Gå til innhold

"Istedet for"......- Ett sunnere alternativ


Minelly

Anbefalte innlegg

[quote name=":))' date=' post: 378634, member: 9488&quot]Sorry for å mase i en gammel tråd, men noen som har tips til en slags marinade til kylling uten å bruke olje? Synes det blir litt tørt med bare krydder :)

Jeg legger mine ofte i soyasaus, lime, hvitløk. Ellers så steker jeg aldri kyllingfileter i panna, jeg tar de i ovnen på grill på 180-200grader (vifte med grill element) Og da kryddrer jeg bare med krydder etter eget ønske, en sprut sitron/lime over og inn i ovnen (ca10min) Varierer fra ovn til ovn, men de er ferdig når kommer saft ut av kyllingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger mine ofte i soyasaus, lime, hvitløk. Ellers så steker jeg aldri kyllingfileter i panna, jeg tar de i ovnen på grill på 180-200grader (vifte med grill element) Og da kryddrer jeg bare med krydder etter eget ønske, en sprut sitron/lime over og inn i ovnen (ca10min) Varierer fra ovn til ovn, men de er ferdig når kommer saft ut av kyllingen! :)

Ellså kan du bruke steketermoteter (det får du for 30 kroner på Åhlens) og da er de ferdige på 70 grader. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sto i et helt døgn og var like suppete, fatter ikke hva jeg gjorde galt! Men, tror jeg må prøve igjen i kveld! :)

Pass på så gelatinen ikke koker i det hele tatt!

Jeg tar kasserollen av plata når jeg ser antydning til at det skal begynne å koke, så presser jeg vannet ut av gelatinplatene som har ligget i vann i 5 minutter, og rører disse ut i den varme safta =)

Lar det stå over natta, så er det klart til spising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på så gelatinen ikke koker i det hele tatt!

Jeg tar kasserollen av plata når jeg ser antydning til at det skal begynne å koke, så presser jeg vannet ut av gelatinplatene som har ligget i vann i 5 minutter, og rører disse ut i den varme safta =)

Lar det stå over natta, så er det klart til spising.

Hmmm.... Tror kanskje gelatinplatene kokte! Husker ikke heeelt, men det er nok absolutt en mulighet for at det skjedde...

Jeg la de i bløt i så mye vann det skulle være, kokte opp, eller varma opp (litt usikker) og tilsatte saft... Er vel kanskje her feilen ligger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... Tror kanskje gelatinplatene kokte! Husker ikke heeelt, men det er nok absolutt en mulighet for at det skjedde...

Jeg la de i bløt i så mye vann det skulle være, kokte opp, eller varma opp (litt usikker) og tilsatte saft... Er vel kanskje her feilen ligger da?

Aha! Her ser jeg feilen. Gelatinen må ikke koke!

Step-by-step

1. Bland saft og vann i de forholdene du liker (jeg bruker 3 dl saft og 7 dl vann, kommer an på hvor sterk du liker gelen)

2. Sett dette på plata med full styrke

3. Legg en pakke gelatinplater i en bolle med kaldt vann

4. Når du ser antydninger til at det skal begynne å koke tar du kasserollen av plata

5. Ta gelatinplatene ut av bollen, klem vannet ut av de før du legger i kasserollen med saft.

6. Rør i safta til du ikke ser gelatinplatene lengre

7. La stå til det blir kaldt, og ha det over i beholderen du vil ha det i

8. La stå i kjøleskap over natta

9. SPIS :D

Jeg sitter forsåvidt og spiser dette akkurat nå!

Er og godt å ha noen friske bær i beholderen før du tar i geleen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Her ser jeg feilen. Gelatinen må ikke koke!

Step-by-step

1. Bland saft og vann i de forholdene du liker (jeg bruker 3 dl saft og 7 dl vann, kommer an på hvor sterk du liker gelen)

2. Sett dette på plata med full styrke

3. Legg en pakke gelatinplater i en bolle med kaldt vann

4. Når du ser antydninger til at det skal begynne å koke tar du kasserollen av plata

5. Ta gelatinplatene ut av bollen, klem vannet ut av de før du legger i kasserollen med saft.

6. Rør i safta til du ikke ser gelatinplatene lengre

7. La stå til det blir kaldt, og ha det over i beholderen du vil ha det i

8. La stå i kjøleskap over natta

9. SPIS :D

Jeg sitter forsåvidt og spiser dette akkurat nå!

Er og godt å ha noen friske bær i beholderen før du tar i geleen =)

Blir nesten litt flau over at jeg må ha step-by-step forklaring på GELÈ! :p Men, takk skal du ha! Jobber bare til tre, så dette skal lages når jeg kommer hjem.. Kanskje blir det gele på meg i kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nesten litt flau over at jeg må ha step-by-step forklaring på GELÈ! :p Men, takk skal du ha! Jobber bare til tre, så dette skal lages når jeg kommer hjem.. Kanskje blir det gele på meg i kveld! :D

Neida, trenger du ikke å bli! Dette må gjøres ordenltig hvis det skal funke så :p

Ja, du kan og ha den litt i fryserern for å gjøre prosessen litt raskere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...