Jump to content

Mr.Positive

Members
  • Content Count

    227
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Mr.Positive last won the day on November 10 2016

Mr.Positive had the most liked content!

2 Followers

About Mr.Positive

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/12/1992

Recent Profile Visitors

1174 profile views
  1. 1.Tren (som i trenbolone) 2.kjøp likes og followers 3.selg kostholdsoppsett og treningsprogram via instagram og andre sosiale medier ("skreddersydd") 4.profit?? Det er sånn jeg føler fitness verden har blitt i dag, men nå er ikke jeg så "into it" så no hate pls. Bare en generell oppfatning. Forøvrig er jeg enige med resten over her.
  2. Jeg er 78-79kg , 184cm høy, 24 år gammel. Jeg trener 1 time 5 dager i uka, roughly. Min TDEE havna på 2450 - noe som er relativt riktig for min del. Men ser det blir feil for flere andre her. Du bør starte så høyt som mulig(men fortsatt være i underskudd) 1350 på hviledager hørtes lite ut. Om du da stagnerer må du kutte mer, og det blir bare dårlig stemning. Jeg ville lagt meg høyt, målt med målebånd og vekt, samt speilet, og justert iht det.
  3. ^this - når du regner ut TDEE'n - legg deg 500 under den, og ikke trekk i fra kalorier du forbrenner i form av aktivitet, ettersom de er allerede talt for.
  4. Welcome to my life. Jeg er 78kg , 184cm høy, trener 4-6 dager i uka og jeg ligger på samme inntak som deg, mindre på treningsfrie dager. Jeg bare biter det i meg, og ser for meg sluttresultatet og forsøker å motivere meg selv. Når det blir for ille, kjører jeg refeeds. Dog jeg er på 12% BF (fettprosent) - Dette er nok ikke svaret du vil ha men. Nå sier jeg ikke at det skal være sånn på diett, men det er sånn jeg har det. Jeg har fastet siden kl 18:00 i dag, har hatt treningsfri i dag, og konsumert 1800 kcals. Alt frister til meg, og jeg kunne ha spist sikkert 5k kcals om jeg hadde gått inn for det nå. Men jeg har lært meg forskjellen på det å faktisk være skikkelig sulten (typ kramper i magen fordi jeg er sulten) og det å bare ha lyst på mat pga kjedsomhet. Nå har jeg lyst på mat fordi det er fredag , EM på tv'en og jeg tar meg selv i å lage meg selv unnskyldninger for å kunne skeie ut. Jeg har dog ingen planer om å la lysten bestemme. Jeg har ikke tapt noe nevneverdig muskelmasse (har jevnt tatt in-body scan, klar over feilmarginer, men løfter like "tungt" nå som før) Jeg ville ikke gjort noe med inntaket før vekten faktisk stagnerer. Nå vet ikke jeg hvor ille dette faktisk er for din del, men 4 uker på diett er ikke lenge, så ville heller forsøkt å satt ett mål om å holde det gående i 2 uker til(?) For deretter å sette av en dag der du gir f og koser deg. Det har jeg gjort - neste helg skal jeg storkose meg, jeg har ambisjoner om å nå 10% innen 01.07 - Men jeg har bestemt meg for å sette av en dag neste helg og ta en dag der jeg bare koser meg og driter i å telle kalorier. Dette fordi jeg ikke kan la kalorier, trening og diett ta helt over livet mitt. Nå er sikkert jeg noe ekstrem, men etter alt jeg har lest, erfart og følt på det siste året, så tåler kroppen en ganske stor påkjennelse, og det meste ligger psykisk. Det er i alle fall det jeg har erfart hos meg selv. PS: jeg har tatt hormonprøver til lege, da jeg har vært i kcal-underskudd i over ett år nå, med pauser her og der. Alle prøvene hadde fine verdier, og ingen var lave Samme med kolesterolet mitt (bittelitt høyt LDL-kolesterol, men jeg har ikke spist fet mat på over 1 år) ellers så var blodtrykk og hormoner fint. Evt. kan du prøve å legge om spisemønsteret ditt. Jeg spiser etter IF(intermittent fasting) så jeg spiser mitt første måltid i 13:00 tiden, trener kl 16:00 og spiser mitt andre og siste måltid 17:00 ish - hvorfor? Jeg er mest sulten utover kvelden, jeg sparer tid på å slippe å lage 3-4 måltid, og jeg kan spise meg ordentlig mett når jeg først spiser (typ stappmett) verdt å sjekke ut om du er som meg, passer dog ikke for alle.
  5. haha, da er vi i samme båt. Akkurat det samme her, bortsett fra at vedkommende slår meg med rolige 20 000 skritt HVER_DAG. Jeg gjør ikke annet enn jobb 8 timer, også trene, trene, trene , spise, trene,sove. Det er ikke nok timer til at hun skal klare å ligge så langt framfor meg. Konkurransen er over nå 16.06 - takk for det. Da skal jeg legge fitbitn på hylla, håper kjerringa er stolt over seg selv...smh
  6. Joda, jeg kjenner det heldigvis ikke i like stor grad nå lengere : ) Jeg må bare passe på å varme opp skikkelig, også tøyer jeg brystet før og etter trening i håp om at det skal bli noe bedre mobilitet der. Nå kjenner jeg det bare om jeg tar pec-decs i en sånn jalla-maskin vi har på treningsrommet, så den unngår jeg å ta, hehe. Jeg har også begynt å ta noe bredere grep på ro-øvelsene jeg tar, i tillegg til at jeg prøver så godt jeg kan med å prøve å være obs på holdningen min.
  7. Virker som du har gått på samme smellen som jeg gjorde i mine yngre dager. Jeg har slutta med å ta dips helt. Jeg kjenner det på framsia av høyre skulder, stikkende smerte når skuldra skyter framover på en måte. Jeg har vært til BHT(bedrifhelsetjenesten) med dette (fysio) og han mente det var som følger av for lite bevegelighet i høyre framside av bryst, nedenfor skuldra, ved pecsa liksom. Der er det veldig stramt til meg, som gjør at skuldra blir skøvet framover. Jeg fikk derfor beskjed om å tøye godt (bryst) og varme godt opp med div. brede ro-øvelser i tillegg til å prøve å fokusere på holdning (jeg har rævva holdning, kontorrotte) Vet ikke om det er samme issue du har dog, men jeg ville i alle fall ha varmet opp skikkelig, og droppa dipsen : )
  8. Om du ikke liker å jogge eller gå på mølla, så dropp det. Du må ikke kjøre på med kardio får å gå ned i vekt (om det er målet) Du må rett og slett innta mindre energi(kcals) enn det kroppen bruker. Trening skal være gøy og noe du liker og vil holde på med resten av livet. Ikke noe vits å bruke tid på ting du mistrives med
  9. Om du får telleren til å gå, for deretter å sette deg på stolen og bare tripper med arma/fotene. I tillegg til at hun står i ro rett opp og ned og går. Jeg ser på det som semi-juks. Utenom det så kan man legge til skritt manuelt via dytt.no(leverandøren av konkurransen) der kan du konvertere 1 time styrke(eller fotball/håndball etc) til skritt. jeg logger realistisk. Det gjør ikke personen jeg prater om. Hun logger 90min høy intensitet på håndball og får 30 000 skritt kun av det. Jeg har på meg fitbitten på fotball-trening og lar faktisk tellern gå. Framfor å logge det manuelt(hadde fått mer skritt av å logge manuelt) hvordan vet jeg hun jukser? Har sett det selv + jwg har hun på friendslista på fitbit appen. Der har hun ett snitt på 15k - på dytt.no har hun 60k....
  10. To late men jeg slår hun ikke uansett... Hun har 60 000 skritt i SNITT hver dag. At hun ikke ser det selv... Alle i hele bedriften skjønner at hun jukser, utenom hun selv. Jaja - må bare svelge det og konkurrere med meg selv.
  11. Sorry siss. Men dette skulle du ha tenkt på tidligere. Det finnes ingen quickfix når det kommer til vektreduksjon. Du kan jo prøve å kutte så my karbs/fett fra kosten i håp om at du går ned en del før sommeren, men dette er jo ikke bærekraftig og du kommer til å hate livet. Jeg ville heller ha bitt i det sure eple og forsøkt å endre livsstil. Jeg var i samme båt som deg sist sommer. Jeg godtok at jeg ikke fikk "sommerkroppen" og fokuserte heller på å finne gode rutiner innen trening og kosthold og kjøre på mot neste sommer. Jeg gjorde nettopp dette og vil påstå jeg har en grei sommerkropp i år - Rome wasn't built in one day. Lykke til
  12. Jeg har lest man skal spise litt over vedlikehold og holde fett <50g om jeg spiser 3500-4k kcals på fredag og lørdag for eks. Vil jeg ikke da spise inn underskuddet jeg har jobba opp ila uka?
  13. Jeg ble målt ned til 12,5% BF for 2 dager siden. Hittil "føler" jeg 24t refeed har fungert. Dog jeg vet jo ikke om dette faktisk er kun noe jeg føler eller om det er reelt. Jeg tenker egentlig "hvorfor endre nå som fungerer?" Så jeg tenker å kjøre refeed 24t, maks 48 timer. Vedlikehold for meg er på 2200kcals ca, så kjører på 2500 kcals ca, og holder fett <50g For meg er det mest mentalt at jeg refeeder, og jeg føler meg ganske sliten på slutten av uka da jeg ligger i ett ganske aggressivt underskudd, så tenker jeg fortsetter med 24-36 timers refeed. Så begynner jeg å spise etter IF igjen på mandag og fortsetter på dette viset til det stagnerer, evt. at jeg sier meg fornøyd med fett%. Stikker derfor å kjører fullkropp (høyreps) i morgen tidlig og bryter fasten min i 10-tia og refeeder til utpå søndagen, og begynner fasten igjen fra mandag av. Så får vi se hvordan framgangen blir! Takk for råd og tips!
  14. Takk for svar, så jeg burde drite i IF og uppe refeeden til 24-36timer for eks. Deretter spise etter IF Igjen på søndag for eks? Jeg vil jo spike leptinnivået.
  15. Det jeg egentlig lurer på; er det noe negativt med å ha en dag i uka "av" intermittent fasting? Typ dagen jeg refeeder på, da jeg liker å fordele maten litt utover dagen. Har prøvd å google litt rundt, men finner ikke noe som besvarer spørsmålet mitt. Er det noe videre negativt ved å gjøre det?
×
×
  • Create New...