Gå til innhold

"Istedet for"......- Ett sunnere alternativ


Minelly

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn går det "rykter" rundt om på nett at denne gelene bare inneholder 2,5 kcal per 100 gram, men det er feil. Det er kalorier i gelatin også ;)

Sant det. Gelantin inneholder en del proteiner, men i forhold til platas fluevekt så er det vel ikke noe å stresse om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hva du sikter til, og eneste grunn til at jeg skrev det jeg skrev var fordi jeg har lest blogg på blogg hvor det hevdes nettopp dette. Jeg liker å ha fakta på bordet, om det gjelder mat eller hva nå enn det er! Beklager hvis det irriterte deg Frida, men det var faktisk eneste grunn til at jeg skrev det...

Ah, nå fikk jeg faktisk dårlig samvittighet over at kommentaren min så veldig krass ut. Fakta er greit, men fint at du skjønte hva jeg mente likevel :p

Likte forresten oppskriften på tomatsuppe.. INGEN posesuppe slår hjemmelaget supppe <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte forventer man at det smaker det samme, særlig om man bare sier at det er "en sunnere versjon av riskrem". Da forventer man som regel at det smaker som riskrem. Men hvis man forbereder dem på at det ikke smaker som riskrem, men at du personlig syntes det smaker godt, så tror jeg at sjansen er større for at de liker det. ;)

Ofte dropper jeg, eller bytter med noe helt annet, hvis det smaker for ulikt:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: Hjemmelaget tomatsaus/tomatsuppe! Jeg må innrømme at jeg ikke har noen oppskrift jeg med sikkerhet kan gå god for, men det er ikke veldig vanskelig å få noe som smaker godt. En boks med tomater (evt ferske), en løk, litt paprika?, krydder (salt, pepper, hvitløk) og så syntes jeg det fremhever smaken med litt søtning. Flytende natreen eller suketter funker bra ;)

Kok opp og la det putre. Kjør en runde med stavmikser, og voilá!

Detta har jeg gjort før ja:D Søtning kan lett gjøre det ekkelt, så jeg vil heller satse alle korta på krydder, som f.eks, godt gammeldags grillkrydder. Jeg pleier kjøre alskens grønnsaker gjennom juicemaskin, og blande med tomatsaus(passata de pommodoro eller noe i den duren). kan også gjøres med blender, men blir tykkere og krever en del tolmidighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager kremfløte med sukrinmelis når jeg en sjelden gang vil ha krem, kokosbollekake med sukrin og evt sukkerfri sjokoladetrekk (mye fett) er digg.. og ellers magerkesam med litt sukrin og jordbær eller bananproteinpulver :p

Regner med at de fleste har vært på sidene til Kristine Weber., men likevel : kriweb.no - MYE inspirasjon til lettere/sunnere alternativer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom ingen vits lengre da.. Lettere å mekke noe selv da..

Ingen vits lenger? ...er det bare meg, eller slo blondinegenene mine inn nå? :confused: Næringen i skyr blir jo ikke borte, men smaken blir søtere og mer fremhevet! Jeg foretrekker en skvett melk oppi for å få den saftigere, da jeg syntes skyr blir litt "tørt". Lang tid tar det heller ikke, Så sant man ikke syntes at det tar lang tid å åpne og lukke tre bokser/flasker (skyr, melk og søtning) og mikse litt med en skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...