Gå til innhold

Cocho

Medlemmer
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Cocho

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 15. mars 1990

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det blir nevnt både kosttilskudd og vitaminer i den artikkelen, men begrepet kosttilskudd blir aldri spesifisert noe mer enn bare det ordet, mens begrepet vitaminer drøftes i en litt lengre grad. Betyr dette at kosttilskudd, type aminosyrer, restitusjonstilskudd ala ZMA, Joint Recovery osv. også kan bestilles, eller gjelder dette "bare" vitamintilskudd? Vil jeg kunne bestille PWO, aminosyrer og andre tilskudd fra utlandet, eller vil disse bli stoppet i tollen? Klarer ikke helt å bestemme meg for hva de egentlig sier i denne artikkelen.
  2. Hei igjen! Nå retter jeg meg mot dere damer, og ønsker forlag til matvarer og div som kan implementeres i kosten til samboeren min, slik at hun får i seg nok proteiner i løpe av dagen, uten at det går så veldig ut over fett-, og karbohydratinntaket, totalt antall kcal kan gå opp litt. Per dags dato ligger en vanlig dag på ca: 1700kcal 60g fett 200g karbohydrater 100g proteiner Hvor "malen" jeg regnet ut ligger på: 68kg x 2,5g = 170g protein per dag (170g x 4kcal = 680kcal fra protein per dag).1904kcal x 30% = 1904 x 0,30 = 571kcal fra fett (571 / 9 = 63g fett per dag).1904kcal - 680kcal (f
  3. Cocho

    SKJEGG

    Lettvint er kanskje ikke helt ordet for det, men lengde er fine greier. Langt skjegg blir for meg som langt hår. "Sovesveis", ekstra jobb for å få det til å se bra ut når man skal ut på noe (bursdager, bryllup, jobbintervju, fest/byen osv.). Men så ser det så mye bedre ut enn alt annet spør du meg Selv gror jeg skjegget i div lengder i løpet av året. Alt etter hva jeg føler for selv. Men er enig i at i vintermånedene passer det fint med lengde på skjegget. Ekstra isolering i halspartiet når det er surt og kaldt ute. Har selv blitt helt frelst i skjeggpleie, type oljer, balsam, voks etc. Me
  4. Ikke dumt Samme det hvilken frukt? Eller har du noe du vil anbefale å ha på "listen"? Var innom butikken tidligere, og da kom jeg til å tenke på riskaker og rosiner. Husker vi "stacka" godt på det i Hæren, som snacks mellom basketakene, slik at man ikke "gikk tom for luft" midt i dagen. Både riskaker og rosiner inneholder en del karbohydrater, så tenke kanskje jeg skulle supplere med det inni mellom måltidene, for å få i meg litt mer karbohydrater. Eller hva tror dere?
  5. Nå før middag satt jeg meg bare ned og førte opp alt jeg har spist i dag, og det jeg planlegger/skal spise før det blir kveld. Bare for å sjekke hvor jeg ligger i forhold til "planen" jeg regnet ut tidligere. For å gjøre det enkelt skal jeg føre opp tallene her, så slipper folk å lete 3040kcal Proteiner: 200g @ 800kcal per dag. Fett: 101g @ 912kcal per dag. Karbohydrater: 332g @ 1328kcal per dag. Dette er da det jeg angivelig burde spise i løpet av en dag, i følge mine egne utregninger. Menyen for Onsdag 04.11.2015 3056kcal Proteiner: 228,4g Fett: 134,1g Karbohydrater: 259,2g Så som dere ser
  6. Okei! Da blir det en liten bulk gjennom vinteren. Har ikke særlig lyst til å gå tilbake til gladtjukk igjen. Har gått ned sikkert 13kg siden 01.01.2015, og har lagt om livet på mange måter. Så skal gjøre alt jeg kan for å bygge så mye muskler som mulig, uten å legge på meg for mye fett. Diett.no ser ut som en bra side. Så skal lage meg en bruker der og se hva jeg får til å sette opp. Så langt har jeg skrevet ned de matvarene jeg kommer på i farta, som jeg kunne tenkt meg å hatt som en del av kostholdet. Jeg må også forsøke å gjøre dette så økonomisk som over hode mulig. For selv om vi går på e
  7. Takk for kjapt svar! Så det jeg har regnet ut for henne er et godt utgangspunkt? Blir nok å regulere det opp eller ned ut i fra hvordan progresjonen hennes blir etter 3-4 uker Men ellers burde jeg altså regulere opp inntaket mer, og da heller kutte senere? Det er snart vinter osv. så noe "strandform" er ikke prioritert med det første for min del. Har hørt og lest at det er mulig å bygge mens man kutter, men det er vel noe som er forbeholdt de som lever av dette og som er mye mer erfaren enn meg? Det viktigste her er uansett at utgangspunktet mitt stemmer. Ser ut til at den vanskeligste delen
  8. Hei igjen Fitnessbloggen! Siden jeg har fått så bra respons på alt annet jeg har spurt om på dette forumet, så tenkte jeg å slå på stortromma og virkelig ta tak i "prosjektet" jeg og samboeren min har snakket om i flere uker nå. Vi er et ungt par, jeg er mann 25 år, og hun er dame 23 år. Jeg har drevet med trening i mange år nå, men aldri virkelig gått inn for å følge en diett eller kostholdsplan. Jeg har bare vært bevist, trent og forsøkt å bruke hode når det kom til spisevanene mine. Men med ønske fra min bedre halvdel, så har jeg bestemt meg for å virkelig sette meg inn i det med diett/kost
  9. Det er flere slike strikker på gymet jeg bruker, så det skal testes ut neste gang Skal forsøke å sende administrasjonen av senteret en tilbakemelding, og høre om det ikke er mulig for dem å skaffe belter, og kanskje kjetting. Har som sagt ikke sett noe slikt noen plass på hele senteret. Ja, når dere alle først og fremst var så snille at dere ga meg tilbakemelding på henvendelsen min, så skulle det bare mangle at jeg tok til meg noe av det - Cocho
  10. Jeg tok faktisk det dere sa seriøst. Kom akkurat inn døra her etter en økt på gyme, hvor jeg trente rygg. Jeg hadde med meg det oppsettet jeg postet her (som utgangspunkt), og så droppet jeg sumo, for å teste hvordan det var å løfte vanlige deadlifts igjen. Og det fungerte helt greit. Jeg har gått ned 13kg siden 01.01.2015, så lårene mine er ikke like mye "i veien" som de pleide. Så følte jeg kom dypt nok i marken, pluss at jeg fikk god bakkekontakt med fotsålene (og ikke bikket framover). Så jeg blir nok å droppe sumo framover, og heller kjøre tradisjonell mark. Jeg droppet også en del av øve
  11. Grunnen til at deadlift står på listen i det hele tatt er fordi jeg var interessert i å ta med et par sett, bare for å kjenne hvordan jeg syns den øvelsen føles pr dags dato. For som jeg skrev i posten før, så har jeg gått over til sumo fordi det rett og slett føles mer naturlig under løftet. Føler jeg kaster bort mindre krefter på "unaturlige" fakter, som jeg opplever under tradisjonell deadlift. Armene mine blir liksom litt for korte på utsiden av lårene under tradisjonell deadlift, noe jeg føler jeg slipper å plages med når jeg løfter sumo. Jeg er enig i at tradisjonell deadlift tar mer kon
  12. Hadde satt pris på litt mer utdypende tilbakemeldinger Hvorfor ikke sumo? Hvorfor ikke biceps på rygdagen? Og hvilken annen dag skulle passe bedre? Hvorfor bare en nedtrekk-, chinvariant? Det er 2 rene ro-øvelser der, 3 av dem går på andre deler av ryggen/bakside av skuldre, selv om bevegelsen er meget lik. Hvorfor ikke flere skulderøvelser?
  13. Sumo Deadlift Deadlift Lower Back Hyperextensions Chins Pull Down Wide Grip Pull Down Small Grip Inverted Row Cable Row Wide Grip Cable Row Small Grip Cable Rope Row Renegade Row Seated Military Press Cable Rear Delt Fly Side Laterals to Front Raise Biceps Curls Hammer Curls TRX Biceps Curls Hehe! Det kan fort høres slik ut ja. Jeg må innrømme at jeg er bitt av "overtraining is a myth" trenden som går for tiden. Alt som kan trenes skal trenes til en blør på utsiden, og en nesten ikke kan puste når økta er ferdig. Men det skal også sies at flere av disse øvelsene kun er alter
  14. Hei! Som tittelen sier "plages" jeg med "plassmangel" i programmet mitt når jeg kombinerer "Back day" (deadlift, chins, rows etc.) med shoulders (lateral raise, military press etc.). For som veldig mange andre, så har jeg ikke lagt av en egen dag til hverken skuldre eller armer. Jeg kjører triceps på samme dag som bryst (grunnet press-øvelser) så får jeg kjørt dem godt da, og biceps samme dag som rygg (grunnet dra-øvelser) så får kjørt dem godt da. Det eneste er at jeg vurderer å kjøre skuldre på samme dag som rygg, siden noen av øvelsene jeg benytter meg av for å trene øvre til midtre del av
  15. Har tenkt i de baner selv faktisk, har bare ikke hatt noe navn å gå etter. Men skal seriøst sjekke ut Børge. Er ofte greit, sev om man ikke følger et opplegg slavisk 100%, å iallfall ha noe konkret å forholde seg til. Er som sagt litt ute på villspor til tider når det kommer til dette med jenter og trening. Klarer ikke helt å sette meg inn i deres situasjon hele tiden, men forsøker iallfall så takk for tipset! Selvfølgelig tar jeg initiativ Har muligheten, så da kan jeg ikke bare sitte her og glo Hun ble positiv til det, for å si det sånn. Så skal nok la seg gjøre. Skal gjøre et realt for
×
×
  • Opprett ny...