Gå til innhold

"Istedet for"......- Ett sunnere alternativ


Minelly

Anbefalte innlegg

Ingen vits lenger? ...er det bare meg, eller slo blondinegenene mine inn nå? :confused: Næringen i skyr blir jo ikke borte, men smaken blir søtere og mer fremhevet! Jeg foretrekker en skvett melk oppi for å få den saftigere, da jeg syntes skyr blir litt "tørt". Lang tid tar det heller ikke, Så sant man ikke syntes at det tar lang tid å åpne og lukke tre bokser/flasker (skyr, melk og søtning) og mikse litt med en skje...

Neeih, men jeg vil heller ha noe uten tilsetningsstoffer osv, med melkesyrebakterier, helt frisk frukt, laga hjemme i blenderen, til en langt billigere penge! U see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neeih, men jeg vil heller ha noe uten tilsetningsstoffer osv, med melkesyrebakterier, helt frisk frukt, laga hjemme i blenderen, til en langt billigere penge! U see?

Det er klart at det er sunt med hjemmelaget, men de er kjekke å ha i veska når man er på jobb eller er opptatt med andre ting. Helt ok næringsinnhold, metter godt og tar liten plass. Bedre enn banan og boller som folk flest tyr til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at det er sunt med hjemmelaget, men de er kjekke å ha i veska når man er på jobb eller er opptatt med andre ting. Helt ok næringsinnhold, metter godt og tar liten plass. Bedre enn banan og boller som folk flest tyr til..

Da kan jeg anbefale den kjekke lille blenderen jeg har! Om det er "godt nok", eller passer for dere! Den har kopper som passer på maskinen, med lokk til, så man kan ha den med på farten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan jo alltids helle det man lager i bokser eller kopper. Jeg tenkte mer sånn av det man har tilgjengelig ellers. Hvis man skal lage hjemme og ha med, så er cottage cheese blandet med mager vaniljekesam kjempegodt :)

Hørtes ikke dumt ut!

Personlig liker jeg en blanding av søtt og syrlig til CC, og noe av det beste syns jeg er appelsinkjøtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke dumt ut!

Personlig liker jeg en blanding av søtt og syrlig til CC, og noe av det beste syns jeg er appelsinkjøtt:)

Hvis du liker søtt og syrlig sammen bør du prøve desserten jeg skrev om i artikkelen på forsiden :-) Lag eggedosis, og tilsett stevia eller annen sunn søtning. Fjern deretter skallet på en appelsin, og kutt den opp i biter. Hell så eggedosisen over, og nyt en frisk og sunn dessert. Eggeplommen kan selvsagt kuttes dersom man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg anbefale den kjekke lille blenderen jeg har! Om det er "godt nok", eller passer for dere! Den har kopper som passer på maskinen, med lokk til, så man kan ha den med på farten:)

Sånn blender har jeg alltid hatt lyst på. Er de god? Hva "tåler" den? Tenker på hvis jeg skal smoothie, hvor jeg bruker frosne bær. Takler den det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blender har jeg alltid hatt lyst på. Er de god? Hva "tåler" den? Tenker på hvis jeg skal smoothie, hvor jeg bruker frosne bær. Takler den det?

De fleste blendere er bygd for å kunne knuse også frossen frukt og bær. Mange bruker også isbiter i dem, så det går nok helt fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste blendere er bygd for å kunne knuse også frossen frukt og bær. Mange bruker også isbiter i dem, så det går nok helt fint :)

De fleste ja, men så har du noen som rett og slett er ræva selv om de skal være bra:p. Jeg hater når jeg må stå med ei skje eller noe for å dytte ting i gang (ja, jeg har crappy blender!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blender har jeg alltid hatt lyst på. Er de god? Hva "tåler" den? Tenker på hvis jeg skal smoothie, hvor jeg bruker frosne bær. Takler den det?

Is vet jeg ikke, har aldri prøvd selv, men jeg bruker alltid frossne bær!:) Det er en Phillips, skal se om jeg finner noe link på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noen standard favoritter hos meg :D

Fullkorns tortilla lefser med karbonade + taco krydder er en sunnere taco variant - haha dritt godt :D

Fullkorns pasta + laks + tomatsaus(litt)

Fiberrike brød + karbonade = hamburger

Biff + scampi (20 g protein og lite kalorier og fett per 100 g :D) + villris/brun ris +

masse grønnsaker

Wok + scampi er en stor vinner på diett.

Spiser mye reker og krabber mixer veldig godt :D begge de to ligger over 20 g protein og rundt 100 kcal per 100 g:) enkelt å spise og

Sjømat blir det mye av :) SYKT godt er det også

Tunfisk + egg + Barbecue sauce (litt) = GODT, og veldig lett å få proteiner fra og ikke minst enkelt å lage (Du må steke tunfisken da) :D for de som synes tunfisk er grei å spise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ....
De fleste ja, men så har du noen som rett og slett er ræva selv om de skal være bra:p. Jeg hater når jeg må stå med ei skje eller noe for å dytte ting i gang (ja, jeg har crappy blender!).

Er mye bedre med en stavmikser syns jeg. Slipper alt det maset med å dytte oppi også blir det aldri klumpfritt og tar så lang tid med blender. Kjøpte denne: Stavmikser, 3-i-1, med tilbehør 200 W - Jula – Alt for hjemmefiksere til proffe. Er skikkelig bra og ikke minst utrolig billig!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om en god erstatning, men en oppskrift:):

2 ss lys maisennajevner

1 fedd hvitløk

1 løk

1 grønn paprika

1/2 rød paprika

1 liten boks ananas i biter

3 ss hvitvinseddik

3-4 ss sukrin

3 ss sukkerfri ketchup

2 dl fiskebuljong (vann + 1/2 buljongterning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...