Gå til innhold

Samletråd for billige lunsjoppskrifter!


vixit

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt etter billige og lettvinte forslag til lunsj, men uten hell for min del. Er litt lei av å ha med knekkebrød på skolen og tenker i andre baner.

Ris, pasta og potet er jo billig, så der er et alternativ, men det jeg tenker på er billige proteinkilder. Tunfisk har jeg prøvd meg på flere ganger med optimistisk håp, men får meg bare ikke til å like det. Eneste andre alternativet jeg kommer på som er billig er kokte egg.

Vil helst at det ikke skal ta så enormt med tid å mekke sammen, men litt tid må man kunne prioritere.

Så hvilket tilbehør er billig til ris, pasta og potet, eller evt andre forslag til billig lunsj å ha med på skolen?

Alle tips mottas med stor takknemlighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kjøpe pakker med frossen kyllingfilet, det har du sikkert noen dager, med mindre du bare spiser kylling hele dagen ;) Karbonadedeig får du på Coop Xtra for 70 kr for to pakker à 400 gram.

Både kylling og karbonadedeig går an å ha til pasta, ris og potet. SLeng med noen friske grønnsaker, og kanskje til og med egg, så har du god mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett er jo alltids en slager. 35 kr for 18 firstprice-egg, sleng oppi litt sopp, løk, purreløk, det du har av grønnsaker, noen egg, litt melk, et par gram ost, så har du skikkelig digg omelett. Knallbillig, og lett å lage i store mengder om gangen.

Ellers; kyllingfilet, stekt kjøttdeig, nakkekotelett/kotelett av svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kyllingfilet til under 100,- kg er ganske billig. Rema har noen 600 grams pakker til 59,- pr pakke her, blir ganske nøyaktig 100,- kg det :)

Fisk, frossen fisk koster ikke så mye hvis du velger billige varianter som sei, noen typer torsk, laks osv.

Mitt råd er å lage ekstra mye middag og så spise restene til lunsj neste dag :) - Pleier selv å spe på med en smoothie eller en proteinshake hvis det ble lite rester :p

Oppskrifter da:

Salat, funker til både lunsj og middag.Tar ca like lang tid å rote sammen som en grandis bruker på å bli spiselig i ovnen. Det meste går i en salat. Rote sammen med en halv boks mager kesam ispedt hvitløk og litt revet agurk for en god hjemmelagd tzatziki.

Ovnsbakt fisk/ baconsurra kylling med bakt potet/rotgrønnsaker og tzatziki eller rømme. Sleng med noe løk for en høydare, tid ca 30 minutter.

.....Og ca der slutta hjernen min å funke for idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du kjøttpålegg på knekkebrødet? Det er jo veldig dyrt per kilo, så hvis du spiser like lite kyllingfilet/svinefilet til lunsj, så blir det faktisk billig. 4 skiver salami = 28 gram. Du kan jo godt 2- og 3-doble dette og det er fortsatt rimelig, men inneholder mye proteiner.

Vanligvis så vil man jo spise en hel kyllingfilet på 150 gram til et måltid, men hvorfor nøyer man seg med bare 4 skiver salami på to brødskiver f.eks.? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja liker bruke skinke, det pleier å være ganske billig hvis man går etter det billigste, men nå er jeg lei knekkebrød! for en periode forhåpentligvis! mye bra forslag her! takk, skal prøve meg fram spesielt de med egg :D fant ut at fiskekaker og sei er veldig billig som tidligere nevnt, og bønner er jo også billig?

noe annet jeg tenkte på var tomater i bønner, noen som har noen kjekke oppskrifter på det? eneste jeg kommer på er bønner med egg eller pølse, hørtes godt ut, men har ikke smakt det enda :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr 10kr på Rema (Tilbud)

Mandler 20-25kr pr pose, bruker en neve til lunsj, da varer en pose en god stund

Sjokomelk 0,3l 25kr for 3 stykk

Total pris: 18kr + mandler maks en pose i uka :)

Energifordeling

Protein: 30.9 %Karbohydrater: 33.5 %Fett: 35.6 %Highcharts.com

377

kcal 15,1 %

28,7 g protein 47,9 %

31,1 g karbohydrater 9,2 %

15,2 g fett 19 %

1,9 g fiber

7,7 %

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...