Gå til innhold

Fjerne magefett


Qwer45

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Trappegåing er kjempegod trening. Går du (opp) 12000 trappetrinn i uka må du spise en del for ikke å gå ned i vekt, men som andre sier vil du forbrenne fett over hele kroppen, ikke kun på magen.Og trener du ikke styrke i tillegg vil du tære på musklene.

På jobb i fjor hadde vi et "trappemesterskap" som gikk ut på å gå opp flest etasjer i løpet av en seksukersperiode. Jeg gikk 6666 etasjer (ikke helt tilfeldig at jeg sluttet på det tallet der...) og da hver etasje har 16 trinn så tilsvarer det 106 656 trinn i løpet av hele perioden eller 17 776 i uka. I løpet av perioden gikk jeg fra ca 76 kg til ca 72 kg (jeg er 1,80 høy). Dette til tross for at jeg økte matinntaket og også kuttet ut to styrkeøkter i uka under denne perioden for å ha mer krefter til å gå i trapper (jeg gikk fra fire styrkeøkter og to kondisøkter i uka til, til to styrkeøkter og to "trappeøkter á 375 etasjer" i uka i tillegg til masse trappegåing nå og da i løpet av dagen). Hadde ingen progresjon på styrke under disse ukene her, men ble heller ikke noe svakere.

Etter den seksukersperioden var over forbedret jeg også tiden min på å løpe mila fra 48 til 45 minutter og det uten å ha løpt nevneverdig i løpet av de seks ukene, så trapper hjelper også utrolig mye på kondisjonen.

Og ja, jeg ble trappemester på jobb :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også, magefettet forsvinner sist! Så vis du ikke synes den blir så mye mindre har nok mye av det andre blitt "strammere" så lenge du er i underskudd, husk styrke også! Det vil stramme ting opp mye :) lykke til!

Nja, ikke enig i din påstand. Hvor fettet legger seg først/forsvinner sist er genetisk betinget også, og varierer veldig fra person til person... Jeg har for eksempel aldri hatt plager med magefett, men at det legger seg på hoftene. En venninne av meg har verdens mest synlige sixpack, men en del mer fett på rumpa og lår feks. Så det er forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...