år gamle datter, hu liker ikke att det stikker når hu koser med pappa :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hobo beard FTW 

jeg synes det er flott å la det gro litt lenge en gang i året(les vinter sesongen :p) men prøver å se så sharp som mulig ut i sommer sesongen. men snaue meg helt får jeg ikke lov til av min 7år gamle datter, hu liker ikke att det stikker når hu koser med pappa :D 

Hobo beard er veldig lettvint om ikke annet ;)  Litt lengde er bare bra i mine øyne. Kommer helt an på hvilken stil man kjører og hvordan skjegget gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettvint er kanskje ikke helt ordet for det, men lengde er fine greier.

Langt skjegg blir for meg som langt hår. "Sovesveis", ekstra jobb for å få det til å se bra ut når man skal ut på noe (bursdager, bryllup, jobbintervju, fest/byen osv.). Men så ser det så mye bedre ut enn alt annet spør du meg ;)

Selv gror jeg skjegget i div lengder i løpet av året. Alt etter hva jeg føler for selv. Men er enig i at i vintermånedene passer det fint med lengde på skjegget. Ekstra isolering i halspartiet når det er surt og kaldt ute.

Har selv blitt helt frelst i skjeggpleie, type oljer, balsam, voks etc. Med litt tid og oppmerksomhet kan jeg gro skjegget betraktelig mer kontrollert og tykkere enn hva jeg fikk til før jeg begynte å benytte meg av produkter for skjegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen fare å stusse eller forme selv, men det er vanskelig å få til fin form uten å ha litt lengde på det. Det du evnt kan gjøre er å lage en "ramme" ved å barbere deg glatt ved ørene, nedover halsen og opp dit du ønsker skjegget skal begynne, ved kinnene og vikene under underleppa. Da får du en mye bedre frisyre på skjegget og du slipper å se ut som en fusseladd. Protip: Klipp barten når den passerer leppekanten din, da slipper du å lugge deg med tenna og det ser mye bedre ut med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips om disse oljene og balsamen for skjegget?

Var på mitt første besøk hos barberer for 2 uker siden, anbefalt ca. hver 6-8 uke. 2 uker etterpå og jeg har hobo-beard igjen! Passer fint med student tilværelsen!

Glemte jo å spørre han om hva han anbefalte å putte i skjegget! (Bortsett fra mat!) Spise honning har jeg gitt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta klarer du @Mr.Positive la det gro lenger enn 2-3 mnd om mulig, da gir du barberern noe å jobbe med. 

 

jeg har skippa en date med barberern sku egentlig vært der for 2 uker siden, men tenkte att litt lengre skjegg nå når kulda kommer skal bli bra :p 

20151112_120527.thumb.jpg.14ab1dbda79f4a

dog tror jeg att jeg må få justert inn sidene da disse tar overhånd når jeg ikke har skjeggolje i :D 

etter vask og balsam har det roet seg betraktelig, dog gadd jeg ikke olje før senga :D

Snapchat-780578256963211518.thumb.jpg.ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey skjeggfolk!
Jeg er 19 år. Har aldri prøvd meg på noe skjegg før pga. jeg trodde ikke jeg kunne gro skjegg. Det er november, og jeg har blitt utfordret til å spare i hele november (ikke bare bart, men også skjegg). Jeg har lagt merke til at jeg faktisk har litt skjeggvekst (hake, overleppe, og kinn. Det er så og si ingenting på halsen) Dette får meg til å ville eksperimentere litt, la det gro i et par uker til, bare for å se hvordan jeg ligger an. Der igjen er jeg litt skeptisk.. Håret mitt er blondt, og meste parten av skjeggveksten er enda blondere. Jeg har noen mørke hår her og der, og føler deler av "skjegget" blir litt mørkere for hver dag.
"Skjegget" vokser, og det dekker (nesten) overalt. Eneste er at det er veldig blondt. Tror dere dette er skikkelig skjeggvekst? Tror dere det blir mørkere hvis jeg lar det gro? Og tror dere jeg har noen mulighet til å klare å spare til skjegg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ihvertfall ikke "skikkelig skjeggvekst" når jeg var 19  ;)  

Tviler på at det kommer til å bli mørkere etterhvert som det blir lengre. I mitt tilfelle så har jeg fått litt rødskjær i skjegget på sidene etter at det ble litt lengde på det. 

Men den beste måten å finne ut hvordan det blir er jo rett og slett bare å spare en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hey skjeggfolk!
Jeg er 19 år. Har aldri prøvd meg på noe skjegg før pga. jeg trodde ikke jeg kunne gro skjegg. Det er november, og jeg har blitt utfordret til å spare i hele november (ikke bare bart, men også skjegg). Jeg har lagt merke til at jeg faktisk har litt skjeggvekst (hake, overleppe, og kinn. Det er så og si ingenting på halsen) Dette får meg til å ville eksperimentere litt, la det gro i et par uker til, bare for å se hvordan jeg ligger an. Der igjen er jeg litt skeptisk.. Håret mitt er blondt, og meste parten av skjeggveksten er enda blondere. Jeg har noen mørke hår her og der, og føler deler av "skjegget" blir litt mørkere for hver dag.
"Skjegget" vokser, og det dekker (nesten) overalt. Eneste er at det er veldig blondt. Tror dere dette er skikkelig skjeggvekst? Tror dere det blir mørkere hvis jeg lar det gro? Og tror dere jeg har noen mulighet til å klare å spare til skjegg? :-)

Jeg hadde litt samme opplevelsen de første par gangene jeg var for lat til å ta det. Det som sikkert kommer til å skje er at du kommer til et punkt hvor du føler deg fussete, stygg og vil ta skjegget. Da er det 2 alternativer. Enten vente til skjegget vokser tettere, raskere og penere eller bare la det være til det ser nogenlunde pent ut :) Alternativ nr 2 krever mye tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey skjeggfolk!
Jeg er 19 år. Har aldri prøvd meg på noe skjegg før pga. jeg trodde ikke jeg kunne gro skjegg. Det er november, og jeg har blitt utfordret til å spare i hele november (ikke bare bart, men også skjegg). Jeg har lagt merke til at jeg faktisk har litt skjeggvekst (hake, overleppe, og kinn. Det er så og si ingenting på halsen) Dette får meg til å ville eksperimentere litt, la det gro i et par uker til, bare for å se hvordan jeg ligger an. Der igjen er jeg litt skeptisk.. Håret mitt er blondt, og meste parten av skjeggveksten er enda blondere. Jeg har noen mørke hår her og der, og føler deler av "skjegget" blir litt mørkere for hver dag.
"Skjegget" vokser, og det dekker (nesten) overalt. Eneste er at det er veldig blondt. Tror dere dette er skikkelig skjeggvekst? Tror dere det blir mørkere hvis jeg lar det gro? Og tror dere jeg har noen mulighet til å klare å spare til skjegg? :-)

ja du klarer spare om du vil, skjegget gror uannsett farge ;) 

men ikke forvent vikingskjegg på en mnd ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...