Jump to content

Vidar Kristiansen

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About Vidar Kristiansen

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 05/20/1968

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det er nok riktig det ja. Det har de siste åra kommet frem at vi trenger betydelig mer fett enn det lenge ble anbefalt. Det er visstnok usunt å spise for lite fett. Men så må det være sunt fett da, Storkobbeburgere og Selcrisp er nok ikke den beste fettkilden. For lite karbohydrat er heller ikke sunt, men som med fett så er det forskjell på karbohydrater også. Kilder med lav glykemisk verdi er å anbefale, som Basmatiris.
  2. Har du prøvd støttebånd for å stive av håndleddene? Det finnes flere kjekke slike i handelen. Jeg hadde litt tilsvarende problem når jeg dreiv med spesialbenk i gamle dager, bånda løste problemet helt.
  3. Skjeggolje er genialt. Du får de med alle mulige dufter og i alle prisklasser men i bunn og grunn er de relativt like. Har relativt langt skjegg som er litt ustyrlig uten olje. Balsam har jeg aldri prøvd.
  4. Bønner, Egg, Melk og Cottage Cheese. Kylling funker hvis man liker kjøtt. Jeg spiser enorme mengder Kidney Bønner og Cottage Cheese. Prima proteinkilder.
  5. Jeg spiser ikke frokost. Jeg gjorde det før og gjør det i helgene men ukedagene så klarer jeg ikke. Jeg burde nok ha spist noe. Men jeg spiser 5 måltider resten av dagen da.
  6. Det er flere faktorer som spiller inn på benkpressstyrke. Noen har helt feil plasserte muskelfester til å noensinne klare mye i benk mens andre med mer gunstig vektarm kan løfte veldig tungt uten egentlig å være sterkere enn en med ugunstige plasserte muskelfester. Lengde på armene er også en faktor.
  7. Akuttinnlagt på sykehus på lørdag, blødninger i tarm og urin og ufattelige smerter. Livet har sine små overraskelser på lur.
  8. Bønner og linser er veldig gunstig og alt for lite brukt i Norge.
  9. Da har jeg strukket og massert i 4 dager, treningsfri i 5, kjørt 2 relativt lette økter og det kjennes normalt ut igjen forløpig. Bytter ut alle "slemme" øvelser og krysser fingra.
  10. Hei, har pådratt meg en skade i venstre albue. Har begynt å trene etter 13års opphold. Tok det veldig pent i 3 uker med lette vekter og høyt repetisjonsantall, men har gitt full pupp siste 3 uker og sliter med at ei sene glipper over i albuen. Nå har den blitt veldig ubehagelig. Det strekker seg fra innersiden av albuen og oppover i triceps på innersiden. Jeg har en stygg mistanke at det er frenchpress som har tatt knekken på den men er ikke helt sikker da det glipper over i pressøvelser på bryst også. Noen som har noen glupe ideer? Jeg kommer til å ta 1 ukes pause nå og prøve en slags deloadrutine, men alle tips om medisiner, behandlinger eller øvelser som kan hjelpe mottas med takk.
×
×
  • Create New...